Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رستمی روز چهارشنبه در جریان بازدید از روند ساخت این کشتارگاه صنعتی دام افزود: تربت حیدریه بزرگترین بازار دام شرق کشور را در اختیار دارد لذا تکمیل این کشتارگاه علاوه بر اشتغالزایی پایدار و اصولی، رونق کسب و کار را در منطقه به همراه دارد.
وی ادامه داد: ساخت کشتارگاه صنعتی در تربت حیدریه با توجه به ظرفیت بالای منطقه و برخورداری از چندین واحد دامپروری بزرگ یکی از نیازهای ضروری است لذا امیدواریم با تعامل سهامداران بتوان کشتارگاه نیمه تمام صنعتی دام را راه اندازی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار تربت حیدریه گفت: با راه اندازی این ظرفیت مغفول مانده می ‌توان با کشتار مکانیزه دام و عرضه محصولات دامی حاصل از آن و توسعه صنایع فراوری و بسته بندی گوشت به سودآوری و توسعه اقتصادی و اشتغالزایی دست یافت.
وی افزود: از همه ظرفیتها این شهرستان و استان برای حمایت از سرمایه گذران فعلی استفاده خواهد شد. پیگیر مشکلات موجود سهامداران کشتارگاه صنعتی هستیم اما در صورت کوتاهی، این طرح به سرمایه‌ گذار جدید واگذار خواهد شد.
رستمی ادامه داد: کشتارگاه سنتی دام تربت حیدریه برخی مشکلات و کمبودها داشت که با تلاش مسئولان ذیربط و تجهیز مکان، این کمبودها تا زمان تکمیل ساخت کشتارگاه جدید کاملا رفع شده و ذبح دام در همان محل گاه انجام می شود.
وی گفت: حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در اجرای طرحهای توسعه ‌ای و مورد نیاز منطقه از رویکردهای ستاد دولت در شهرستان است.
ساخت کشتارگاه نیمه صنعتی تربت حیدریه 20 درصد دارد. به گفته سهامداران این طرح برای تکمیل نیازمند 70 میلیارد ریال می باشد که 50 میلیارد ریال آن در قالب تسهیلات و بقیه سهم آورده شخصی است.
هم اینک در کشتارگاه سنتی تربت حیدریه روزانه 200 راس دام سبک کشتار می شود. تربت حیدریه دارای 295 هزار راس دام سبک و 13 هزار و 100 راس دام سنگین است. مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در فاصله 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
7079/1858
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب سرمایه سرمایه گذاری بخش خصوصی کسب و کار گوشت مشهد منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۶۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش جلگه رخ تربت حیدریه به کشت کلزا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، رئیس مرکز جهاد کشاورزی جلگه رخ گفت: کشت دانه‌های روغنی کلزا در اواسط شهریور ماه انجام و در اواخر خرداد ماه در این منطقه برداشت می‌شود.

سید محمد نجفی افزود: رقم کشت شده در این بخش از نوع نپتون، هیدرومیل و ماراتون است و با هدف حمایت از کشاورزان نیز از این محصول پر ارزش ۵۰۰ کیلوگرم بذر از این نوع در بین کشاورزان توزیع شده است.

وی گفت: پیش بینی می‌شود در فصل برداشت این محصول بیش از ۳۰۰ تن کلزا از سطح مزارع این منطقه رخ برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۷۵ تن انواع کود در اختیار کشاورزان کلزا کار گذاشته شده است.

سید محمد نجفی افزود: کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی بخش رخ نیز نظارت و پیگیری جدی بر کار کاشت، داشت و برداشت این محصول را بر عهده دارند.

کلزا یکی از مهمترین منابع تولید روغن در کشور است که دانه‌های آن دارای ۴۶ درصد روغن است.

دیگر خبرها

  • نجات بانوی طبیعت گرد مصدوم در ارتفاعات روستایی تربت حیدریه
  • یک کشته و ۴ مصدوم در تصادف دو دستگاه خودروسواری در جاده مشهد به تربت حیدریه
  • ایمن سازی ۲۲۰ هزار راس دام در تربت حیدریه علیه بیماری شاربن
  • هزینه۱۳ میلیارد ریالی مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه
  • یک جان باخته و ۶ مصدوم در حادثه رانندگی مشهد تربت حیدریه
  • اختصاص ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش جلگه رخ تربت حیدریه به کشت کلزا
  • پنبه‌کاران تربت‌حیدریه ۱۰ تن بذر یارانه‌ای دریافت کردند
  • توقیف ۴۲ تن رب غیر بهداشتی در تربت حیدریه
  • انتقاد فرماندار بستان آباد ازوضعیت کشتارگاه نیمه صنعتی دام
  • صدور ۹۶ جواز تاسیس واحدهای صنعتی و تولیدی در تربت حیدریه