Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@02:42:45 GMT

درآمد معادن چهارمحال و بختیاری 35درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۶۰۱۸

درآمد معادن چهارمحال و بختیاری 35درصد افزایش یافت

شهرکرد - ایرنا - رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: درآمد دولت در دو سال گذشته در بخش معادن این استان 35 درصد افزایش یافته است.

سید نعیم امامی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ، میزان درآمد سالانه بخش معادن در گذشته را 7 میلیارد و 500 میلیون ریال دانست و افزود: این میزان در دولت دوازدهم به بیش از 12 میلیارد ریال رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، افزایش تعداد معادن، میزان تولید و رونق صادرات سنگ مرمریت تزئینی طی 2 سال گذشته را از عوامل اصلی افزایش درآمد دولت دانست.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از بهره برداری 5 معدن جدید با سرمایه گذاری 55 میلیارد ریال در سال جاری خبر داد و گفت: با فعال شدن این تعداد معدن جدید زمینه اشتغال برای 43 نفر فراهم شده است.
وی، با اشاره تکمیل عملیات اکتشاف ماهواره ای معادن فلزی و غیرفلزی این استان در وسعت حدود 10 هزار کیلومتر مربع در دولت دوازدهم تصریح کرد: 9 اندیس معدنی جدید نیز در سطح استان شناسایی و ثبت شده است.
امامی تاکید کرد: طرح های اکتشافی این استان تا سال 92 بدون اعتبار بود که در دولت یازدهم و دوازدهم با تخصیص اعتبار، سالانه 10 میلیارد ریال این اعتبارات افزایش یافته است.
امامی ،تعداد معادن موجود این استان را 182 معدن دانست که بگفته وی از این تعداد103معدن اینک فعال است.
وی تصریح کرد : تعداد 12 شیت نقشه زمین شناسی منطقه شمال استان تهیه و مطالعات شناسایی مناطق مستعد معدنی در' پهنه بردشاه ' و پهنه کوهرنگ هم از جمله طرح های اجرایی با سازمان زمین شناسی کشور در چهارمحال و بختیاری در سال جاری است.
به گفته وی، سنگ لاشه، سنگ نما، سیلیس، سنگ گچ، خاک نسوز، سنگ های تزیینی و مواد اولیه سیمان از معادن فعال این استان استخراج می شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: به طور میانگین سالانه حدود 5 میلیون تن مواد معدنی از معادن فعال استان استخراج می شود.
به گزارش ایرنا، 182 معدن با 671 میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان فعال است که برای حدود یکهزار و600 نفر اشتغال ایجاد کرده است.
6199/2097/1352

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صنعت معدن معادن اكتشاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۶۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان از فعالیت ۳۰۸ خانه بهداشت، ۹۴ پایگاه سلامت، ۱۳۱ مرکز خدامات جامع سلامت و ۲۴ مرکز شبانه‌روزی در مناطق شهری و روستایی استان خبر داد.
علی‌ضامن صالحی‌فرد گفت: سلامت خانواده و جوانی جمعیت دو اولویت مهم استان در حوزه بهداشت است که در این رابطه برنامه‌‎های متنوعی در طول سال اجرا می‌شود.
وی افزود: راه‌اندازی سه شبکه بهداشت و درمان نوپا در شهرستان‌های خانمیرزا، فلارد و فرخشهر، افتتاح دو مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی در لردگان و اردل، افزایش ۳۵ درصدی ارائه خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی، اجرای نظام ارجاع و نسخه‌نویسی الکترونیک در برنامه پزشکی خانواده از جمله برنامه‌های اجرا شده در سال گذشته بود.
صالحی فرد از افزایش یک درصدی موالید در استان در سال گذشته خبر داد و گفت: برنامه‌های جوانی جمعیت در استان در سال جاری با شدت بیشتری اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه شاخص دقیقی از میزان سطح سواد سلامت مردم استان در دسترس وجود ندارد، گفت: مقرر شده تا امسال ارزیابی در این خصوص انجام گیرد.
صالحی فرد میزان دسترسی مردم به شاخص‌های سلامت را بیش از ۹۵ درصد اعلام کرد و گفت: تمامی جمعیت استان تا حد زیادی به امکانات بهداشتی دسترسی دارند و امسال هم هشت کانکس بهداشتی برای عشایر استان پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت در استان در سال گذشته، افرود: در این پویش بیش از ۹۷ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در غربالگری دیابت و فشار خون شرکت کردند که در آگاهی افراد از وضعیت سلامت و پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها هچون دیالیز کمک کننده بوده است.

دیگر خبرها

  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • تخصیص یک میلیارد ریال اعتبار برای ساخت آسمان نمای دیجیتال
  • یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • پیش بینی افزایش ابر در چهارمحال و بختیاری
  • زنگ کار و تلاش در چهارمحال و بختیاری به صدا درآمد
  • اضافه شدن پرواز جدید به فرودگاه شهرکرد
  • افزایش تعداد پروازهای فرودگاه شهرکرد
  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری