Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:55:53 GMT

150 مقاله در همایش اخلاق و رسانه پذیرفته شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۵۷۶۲

150 مقاله در همایش اخلاق و رسانه پذیرفته شد

قم - ایرنا - مدیرکل پژوهش ‌های اسلامی رسانه سازمان صدا و سیما گفت: از 352 مقاله رسیده به نخستین همایش علمی اخلاق و رسانه، 150 مقاله علمی پذیرفته که چکیده این مقاله ها منتشر شده است.

به گزارش ایرنا، محمدحسین ظریفیان روزچهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران به مناسبت برگزاری نخستین همایش علمی اخلاق و رسانه در چهارشنبه هفته گذشته (21 آذرماه جاری) در سازمان صدا و سیما در تهران افزود: پس از اصلاح مقاله های رسیده، تمامی آنان در یک مجموعه کتاب منتشر خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به برگزاری هشت کمیسیون در این همایش اشاره و اظهار کرد: در راستای نیل به رسانه تراز انقلاب اسلامی، همایش اخلاق و رسانه با همکاری بیش از 50 مرکز حوزوی، دانشگاهی و رسانه ای با حضور استادان، صاحب نظران، پژوهشگران، دانشجویان و طلاب برگزار شد.
دبیرعلمی نخستین همایش اخلاق و رسانه خاطرنشان کرد: در این همایش از صاحبان هشت مقاله برتر تجلیل به عمل آمد و از 6 کتاب رونمایی شد.
وی گفت: حوزه اخلاق و رسانه حوزه ای است که ورود علمی به آن کمتر صورت گرفته است، به همین علت ادبیات علمی کمتری در این زمینه وجود دارد و در این همایش به دنبال رسیدن به مبانی علمی و ادبیات دانشی در این حوزه بودیم تا در آینده، محققان مبتنی بر این تکاپوی علمی، مسیر را توسعه، ارتقا و تکمیل کنند.
وی افزود: تکمیل شاخص های اخلاق حرفه ای، نقد و بررسی نظریه های موجود، ایجاد فهم مشترک از اخلاق حرفه ای، رسیدن به نظریه هایی جدید مبتنی بر اخلاق اسلامی، ایجاد زیربنا برای تولید نظریه رسانه ای و ارائه راهبردها برای رسیدن به رسانه اخلاقی از جمله هدف های برگزاری همایش مذکور بود.
ظریفیان، رسانه اخلاقی را رسانه ای پایبند به ارزش های اخلاقی و پاسدار مرزهای ارزشی جامعه برشمرد و افزود: از جمله دغدغه های سازمان صدا و سیما ترویج اخلاق در تولیدهای این رسانه است.
وی برگزاری این همایش را حرکتی مهم و تعیین کننده برای تولید دانش نظری در حوزه دین و رسانه دانست و گفت: تاثیرگذاری روز افزون رسانه ها بر ابعاد گوناگون جامعه به ویژه در حوزه اخلاق سببب شد تا در این همایش بر محوریت اخلاق در رسانه و رسانه اخلاقی توجه ویژه ای شود.
وی تصریح کرد: یکی از مطالبه ها از رسانه ها، توجه به موضوع اخلاق در جامعه است و رسانه ها باید در این زمینه پیشتاز باشند.
7406/ 1175

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي همايش اخلاق و رسانه صدا و سيما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۵۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سلسله جلسات درس اخلاق با حضور آیت الله هاشمی علیا در محل حوزه علمیه حضرت قائم (عج) برگزار می‌شود.

این جلسه درس اخلاق سه شنبه‌ها رأس ساعت ۲۰ برگزار می‌شود.

محل برگزاری تهران، چیذر، حوزه علمیه حضرت قائم (عج)، درب واحد برادران است.

یادآور می‌شود شرکت در این جلسه برای عموم آزاد بوده و خواهران و برادران می‌توانند حضور داشته باشند.

کد خبر 6086114 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل
  • دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • سندروم فتوشاپ‌سازی از سلبریتی‌ها
  • سندروم فتوشاپ سازی از سلبریتی‌ها
  • سلبریتی‌ها و سندروم فتوشاپ سازی
  • سلبریتی‌ها و سندروم فتوشاپ سازی/ در حاشیۀ بیماری ترانه علیدوستی
  • سلبریتی ها و سندروم فتوشاپ سازی/ در حاشیۀ بیماری ترانه علیدوستی
  • تلاش بی وقفه برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی
  • جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود