Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از فایننشیال تایمز، سوئیس در آستانه راه‌اندازی مکانیسمی است که هدف آن مشروع کردن فروش غذا، دارو و کالاهای پزشکی توسط شرکت‌های این کشور با استفاده از یک کانال مستقل برای پرداخت است.

طرح «برن» برای تأمین کالاهای انسانی با ایران در حالی ارائه شده است که کشورهای اتحادیه اروپا گفته‌اند قصد دارند در هفته‌های آینده کانال ویژه‌ای برای تسهیل و گسترش تجارت با ایران راه‌اندازی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه‌اندازی این کانال از  وعده‌هایی است که کشورهای اروپایی بعد از خروج آمریکا از برجام برای حفظ این توافق و ادامه تجارت با ایران دادند.

در حالیکه روابط سوییس و تهران در تطابق با قوانین ایالات متحده در زمینه معاف کردن اقلام و روابط بشردوستانه از تحریم ها صورت می‌گیرد، مقام‌های آمریکایی اتحادیه اروپا را برای تلاش‌های خود برای جلوگیری از تحریم‌های آمریکا در زمینه صنایع مختلف از جمله نفت و مالی، محکوم کرده‌اند.

وزارت دارایی سوئیس در این زمینه  گفت: این کشور آماده احداث کانال ویژه پرداخت در کم‌ترین زمان  است، اما نمی‌تواند درباره زمان راه‌اندازی آن وقت مشخصی  اعلام کند.

وی در ادامه  گفت: «مذاکرات با مقام‌های آمریکایی، ایرانی و شرکت‌های سوئیسی هنوز ادامه دارد.»

سوئیس به دلیل آنکه عضو اتحادیه اروپا نیست، نقش گسترده‌ای در صنعت داروسازی دارد و به بی‌طرفی در جریان‌های سیاسی متعهد است و امتیاز‌های ویژه‌ای برای میزبانی این مکانیزم  را داراست.

شرکت داروسازی سوییسی  روشه «هوفمان-لا روش» گفت از مذاکرات در خصوص ایجاد یک کانال مالی برای مبادله کالاهای انسانی با ایران آگاه است، اما نمی‌تواند اظهارنظر بیشتری در این زمینه داشته باشد.

این شرکت هم چنین در ادامه گفت: «با توجه به اطلاع حاصل شده، هنوز هیچ طرح مشخصی درباره این موضوع  ارائه و تبیین نشده است.»

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ایران دارو نفت سوییس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۶۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علنی شدن حمایت اسرائیلی‌ها از گروهک تروریستی جیش الظلم + سند

چندی پیش گروهک تروریستی جیش الظلم جهت دریافت کمک مالی، درگاه رمز ارزی را در کانال رسمی خود درج کرد که در ادامه کانال‌ها و گروه‌های اسرائیلی جهت حمایت مالی از این تروریست‌ها درگاه رمز ارز آنها را بازنشر کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، چند پیش گروهک تروریستی «جیش الظلم» جهت دریافت کمک مالی، درگاه رمز ارزی در کانال رسمی خود درج کرد که در ادامه کانال‌ها و گروه‌های اسرائیلی جهت حمایت مالی از این تروریست‌ها درگاه رمز ارز را با این متن بازنشر کردند: «این کیف پول الکترونیکی متعلق به مبارزان آزادی در برابر تروریست‌های جمهوری اسلامی ایران است و در داخل ایران با آنها مبارزه می‌کند؛ تا جایی که می‌توانید از آنها حمایت کنید.»

حالا دیگر به طور مستند می‌توان گفت این گروهک تروریستی که فعالیت‌های آنها متمرکز در جنوب شرق کشور است و در اقدامات آنها رد و پای حمایت رژیم صهیونیستی به وضوح مشاهده می‌شود، کاملاً مورد حمایت رژیم کودک‌کش قرار دارد.

پیش از این نیز در هفته‌های اخیر رسانه اسرائیلی «ترور آلارم» با انتشار پستی از تروریست‌های جیش الظلم اعلام حمایت کرد.

گروهک موسوم به جیش العدل که خود را مدافع حقوق مردم بلوچستان معرفی می‌کند، پس از آنکه با واکنش منفی افکار عمومی مردم نسبت به جنایات اخیر در شهرستان‌های چابهار و راسک واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان مواجه شد، برای توجیه جنایات خود در بیانیه‌ای «جلوگیری از توسعه سواحل مکران» را علت اقدام خود خواند؛ هدفی که حالا به وضوح ضدیت این گروهک را با مردم منطقه عیان کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • همشهری:چین و امریکا ۱۵۰۰ میلیارد دلار رابطه مالی دارند، هیچ روز مشترک کاری هم ندارند، پس دنبال تعطیلی شنبه نباشید /۵شنبه و جمعه روزهای دینی اند
  • زلنسکی و احتمال مذاکره با روسیه!
  • خودکفایی ۲ هزار خانوارتحت حمایت کمیته امداد
  • علنی شدن حمایت اسرائیلی‌ها از گروهک تروریستی جیش الظلم + عکس
  • علنی شدن حمایت اسرائیلی‌ها از گروهک تروریستی جیش الظلم + سند
  • ریابکوف: بریکس پلتفرم مالی ویژه راه‌اندازی می کند
  • سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه اسراییل: نمی خواهیم به تنش با ایران ادامه دهیم (فیلم)
  • موزه موسیقی با اعتبار مستقل آغاز به کار می‌کند/ راه‌اندازی موزه تئاتر به منظور تحقق شعار سال
  • از نمایشگاه کتاب تا راه‌اندازی رادیو بانوان