Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@05:22:17 GMT

بازرگانان عراقی به کرمانشاه می آیند

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۶۱۶۰

بازرگانان عراقی به کرمانشاه می آیند

کرمانشاه - ایرنا - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه ، از سفر هیاتی مرکب از بازرگانان عراق به کرمانشاه خبر داد و گفت: این هیات اول دی ماه وارد استان می شوند.

کیوان کاشفی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: با توجه به تحولات اخیر اقتصادی در حوزه مبادلات بازرگانی و تجاری 2 کشور ایران و عراق و همچنین اقلیم کردستان، ضرورت برگزاری نشست ها و دیدارهای متقابل بیش از پیش احساس می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: به همین منظور و نیز در راستای معرفی هرچه بیشتر توانمندی های استان کرمانشاه و افزایش امکان صادرات محصولات استان به کشور عراق، هیاتی مرکب از بازرگانان و تجار عراقی در حوزه های مواد غذایی، صنعت ساختمان، برق، نفت و پتروشیمی و سایر بخش ها به دعوت از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه اول دی ماه وارد استان کرمانشاه می شوند.
رئیس اتاق ایران ادامه داد: طبق برنامه های پیش بینی شده، هیات مذکور در بدو ورود، از واحدهای مختلف صنعتی بازدید خواهند داشت و در روز دوم حضور این هیات در کرمانشاه جلسه ای عمومی و با حضور تمام بازرگانان و تجار کرمانشاه برگزار خواهد شد و افراد می توانند در پنل های تخصصی B2B، به بحث و تبادل نظر در زمینه های کاری مرتبط بپردازند.
به گفته کاشفی ، هیات مذکور در سوم دی ماه استان کرمانشاه را به مقصد عراق ترک خواهند کرد.
او اظهار امیدواری کرد با برگزاری چنین نشست های تخصصی موجبات همکاری و تعامل هر چه بیشتر بازرگانان کشورمان بخصوص بازرگانان و تجار استان کرمانشاه با کشور عراق و اقلیم کردستان فراهم آید.
استان کرمانشاه با 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، 2 مرز رسمی در شهرستان قصرشیرین دارد.
سالانه بیش از 2 میلیارد دلار کالا از استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر می شود.
3033/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كرمانشاه اتاق بازرگاني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۶۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردهای هیات اقتصادی هرمزگان به کشور چین

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان در بازگشت از این سفر در بندرعباس افزود: در بازدید از نمایشگاه شیشه ، لاستیک و پلاستیک در کشورچین برخی از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان دستگاههای موردنیاز خط تولید را خریداری کنند.

خلیل قاسمی افزود: آشنایی بیشتر با آخرین دستاوردهای روز دنیا به ویژه در صنعت شیشه و ایجاد طرحهای پایین دستی از دیگر اهداف بود.

وی گفت: به منظور جذب سرمایه گذار دو همایش فرصت های سرمایه گذاری برای شهر شیشه در هرمزگان برگزار شد که نیاز است، صنایع پایین دست این صنعت بزرگ در استان راه اندازی شود.

بیشتر بخوانید: گشت نظارتی ویژه ماه رمضان و نوروز در هرمزگان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان نیز در بندرعباس با اشاره به دستاوردهای این سفر گفت: بازارهای صادراتی و خدمات فنی و مهندسی در بازدید از توانمندی ها و نمایشگاههای کشور چین شناسایی شد.

عادل شهرزاد افزود: در نمایشگاه پلاستیک و لاستیک ، تولید کنندگان هرمزگانی با فرآیند به روز بسته بندی به خصوص بسته بندی محصولات کشاورزی آشنا شدند.

وی گفت: در بازدید از بندر شانگهای چین فرآیند ترخیص ، تخلیه وبارگیری کالا مورد بررسی قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: با توجه به اهمیت اقتصاد دریامحور ، اصلاح فرآیند بندری در استان برای رونق بیشتر صادرات غیرنفتی بسیار مهم است.

هیات اقتصادی و تجاری هرمزگان پنجم اردیبهشت به کشور چین سفر کرد.

دیگر خبرها

  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند
  • مرور یک تجاوز شیمیایی
  • فیلم| نظرات جالب تجار خارجی در مورد ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • ممنوعیت استفاده از کلمه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی ممنوع شد
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا
  • دستاوردهای هیات اقتصادی هرمزگان به کشور چین