Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@17:36:43 GMT

خطر خروج باغ غیرکویری ایران از فهرست یونسکو

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۶۲۱۳

خطر خروج باغ غیرکویری ایران از فهرست یونسکو

به گزارش خبرنگار مهر، سیف الله فرزانه ظهر چهارشنبه در نشست علمی بومگردی با اشاره به ثبت جهانی باغ تاریخی عباس آباد گفت: اگر اقدامات غیرمجاز در این منطقه ادامه یابد منجر به دریافت کارت زرد و خارج شدن از فهرست جهانی خواهد شد و این بزرگترین خطر به شمار می رود.

فرزانه با بیان اینکه بومگردی در حال علمی شدن است اظهار داشت: بازشاهد یک بهم ریختگی در آن هستیم و باید برای آن برنامه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید براینکه گردشگری در مازندران عجین شده است گفت: مقصد بیش از ۸۰ درصد مسافران و گردشگران، برای دیدن دریا، ساحل و جنگل به استان سفر می کنند.

وی از ابلاغ طرح آمایش سرزمینی مازندران طی دو سال قبل خبر داد و با بیان اینکه این طرح به پروژه تبدیل نشده است گفت: ما به دنبال طرح جامع گردشگری در استان هستیم و برای آن از دانشگاه کمک می خواهیم.

فرزانه با اظهار اینکه بومگردی عشق می خواهد عنوان کرد: میزان سرمایه گذاری در واحدهای اقامتی و پذیرایی مازندران ۴۰۲ میلیارد تومان است و قابل قیاس با سرمایه گذاری در واحدهای بومگردی نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه بومگردی باید تقویت شود گفت: حفظ سبک و فرهنگ بومی با بومگردی تقویت می شود و با یک اسب و چند گوسفند درآمد ایجاد نمی شود و باید عشق و علاقه باشد.

وی با اظهار اینکه اگر همکاری دستگاه های دیگر نباشد در توسعه بومگردی مشکل خواهیم داشت افزود: ما متولی ساماندهی سواحل نیستیم و همه دستگاه ها باید در این بخش کمک کنند.

فرزانه خواهان تدوین مدیریت یکپارچه در استان شد و گفت: در گردشگری دریایی، سازمان بنادر، شیلات، محیط زیست و گردشگری باید تعامل داشته باشند و این مسئله در بومگردی نیز باید تدوین شود.

وی با بیان اینکه نمی توانیم با ظرفیت محلی، ظرفیت جهانی را زیرسئوال بریم ادامه داد: محدودیت، معنویت و معذوریت یک ظرفیت است و باید از آن بهره برد.

فرزانه با بیان اینکه چشمه سورت نیز ظرفیت جهانی است تصریح کرد: ارزیابی زیست محیطی، دبی آب آن و مالکیت عرصه با دستگاه های دیگر است و باید از ظرفیت ها بهره برد.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه گردشگری در مازندران یک فرصت به شمار می رود تصریح کرد: تصویب طرح آمایش سرزمینی، کار دستگاه ها و سازمان ها را مشخص می کند.

کد خبر 4489764

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل میراث فرهنگی مازندران ثبت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۶۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

یوسف نوری استاندار مازندران امروز جمعه در بازدید از نیروگاه نکا با بیان اینکه این نیروگاه یکی از بزرگترین نیروگاه‌های کشوراست گفت: نیروگاه نکا اکنون با برخی چالش‌ها از جمله پسروی دریای خزر، کاهش ورودی آب به سیستم خنک کننده و فرسودگی تجهیزات روبرو است.

او با بیان اینکه همه این چالش‌ها سبب شده است نیروگاه با ظرفیت کامل کار نکند، افزود: متخصصان این نیروگاه با استفاده از توان داخلی بخش‌های زیادی از تجهیزات این نیروگاه را بازسازی کرده اند

نوری با بیان اینکه لایروبی حوضچه آب این نیروگاه اکنون در حال انجام است، خواستار سرعت بخشی در این کار شد و ادامه داد: نیروگاه نکا دارای نیرو‌های فنی فعال، با دانش و تجربه است و باید از روش‌های مالی جدیدی استفاده کرد که پایدار باشد و مردم در آن مشارکت داده شوند.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نیروگاه نکا نیز با بیان اینکه چالش بزرگ این نیروگاه کاهش سطح آب دریا است، گفت: با وزیر نیرو و مجموعه خاتم الانبیا در رابطه با سرعت بخشی به اجرای لایروبی حوضچه آرامش نیروگاه رایزنی شده است

نورالله ادبی فیروزجایی افزود: اگر صنعت برق با تمام ظرفیت‌پای کار باشد نمی‌تواند تامین کننده شدت مصرف انرژی در کشور و استان مازندران باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • رشد ۵۰ درصدی گردشگری در بخش «کَن»
  • لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • نمایشگاه کتاب و ظرفیت «گردشگری ادبی»
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است