Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه طالبان گفت که در صورت واگذاری دولت موقت افغانستان به این گروه به مدت ۶ ماه اعلام آتش بس خواهد کرد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از جمهور، نمایندگان طالبان در نشست ابوظبی تاکید کردند که آنان درخواست آمریکا مبنی بر اعلام آتش‌بس ۶ ماهه با دولت افغانستان را به شرط آنکه در افغانستان حکومت موقت ایجاد شود و ریاست آن به این گروه واگذار شود، می‌پذیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس جزئیات، «زلمای خلیل زاد» در نشست ابوظبی از نمایندگان طالبان خواسته است تا آتش‌بس ۶ ماهه با دولت افغانستان را اعلام کند.

خلیل زاد همچنین در این نشست از طالبان خواسته است تا در دولت جدید (دولت موقت) افغانستان شریک شود.

اما خواست نمایندگان طالبان از آمریکا، آزادی زندانیان این گروه، برداشتن تحریم‌ها و حذف نام رهبران این گروه از فهرست سیاه سازمان ملل بوده است.

نمایندگان طالبان تاکید کرده اند که آنان تنها با اعلام آتش‌بس یک ماهه با دولت افغانستان موافق هستند.

آنان تاکید کرده‌اند که در صورت ضمانت عربستان سعودی، امارات و پاکستان برای واگذاری دولت آینده افغانستان (دولت موقت) به فرد منتخب این گروه، آتش‌بس ۶ ماهه اعلام می‌کنند.

گفتنی است که نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور صلح افغانستان، نمایندگان عربستان سعودی، امارات متحده عربی و پاکستان روز گذشته با نمایندگان سیاسی طالبان در شهر ابوظبی دیدار کردند.

در این دیدار و گفتگو که امروز و فردا نیز ادامه خواهد داشت، نمایندگان هر ۴ کشور از طالبان خواسته اند تا با هیئت مذاکره کننده افغانستان دیدار کنند.

اما یک منبع نزدیک به گروه طالبان در گفتگو با خبرگزاری جمهور گفت که فشار‌های کشور‌های یاد شده بر طالبان اثر بخش نبوده و این گروه تاکنون نپذیرفته است تا با هیئت دولت افغانستان، دیدار کند.

گروه طالبان نیز صبح امروز اعلام کرد که روز گذشته هیئت این گروه با نمایندگان پاکستان، عربستان و امارات متحده در ابوظبی دیداری مفصل داشته و با «زلمای خلیل زاد» نیز دیدار مقدماتی داشته است.

به گفته این منبع طالبان، بیشتر مذکرات روز گذشته درباره خروج نیرو‌های اشغالگر و جلوگیری از ظلم آمریکا و همکارانش در افغانستان و بازسازی و تامین امنیت این کشور بوده‌است.

از دیگر سو، کاخ ریاست جمهوری افغانستان روز گذشته اعلام کرد که تیم مذاکره کننده دولت افغانستان به رهبری «عبدالسلام رحیمی» برای آغاز گفتگو‌های قریب‌الوقوع با هیئت طالبان و آمادگی برای نشست رو در رو بین دو طرف وارد ابوظبی، مرکز امارات متحده عربی شده است.

اما تاکنون مشخص نشده است که نمایندگان طالبان در امارات حاضر به گفتگو با تیم مذاکره کننده دولت افغانستان شده اند یا خیر؟

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۶۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست نمایندگان پارلمان انگلیس برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از گاردین، فشارهای پارلمانی بر دولت لندن جهت ممنوعیت فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی در حال افزایش است.

این روند در بحبوحه نشانه‌هایی مبنی بر اینکه رژیم اسرائیل قصد دارد قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد را نادیده بگیرد، تشدید شده است- قطعنامه‌ای که این هفته تصویب شد و در آن از همه طرف‌ها خواسته شد به آتش‌بس در غزه متعهد شوند. 

نامه مذکور توسط بیش از ۱۳۰ تن از نمایندگان پارلمان انگلیس خطاب به «دیوید کامرون» وزیر امور خارجه این کشور نوشته و امضا شده است. هفته پیش نیز دولت کانادا اعلام کرد، تمامی صادرات تسلیحات به رژیم صهیونیستی را متوقف می‌کند. 

مقام‌های انگلیسی از سوی وزرای دولت در سایه این کشور با فشارهای زیادی در زمینه فروش سلاح به رژیم اسرائیل به دلیل نقض مسائل حقوق بشری رو به رو هستند. مساله‌ای که می‌تواند در نهایت روند فروش تسلیحات انگلیس را دچار تعلیق کند.

نمایندگان امضا‌کننده این نامه استدلال کرده‌اند که تداوم روند «تجارت معمول» جهت صادرات تسلیحات بریتانیا به رژیم صهیونیستی در شرایط کنونی «کاملا غیرقابل قبول» است.

در نامه مذکور به این موضوع اشاره شده است که دولت لندن در دو حمله پیشین غزه نیز فروش تسلیحات به اسرائیل را به حالت تعلیق درآورده‌ است. 

نمایندگان پارلمان در این نامه نوشته‌اند: میزان خشونت‌های مرتکب‌شده از سوی ارتش اسرائیل امروز بسیار مرگبارتر از گذشته است با این حال دولت لندن در واکنش موثر به این روند ناکام بوده است. 

با وجود آنکه آمریکا  قطعنامه «آتش‌بس فوری در غزه» را غیرالزام‌آور خوانده است؛ انگلیس چنین تفسیری از قطعنامه مذکور ارائه نکرده است. کامرون در هفته‌های اخیر انتقادات خود از رژیم اسرائیل را تشدید کرده است. 

برخی از انتقادات وزیر امور خارجه انگلیس حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی در قالب یک قدرت اشغالگر به وظیفه خود بر اساس قوانین بین‌المللی جهت تامین آب و غذا برای غیرنظامیان فلسطینی عمل نمی‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تماس زلنسکی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای درخواست کمک فوری
  • طالبان: برخی افراد داعش را تبلیغ می‌‌کنند
  • مک‌کال:بایدن برای آزادی زندانیان از افغانستان کاری نکرده است
  • نروژ: داعش توانایی خود را در افغانستان از دست داده است
  • آمریکا: مبارزه با گروه‌های تروریستی به نفع حکومت طالبان است
  • پشت پرده حمله به شهروندان چینی در پاکستان چیست؟/ دولت نوپا در اسلام آباد با بحران امنیتی دست به گریبان شد
  • درخواست نمایندگان پارلمان انگلیس برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی
  • درخواست نمایندگان پارلمان بریتانیا برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی
  • استفاده طالبان از بالگردهای آمریکا پیام ضعف واشنگتن است
  • بازگشت جهانی داعش