Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: ظرفیت تصفیه خانه های شهر قم نیازهای پردیسان که دارای 150 هزار تن جمعیت است را برآورده نمی کند.

به گزارش ایرنا، محسن بهشتی روز چهارشنبه در جلسه شورای مسکن قم، افزود: سال های گذشته در شهر قم سه تصفیه خانه فاضلاب با استفاده از تسهیلات بانک توسعه اسلامی احداث شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: با توجه به این که تراکم در شهر قم مانند تراکم جمعیت در پردیسان نیست، در بسیاری از مناطق فاضلاب به صورت جذبی و سنتی جمع آوری می شود و بسیاری از مشترکان برای گرفتن انشعاب فاضلاب مراجعه نمی کنند.
وی تصریح کرد: ولی این مساله در پردیسان برعکس است و به دلیل تراکم بالا، چاه برخی مجتمع های مسکونی پر شده و جایی برای حفر چاه ندارد.
بهشتی با تاکید بر این که باید تصفیه خانه فاضلاب برای پردیسان احداث شود، خاطرنشان کرد: در گذشته فاضلاب این منطقه در شبکه معابر جاری بود، ولی به دلیل افزایش تراکم جمعیت در سه محله، فاضلاب این محله ها به تصفیه خانه موجود در شهر متصل شده است.
وی تاکید کرد: با توجه به جمعیت ساکن در پردیسان استفاده این منطقه از تصفیه خانه های موجود در شهر قم ممکن نیست و باید تصفیه خانه ای برای این شهرک احداث شود.
وی با بیان اینکه هزینه احداث تصفیه خانه 2 هزار میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: از سویی برای جذب سرمایه گذار در این زمینه به نتیجه نرسیدیم و از سوی دیگر بانک توسعه اسلامی مانند گذشته تسهیلات بانکی ارائه نمی دهد و در تلاش هستیم از منابع استانی و داخلی استفاده کنیم.
معاون استاندار قم گفت: با توجه به این که شهرداری مجوز حفاری برای احداث تصفیه خانه و شبکه فاضلاب در شهرک پردیسان را رایگان کرده است، انتظار داریم زمین مورد نیاز نیز از سوی وزارت راه و شهرسازی تامین تا مشکل فاضلاب رفع شود.
پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
در این جلسه که با حضور احمد اصغری مهرآبادی قائم ‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، سید محمدرضا هاشمی سرپرست استانداری و مسئولان قم ترتیب یافت، مشکلات واحدهای مسکن مهر باقی مانده و همچنین سه شرکت تعاونی بررسی شد.
/2085/ 1175

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي معاون استاندار فاضلاب پرديسان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۵۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لرستان تصفیه خانه پایدار ندارد

سعید رازانی دوشنبه در بازدید از واحدهای فنی و فرآیندی تصفیه‌خانه آب خرم آباد اظهار کرد: کوتاهی و غفلت در این حوزه مصادف با ورود خسارت و ضررهای جبران‌ناپذیر است.

وی خاطر نشان کرد: آینده‌نگری، استفاده از ظرفیت‌های انسانی و فنی داخلی، به‌روز و پیشرفته بودن امکانات و تجهیزات موجود و بهره‌گیری از آب مطمئن و پاک از شاخص‌های بارز تصفیه‌خانه پیدار است.

وی با بیان اینکه سازمان بازرسی برای رفع هرگونه مشکلی در کنار همه دستگاه‌های متولی است، ادامه داد: در استان تصفیه خانه پایدار وجود ندارد و آب تصفیه خانه‌ها بیشتر از آب چشمه ها و رودخانه ها تامین می شود.

وی افزود: در سفر دوم رئیس‌جمهور باید به‌ طور جدی وضعیت تصفیه خانه آب لرستان مطرح شود.

همچنین معاون نظارت و بازرسی، بازرسی کل استان لرستان اظهار کرد: ایمنی، حفاظت و نگهداری از تأسیسات تصفیه‌خانه‌های آب از اهمیت بالایی برخوردار است و یکی از عوامل مؤثر در تأمین آب آشامیدنی سالم، تأسیسات تصفیه‌خانه‌ها و امری بسیار ضروری است.

مصطفی کریمی بیرانوند گفت: تصفیه‌خانه‌ تأثیر زیادی در کیفیت آب دارد و وجود نگهبان در شبانه‌روز برای امنیت آن امری ضروری است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • لرستان تصفیه خانه پایدار ندارد
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه
  • شناسایی ۲هزار و ۵۰۰ واحد صنفی با فاضلاب غیراستاندارد/همه بیمارستان‌های مشهد سیستم پیش‌تصفیه ندارند
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • تحقق شعار سال و کمک به تولید، با ارتقای تصفیه خانه پرکندآباد ۲ مشهد