Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@17:31:50 GMT

تشکل‌های دانش‌آموزی استان بوشهر تقویت می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۵۹۷۰

تشکل‌های دانش‌آموزی استان بوشهر تقویت می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر کرمی صبح چهارشنبه در گردهمایی معاونین پرورشی و تربیت بدنی و کارشناسان حوزه پرورشی استان در اردوگاه امام خمینی (ره) چاهکوتاه با اشاره به نقش تشکل های دانش آموزی اظهار داشت: باید از ظرفیت تشکل های دانش آموزی مانند شورای دانش آموزی، بسیج دانش آموزی و تشکیلات پیشتازان در برنامه های مختلف استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه در سند تحول بنیادین شش زیرنظام به طور کامل طراحی شده است ادامه داد: هدف نهایی سند تحول بنیادین رسیدن به مراحلی از حیات طیبه است.

کرمی یادآور شد: فعالیت های حوزه پرورشی نباید فقط محدود به ساحت معنوی و دینی باشد بلکه باید همه ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین را در خود جا دهد و هر شش ساحت را باید به طور متوازن پیش برد.

وی با اشاره به اینکه مشاوره پایه و اساس کار برای مقابله با آسیسب های اجتماعی است تصریح کرد: در حوزه پرورشی باید به توسعه مهارت های اجتماعی دانش آموزان پرداخته شود زیرا بخش عمده ای از آسیب های اجتماعی که در جامعه وجود دارد به دلیل نداشتن مهارت های اجتماعی دانش آموزان است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نیروهای پرورشی مهارت های مختلفی را در دانش آموزان تقویت می کنند گفت: مهارت مطالعه صحیح از ابتدایی ترین مهارت هایی است که باید در مدرسه آموزش داده شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: آموزگاران و دبیران نیز باید قبل از پرداختن به مسائل آموزشی، باید مسائل اخلاقی و معنوی را در نظر داشته باشند تا خروجی بهتری برای اجرای بهتر برنامه ها داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی قرار داریم بیان کرد: آموزش و پرورش متولی کمیته فرهنگیان و دانش آموزی چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی است و محور فعالیت ها مرتبط با چهلمین سالگرد انقلاب است و در این سال تبیین اهداف و برنامه های متنوع علمی، فرهنگی و هنری دانش آموزان محور فعالیت های آموزش و پرورش دراین بخش است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان عنوان کرد: باید از ظرفیت تشکل های دانش آموزی مثل شورای دانش آموزی و تشکیلات پیشتازان در برنامه های مختلف استفاده شود.

کرمی ابراز داشت: در حوزه قرآن، عترت و نماز در مدارس، طرح حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم مورد تأکید مقام عالی وزارت آموزش و پرورش است و در استان نیز با جدیت پیگیری می شود و به عنوان یک فعالیت پرورشی باید در مدارس اجرا شود.

وی راهیان نور را یکی از فعالیت های بسیج دانش آموزی دانست که آثار فرهنگی و تربیتی بسیار زیادی دارد و  دانش آموزان از آن استقبال خوبی داشته اند لذا این فضای معنوی می تواند در اعتلای روحیه معنوی دانش آموزان موثر واقع شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ضمن گرامی داشت هفته پژوهش خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت پژوهش و تولید علم، آموزش و پرورش سعی در نهادینه کردن پژوهش و تحقیق در دانش آموزان دارد.

کد خبر 4489738

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۵۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رامبد دانش‌پژوه، مدیرعامل مرکز نوآوری دانش‌آموزی لنسر شریف در حوزه فناوری‌های نو در نشست خبری که امروز برگزار شد، اظهار کرد: اولین مرکز نوآوری شریف با هدف توسعه فناوری‌های نو، اینترنت اشیا، رباتیک دانش‌آموزان را مورد آموزش و حمایت قرار می‌دهد. این مرکز در ۱۴۰۱ تاسیس شده است و به عنوان شرکت خلاق فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به ماموریت مرکز نوآوری دانش‌آموزی لنسر افزود: کشف استعدادیابی و آموزش دانش‌آموزان از سن ۷ سال تا ۱۷ سال برای ورود به فری‌لنسری یا آزاد کار انجام می‌شود. به عبازت دیگر، دانش‌آموزان پس از ورود به فری‌لنسری می‌توانند کسب و کار خودشان داشته باشد.

