Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@14:58:46 GMT

لزوم تشکیل شبکه اخلاق پزشکی در کشور

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۵۹۹۸

باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشست تخصصی با دانش آموختگان اخلاق پزشکی مناطق ده گانه کشور در دانشگاه علوم پزشکی جهرم، از تشکیل شبکه اخلاق پزشکی در کشور خبر داد و گفت: این شبکه با هدف ارائه راهکار‌هایی جهت توسعه علمی و آکادمیک و مرتفع ساختن چالش‌های پیش روی اخلاق پزشکی، با عضویت تمام فارغ تحصیلات این رشته راه اندازی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه افزود: انجمن اخلاق پزشکی کشور، چند سال است که با اخذ مجوز، فعالیت‌های خود را شروع کرده که امیدواریم با فعالیت این انجمن اخلاق پزشکی در کشور توسعه یابد. 

لاریجانی ادامه داد: دایره المعارف اخلاق پزشکی با دیدگاه اسلامی و بینش اهل بیت با اخذ مشورت با شبکه‌ای از مسلمانان دنیا در حال شکل گیری است که امیداریم با تحقق این مهم، گامی در جهت نشر این افکار برداشته شود.

وی خطاب به دانش آموختگان گروه اخلاق پزشکی، گفت: باید گروه اخلاق پزشکی به سمت جذب جامعه پزشکی رفته و در زمینه اخلاق پزشکی عمقی کار کند. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: معاون وزارت بهداشت اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اخلاق توسعه علمی دایره المعارف اهل بیت مسلمانان جامعه پزشکی اخلاق پزشکی توسعه علمی دانشگاه علوم پزشکی دایره المعارف مسلمانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۵۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه جدی به توصیه‌های ایمنی برق در شرایط ناپایداری جوی

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان  محمد رئیسی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان گفت: سیم پارگی و اتصال شبکه برق در اثر سقوط یا شکستگی اشجار و پرتاب اشیای خارجی یکی از اتفاقات خطرناک در زمان ناپایداری شرایط جوی است، که عدم نزدیک شدن به شبکه برق و رعایت نکات ایمنی در این مواقع بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه آب رسانای قوی جریان الکترونیکی است، اظهار داشت: در شرایط بارانی، به دلیل مرطوب بودن زمین، همه اجسام نزدیک به شبکه‌های برق حالت رسانا (منتقل کننده برق) پیدا می‌کنند و موجب برق گرفتگی خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان، گفت: متاسفانه مشاهده می‌شود برخی افراد بدون توجه به نکات ایمنی و با ورود به آبگرفتگی‌های سطح شهر به ویژه آبگرفتگی‌های نزدیک شبکه برق باعث ایجاد خطر برای خود و دیگران می‌شوند.

وی ادامه داد: شهروندان گرامی در صورت مشاهده هر گونه سیم پارگی و خسارت وارد شده به شبکه برق، ضمن نزدیک نشدن به تاسیسات شبکه، مراتب را بلافاصله از طریق اپلیکیشن «برق من» و سامانه ۱۲۱ مرکز اتفاقات شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان اطلاع رسانی کنند.

رئیسی اظهار داشت: خارج کردن لوازم برقی حساس از پریز در مواقع ناپایداری شرایط جوی و یا کاهش ولتاژ، مراقبت و انجام تمهیدات لازم در صورت استفاده از برق اضطراری، به تدریج وارد مدار کردن پریز‌های برق پس از قطعی شبکه از جمله نکاتی هست که در زمان ناپایداری شرایط جوی باید رعایت کرد.

وی افزود: با توجه به شرایط جوی، گا‌ها خسارتی به شبکه برق وارد می‌شود و خاموشی‌های موقتی شکل می‌گیرد که پیشاپیش از صبر و همکاری شهروندان محترم قدردانی می‌گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برای استادی ادیب و فرزانه: پزشکی که عاشق نوزادان بود و ایران
  • اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی از امسال/ فعالیت ۸ هزار آزمایشگاه در کشور
  • اجرای سراسری طرح تکمیل شبکه آزمایشگاهی/ فعالیت ۸ هزار آزمایشگاه در کشور
  • نرخ دستمزد صنف تدارکات سینمای ایران تعیین شد/ سقف ۷۰ میلیون تومان
  • تعیین نرخ دستمزد مدیران، دستیاران و همیاران تدارکات سینما
  • نرخ دستمزد مدیران، دستیاران و همیاران تدارکات سینمای ایران تعیین شد
  • بانک اطلاعات مفاخر لرستان تشکیل می شود
  • تشکیل و راه اندازی انجمن نوجوانان قرآنی در نمایشگاه قرآن سال بعد
  • لزوم توجه جدی به توصیه‌های ایمنی برق در شرایط ناپایداری جوی
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد