Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@16:38:59 GMT

بورس با افت قیمت پاییز را تمام کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۶۱۷۷

امروز معامله‌گران بازار سرمایه شاهد کاهش قیمت در سهم‌های فلزی و معدنی بودند، اما بانکی‌ها در حرکتی متفاوت به افزایش شاخص‌های بازار کمک کردند. آفتاب‌‌نیوز :  شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۳۶۳ واحد افت کرد و به ۱۵۶ هزار واحد رسید. همچنین شاخص هم‌وزن با ۳۲۵ واحد افت رقم ۲۶ هزار و ۶۳۶ واحد را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شاخص آزاد شناور نیز طی معاملات امروز با افت ۳۰۳۳ واحدی مواجه شد و رقم ۱۶۷ هزار و ۵۴۸ واحد ریال تجربه کرد. همچنین شاخص‌های بازار اول و دوم هر یک به ترتیب ۲۴۷۳ و ۵۰۵۲ واحد افت کردند.
امروز معدنی‌ها، فلزی‌ها و پتروشیمی‌ها و پالایشی‌ها دست به دست هم دادند تا شاخص‌های بازار سهام با کاهش مواجه شود. فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گلگهر و صنایع پتروشیمی خلیج فارس سه نماد از این دست بودند که هر یک به ترتیب با ۳۹۷، ۲۶۶ و ۱۹۷ واحد تاثیر کاهنده سعی کردند نماگرهای بازار را به سمت پایین هدایت کنند، اما بانکی‌ها امروز در حرکتی متفاوت به افزایش شاخص بازار سهام کمک کردند.
بانک ملت، بانک صادرات ایران و بانک اقتصاد نوین تاثیرگذارترین سهم‌ها از این لحاظ بودند.
معامله‌گران بازار سرمایه امروز در گروه فلزات اساسی شاهد کاهش قیمت بسیاری از سهم‌ها از یک درصد تا ۴.۵ درصد بودند. این گروه نیز جزو پرمعامله‌ترین سهم‌های بازار بود.
معدنی‌ها نیز افت قابل توجهی را تجربه کردند و نمادهایی مثل صنعتی و معدنی گلگهر افت بیش از چهار واحد را در قیمت پایانی را شاهد بودند. در برخی از نمادهای این گروه نیز صف فروش مشاهده می‌شد.
در عین حال در گروه نفت، کک و سوخت هسته‌ای با کاهش قیمت‌ها روبرو بودیم؛ به طوری که سهم‌های تاثیرگذار این گروه در قیمت پایانی بیش از چهار درصد افت را تجربه کردند.
اما بانکی‌ها امروز نه تنها به شاخص کل کمک کردند، بلکه با صف خرید نیز همراه بودند. برخی از نمادهای این گروه مخالف با جهت کلی بازار با افزایش قیمت روبه‌رو شدند.
ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۴۴۷ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۱.۲ میلیارد سهم و اوراق مالی بود. همچنین تعداد معاملات این بازار ۱۰۱ هزار و ۶۳۳ نوبت رسید.
آیفکس نیز با ۱۷ واحد کاهش مواجه شد و به رقم ۱۷۹۰ واحدی رسید. ارزش معاملات این بازار به ۳۹۲ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۷۳۹ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.ایسنا 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بورس سهام بازار بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۶۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت

هفته کاری که به اتمام رسید، شاخص کل بورس ۴.۳۶ درصد افزایش یافت و در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۵.۵۴ درصدی در پله ۷۶۳ هزار و ۶۵۰ واحدی قرار گرفت و شاخص کل فرابورس نیز با افزایش ۴.۰۲ درصدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحدی ایستاد.

کوروش آسایش، کارشناس بازار سرمایه در خصوص روند بازار سرمایه به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در این هفته کاری، شاخص صنعت سایر معادن با افزایش ۱۸.۶۹ درصدی بیشترین رشد را در بین صنایع بورسی تجربه کرد و بعد از آن صنعت محصولات چرمی در جایگاه دوم قرار گرفت. صنعت انتشار و چاپ هم با افت ۲.۶۶ درصدی بیشترین کاهش را تجربه کرد.

او اظهار کرد: مجموع ارزش معاملات خرد و حق تقدم‌ها در این هفته کاری ۲۱ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان بود. جزئیات ارزش معاملات خرد روزانه به این شکل بود که شنبه ۴ هزار و ۷۲۴ میلیارد تومان، یکشنبه ۴ هزار و ۴۵۲ میلیارد تومان، دوشنبه ۴ هزار و ۹۷ میلیارد تومان، سه شنبه ۴ هزار و ۲۰۳ میلیارد تومان و چهارشنبه ۴ هزار و ۹۶۶ میلیارد تومان ارزش معاملات بر روی تابلو ثبت شد.

ورود  هزار و ۲۵۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به ازار سهام 

او گفت: میانگین سرانه خرید افراد حقیقی در این هفته کاری ۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و میانگین سرانه فروش آن‌ها ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده است. همچنین در این هفته هزار و ۲۵۷  میلیارد تومان نقدینگی افراد حقیقی به بازار سهام تزریق  شد.

فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها

در ادامه وفایی دیگر کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بعد از کاهش فضای التهاب در منطقه، خریدار نسبتا خوبی برای کلیت بازار در تابلوی معاملات مشاهده و هفته با خوشی و آرامش سپری شد البته نه به شدتی که برخی‌ها منتظر بودند، اما در مجموع قابل توجه بود. بازار برای استمرار رشد منتظر تحولات و اخبار بنیادی، گزارش‌های سالیانه، تغییر دلار نیما و.. است.

او افزود: سهم‌های شاخص ساز شروع هفته پیشرو بودند، فروش خوب در بورس کالا، امید به رشد نرخ دلار نیما نقد شوندگی بالا و.. جذابیت آنها برای پول‌های بزرگ دو چندان می‌کند. در میانه‌ هفته سهامداران این سهم‌ها بخشی، برای اصلاح و بهینه کردن پرتفوی خود دست به جابجایی و شناسایی سود زدند. تا فرصتی برای توجه به سهام کوچک و متوسط و جبران جاماندگی نسبت به شاخص کل ایجاد شود که برآيند تعادل در بازار را به دنبال داشت.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: در مجموع شاهد خروج پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت و ورود به بازار سرمایه بودیم. ریسک اخیر که مطرح است، مساله اعمال سقف بر روی معافیت مالیاتی بود که برای آن یک فوریت طرح اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به تصویب رسید (قانون سقف ۵۰۰ میلیارد تومانی معافیت مالیاتی). شنیده‌ها حاکی از آن است که این بند از قانون بودجه حذف خواهد شد!

وفایی گفت: ابلاغیه تغییر فرمول حداقل قیمت پایه مقاطع فولادی در رینگ داخلی بورس کالای ایران که با این ابلاغیه عملا حاشیه سود ناخالص شرکت‌های میلگردی حوالی ۵% بهتر می‌شود. این هفته دلار اسکناس در سامانه نیما با رشد ۶۰۰ تومانی همراه و بالای ۴۱ هزار رسید، نشانگر فضای ذهنی بازارساز به سمت رشد نرخ است.

او گفت: اخیرا بخشی از بدهی صنعت برق پرداخت شدکه در کنار اصلاح نرخ خرید برق می‌تواند صنعت برق را متحول کند با انتشار گزارش ماهانه و گزارش‌های سالانه شرکت‌ها، تحلیل خوبی از عملکرد آنها در دسترس بازار برای تصمیم گیری قرار می‌گیرد

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • بورس تغییر جهت داد
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • محرک جدید بورس
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار