Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، نماینده سابق پارلمان کویت و نماینده کویت در کمیته حقوق بشر سازمان ملل در ژنو در بخشی از گفت‌وگوی خود با روزنامه لبنانی «البناء» در خصوص روابط کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با ایران گفت که با وجود سردی روابط کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با ایران، همه آنها از جمله عربستان به طریقی تابع ایران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این امر از طریق برخی تماس‌ها، مکالمات و نامه نگاری‌های بین شخصیت‌هایی خاص از عرب‌های خلیج [فارس] با ایرانی‌ها انجام می‌شود. منظور ما عربستان و ابوظبی است، وگرنه که  بقیه امارات تقریبا ذوب در ایران هستند و همچنین سلطنت عمان که رابطه خوبی با ایران دارد،  بحرین هم هر چه ریاض تصمیم بگیرد اجرا می‌کند اما این کشورهایی که توصیه‌های ریاض را اجرا می‌کنند از تماس‌های محرمانه و خواهش و التماس‌های عربستان از ایران در زمینه‌های مختلف خبر ندارند.

دشتی تاکید کرد: همه ما مکر و حیله چند سال پیش عربستان را به یاد داریم وقتی که حجاج ایرانی را در منا هدف گرفت، اما ایران به گونه‌ای رفتار کرد که عربستان مجبور شد پیکرهای همه حجاجی را که شهید شده بودند تحویل بدهد بدون اینکه مقامات ایرانی هیچ گونه اظهارات تهدیدآمیزی به زبان بیاروند.

وی افزود: این در حالی است که ما از دهه هشتاد 16 شهید کویت در حج داشتیم که پیکرهایشان را تحویل نگرفتیم و در صفحه تلویزیون شاهد بودیم چگونه گردن آن ها را زدند که داغش هنوز که هنوز است بر دل خانواده هایشان مانده است.

نماینده سابق پارلمان کویت گفت: کشورهای عربی حاشیه خلیج [فارس] به دشمنی با ایران تظاهر می‌کنند؛ اما از درون اطمینان دارند که نه از این کشور و نه از ملتش در طول تاریخ هیچ بدی ندیدند و این انگلیس، آمریکا و صهیونیست‌ها هستند که عرب ها را علیه ایران تحریک می‌کنند.

دشتی ادامه داد: این مساله درباره کشورهایی که قدرت تصمیم‌گیری ندارند صدق می‌کند؛ اما ایران کشوری آزاد و دارای حاکمیت مستقل است که از سر احترامی که برای اصول روابط بین الملل قائل است دست خود را به سوی همسایگانش دراز می‌کند.

وی اظهار داشت: ما خیلی اوقات می‌شنویم که محمد بن سلمان ایران را تهدید یا مورد شماتت قرار می‌دهد و با اینکه امیدواریم جنگ نابودی و خونریزی اتفاق نیفتد؛ اما مطمئنیم اگر بن سلمان دست به حماقتی زده و حتی یک موشک شلیک کند این امر به زیر و زبر شدن خاندان آل سعود منجر می‌شود؛ چون ایران ظرف چند ساعت می‌تواند خلیج [فارس] را اشغال کند و همه دنیا تسلیم قدرت ایران هستند و آنهایی که با آن سر دشمنی دارند زیان دیده‌اند.

نماینده سابق پارلمان کویت درباره اختلافات بین کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بخصوص بحران با قطر و تاثیر آن بر شورای همکاری خلیج فارس گفت: بنده در مارس 2017 از بروکسل مرگ شورای همکاری خلیج [فارس] را اعلام کردم و منطقه خلیج [فارس] در آینده شاهد تغییرهایی در رژیم های حاکم بر آن خواهد بود هر کدام علیه دیگری کمین می‌کنند، حتی قبل از مرگ جمال خاشقچی روزنامه‌نگار سعودی، محمد بن سلمان و محمد بن زاید برای جنگ کویت، قطر و عمان آماده می‌شدند و  از سوی دیگر دیدیم که تمیم بن حمد امیر قطر در اجلاس اخیر ریاض هم شرکت نکرد.

دشتی تاکید کرد: شورای همکاری خلیج [فارس] به فرمان انگلیس به عنوان حامی و پشتیبان کشورهای عربی پس از پایان ظاهری استعمار آن  به طرز مشکوکی تاسیس شد، انگلیسی‌ها توافقاتی زیر میزی با حاکمان خلیج [فارس] امضا کردند و به آنها گفتند«هر چه می‌خواهید برای تسلط بر کشورها و ملت‌هایتان انجام دهید؛ اما در ثروت‌هایتان باید با ما شریک شوید و عواید نفت شما در لندن ذخیره شود؛ ما برای شما تعیین می‌کنیم تا چه اندازه با آمریکایی‌ها رابطه داشته باشید و اشکالی ندارد اگر گهگاهی هم برخی معاملات با روسیه و چین داشته باشید».

نماینده سابق پارلمان کویت، تشکیل حکومت قانون اساسی در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را راه تحقق دموکراسی در آنجا خواند و گفت: ایجاد تغییر مسالمت‌آمیز و دموکراتیک تنها راه توسعه و پیشرفت کشورها و انسان‌های خلیج [فارس] است.

دشتی در پاسخ به این سوال که راه تغییر چیست و مردم خلیج فارس نمی‌توانند یا آماده فداکاری نیستند، گفت «مردم خلیج [فارس] باید بفهمند که حکام آنها، برده اربابانی هستند که در انگلیس و آمریکا و اسرائیل هستند. 

وی افزود: اگرچه تحرکات مسالمت‌آمیز هشتاد درصد از ملت بحرین با ابزار سرکوب و کشتار و شهادت آواره ساختن و سلب تابعیت و آوردن ملتی جدید به بحرین همراه بود، اما ملت های عربی حاشیه خلیج [فارس] خواهند توانست حاکمانشان را از زیر بار بندگی برای اربابان انگلیسی، آمریکایی و اسرائیلی خلاص کنند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۶۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده برکناری علی خطیر/ چه کسی مدیرعامل باشگاه استقلال می‌شود؟

آفتاب‌‌نیوز :

مدیرعامل پرسپولیس بعد از واگذاری به گروهی از بانک‌ها واگذار تغییر نکرد و هم چنان رضا درویش این تیم را به عنوان مدیر هدایت می‌کند.

بر اساس خبر‌های رسیده باشگاه استقلال هم تا پایان فصل قصد تغییر مدیرعامل را نداشت و بعد از کنار گذاشتن علی خطیر یک نفر از اعضای هیات مدیره را به عنوان سرپرست مدیرعاملی انتخاب کرد. واقعیت این است مجموعه خلیج فارس بر این عقیده است، مدیرانی که هم اکنون در باشگاه حضور دارند بهتر می‌توانند تیم را تا پایان فصل اداره کنند به این خاطر که از مجموعه فعلی شناخت دارند.

ماجرای اخراج علی خطیر از جایی آغاز شد که او قرار بود همه پولی که از مجموعه خلیج فارس می‌گیرد، برای پرداخت دستمزد بازیکنان و کادر فنی هزینه کند، اما گفته می‌شود او بخشی از این هزینه‌ها را صرف بدهی کرد و این جا بود که هلدینگ خلیج فارس تصمیم گرفت این مدیر را به خاطر عدم تبعیت از دستور مجموعه برکنار کند.

این منجر به اختلافات جدی میان علی خطیر و هلدینگ خلیج فارس شد و در نهایت این هلدینگ تصمیم به برکناری علی خطیر گرفت و جای مدیرعامل قبلی را یکی از اعضای هیات مدیره گرفت.

بر اساس خبر‌های رسیده از ساختمان سعادت آباد گزینه‌هایی که برای مدیرعاملی باشگاه استقلال نام برده می‌شود، دست کم تا پایان فصل اداره تیم را برعهده نخواهند گرفت. هر چند گفته می‌شود شانس شهریاری از همه بیشتر است. مدیری که ارتباط خوبی با هلدینگ خلیج فارس دارد و پیش از این مدیرعامل باشگاه صباباطری تهران بود.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • معرفی تیم‌های برتر مسابقات هندبال گرامیداشت روز ملی خلیج فارس
  • ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • استان بوشهر نماد مقاومت در حوزه خلیج‌ فارس است
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • پشت پرده برکناری علی خطیر/ چه کسی مدیرعامل باشگاه استقلال می‌شود؟
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۶ اردیبهشت
  • حوضه خلیج فارس یکی از آلوده‌ترین پهنه‌های آبی در جهان است/ اولویت دیپلماسی زیست‌محیطی خلیج فارس
  • عباس آخوندی: هر طرحی که در منطقه بر مبنای حذف قدرت‌های جهانی ارائه شود، از همان ابتدا با شکست مواجه خواهد شد