دانش‌پژوه با بیان اینکه مرکز نوآوری لنسر با سایر مراکز تفاوت دارد، ابراز کرد: نیاز دانش‌آموزان و روش آموزش آن‌ها با یکدیگر متمایز است؛ بنابراین یک اتاق هنر تعبیه کردیم تا دانش‌آموزان در اتاق هنر و مکانیک همراه با بازی و سرگرمی به آموزش بپردازند.

مدیرعامل مرکز نوآوری دانش‌آموزی لنسر اضافه کرد: آموزش به دانش‌آموز با آموزش به بزرگسال متفاوت است؛ دانش‌آموزی که برنامه‌نویسی یاد می‌گیرد باید به صورت کنترل‌شده بازی و سرگرمی داشته باشد. در واقع، بازی باید در خدمت آموزش باشد.

وی افزود: مهارت‌هایی که در مرکز نوآوری لنسر به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود، باعث می‌شود که آن‌ها بعد از فارغ‌التحصیلی توانایی انجام پروژه را داشته باشند.

دانش‌پژوه با بیان اینکه دانش‌آموزان در مرحله مقدماتی باید با الگوریتم‌ها آشنا شوند، اظهار کرد: فرآیند آموزش مهارت‌ها در این مرکز نوآوری سه سال طول می‌کشد.

مدیرعامل مرکز نوآوری دانش‌آموزی لنسر با بیان اینکه ۱۲۰۰ دانش‌آموز از بدو تاسیس ۶۰۰ نفر فارغ‌التحصیل شدند، تصریح کرد: از  ۶۰۰ نفر  ۸۰ نفر گواهی بین‌المللی دریافت کردند و به مرحله آزمون بین‌المللی رسیدند. با مجموعه ای خارج از ایران فعالیت می‌کنیم که دانش‌آموزان بتوانند بورسیه شوند. همچنین ۱۲ نفر مرحله کارآموزی را گذارندند.

وی افزود: مرکز نوآوری لنسر به دانش‌آموزان نخبه علاقه‌مند بورسیه تحصیلی رباتیک، برنامه‌نویسی هوش مصنوعی اهدا می‌کند.

دانش‌پژوه ادامه با اشاره به معنای لنسر، ادامه داد: لنسر به معنای نوک پیکان است یعنی دانش‌آموزانی که بتوانند خط‌شکن دشمن باشد.

مدیرعامل مرکز نوآوری لنسر ابراز کرد: دستاوردهای دانش‌آموزان باید نشان داده شود و در این خصوص ایونت‌هایی در عراق و دانشگاه شریف برگزار کردیم. همچنین مسابقه کیدمد شریف بررگترین مسابقه دانش‌آموزی که در ۱۴ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

وی افزود: ما به اختلالات یادگیری دانش‌آموزان در آموزش توجه می‌کنیم و درصدد هستیم قبل از ورود به مرکز مشکلاتشان را حل کنیم؛ لذا محتوای آموزشی را با کیفیت بالا آماده کردیم. دانش‌آموزان به صورت آنلاین می‌توانند در این کلاس حضور پیدا کنند.

دانش‌پژوه ادامه داد: هزار و صد ۱۶۰ مدرسه شبانه‌روزی در کل کشور وجود دارد که از فناوری محروم هستند و با معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش این دانش‌آموزان را شناسایی کردیم و هزار و ۱۵۰ نفر را در این مرکز نوآوری تحت پوشش قرار می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: نوع و محتوای آموزش به دانش‌آموزان بسیار اهمیت دارد و هزینه یک ماه حضور در این مرکز نوآوری ۱ میلیون و پانصد هزار تومان است. همچنین ۱۴ نفر به ثبت اختراع رسیدند.

دانش‌پژوه با اشاره به چشم‌انداز ۱۰ ساله خود، ابراز کرد: درصدد هستیم به یک بستر و مرکزی تبدیل شویم که از لحاظ علمی مرزشکن باشیم و محصولات های‌تک را به کشورهای جهان صادر کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • معاون پرورشی آموزش و پرورش: اجرای طرح عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / «دخترانی که پای روایت ما نباشند، پای روایت دشمن می‌نشینند»
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • معاون پرورشی آموزش و پرورش: اجرای طرح های عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / دخترانی که پای روایت‌ ما نباشند، پای روایت دشمن می نشینند
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند