Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازگشت نمایندگان اصفهان به صحن علنی/ نمایندگان اصفهان استعفای خود را پس نگرفتند/ تحصن جمعی از نمایندگان ۳ استان دیگر در اعتراض به وضعیت آب استان‌هایشان: اگر دولت به استان اصفهان امتیاز بدهد ما هم استغفا می‌دهیم / پزشکیان: تصمیم دولت مجلس را با مشکل مواجه کرده است

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نمایندگان مستعفی استان اصفهان صبح امروز جلسه‌ای برای تصمیم‌گیری در خصوص شرکت در جلسه‌ای علنی قوه مقننه داشتند، گفت: در این جلسه نیز به جمع‌بندی خاصی دست پیدا نکردیم و قرار شد در جلسه علنی امروز پارلمان نیز حضور پیدا نکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دستور رئیس‌جمور به اسحاق جهانگیری، معاون اول خود برای احیاء زاینده‌رود، ادامه داد: نمایندگان استان اصفهان معتقدند صرف اینکه رئیس‌جمهور دستور دهد کافی نیست و این موضوع باید در دولت مصوب شود و دولت باید ضمانت‌های لازم برای احیا زاینده‌رود را به نمایندگان استان بدهد.

حاجی‌دلیگانی افزود: این نمایندگان در روزهای آینده در مجمع نمایندگان استان جلساتی را خواهند داشت تا مشکل پیش آمده را بررسی و بهترین تصمیم را اتخاذ کنند.

 

تحصن اعتراضی نمایندگان خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال بختیاری 

تعدادی از نمایندگان مجلس پس از ورود نمایندگان اصفهان به صحن علنی مجلس در جایگاه هیات رئیسه مجلس تحصن و نسبت به وضعیت آب استان خود اعتراض کردند.

به گزارش ایلنا، پس از ورود نمایندگان استان اصفهان به صحن علنی مجلس جمعی از نمایندگان استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال بختیاری از دقایقی پیش در جایگاه هیات رییسه مجلس تجمع کرده و خواهان رسیدگی به اعتراضشان در موضوع وضعیت آب استان‌هایشان شدند.

اگر دولت به استان اصفهان امتیاز بدهد استغفا می‌دهیم

مسعود پزشکیان نایب رییس اول مجلس در این باره گفت: جمعی از نمایندگان نسبت به اقدامات نمایندگان اصفهان و تصمیم دولت درباره زاینده‌رود اعتراض دارند، آنان می‌گویند اگر دولت امتیاز به استان اصفهان بدهد ما هم استغفا می‌دهیم و اعتراض می‌کنیم. دولت باید بر اساس عدالت تصمیم‌گیری کند و موضوع کم آبی را برای کل کشور حل کند.

وی با اشاره به پس گرفتن استعفای نمایندگان استان اصفهان گفت: در راستای تصمیم روز گذشته دولت مبنی بر تشکیل ستاد احیای زاینده‌رود، نمایندگان اصفهان استعفای خود را پس گرفتند این تصمیم دولت، مجلس را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش ایلنا، نمایندگان استان‌های چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد و خوزستان نیز هفته گذشته نام‌ ای به شورای عالی امنیت ملی و سران سه قوه مبنی توجه به حل مشکلات آبی تمامی استان‌ها نوشتند و خواستند که فقط به اصفهان توجه نشود.

 نمایندگان اصفهان استعفای خود را پس نگرفتند


نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت که نمایندگان اصفهان استعفای خود را پس نگرفتند و در صورتی که دستور پیگیری رئیس جمهور دنبال نشود درخواست می‌کنند که این استعفا را در دستور قرار دهند.
 

محسن کوهکن در تذکری مستند به ماده ۷۵ آیین نامه داخلی مجلس اظهار کرد:‌ آقای پزشکیان در جلسه صبح امروز گفت که نمایندگان اصفهان استعفایشان را پس گرفتند در صورتی که ما هیچ کدام استعفایمان را پس نگرفتیم بلکه بیرون جلسه بودیم دو نفر از اعضای هیات رئیسه به ما گفتند جلسه به حد نصاب نمی‌رسد ما هم بر اساس مسئولیت شرعی و این که عدم حضورمان باعث تعطیلی مجلس نشود در جلسه حضور پیدا کردیم.

وی با بیان این که مسئولیت نمایندگان کشوری است، خاطرنشان کرد:‌ من به عنوان نماینده، نسبت به استانهای خوزستان و چهار محال و بختیاری هم حساس هستم اصلا استعفای ما برای این بود که چرا امتیاز داده‌اید. وقتی ۱۹ نماینده استعفا می‌دهند بدانید که کارد به استخوان رسیده، باید ببینم که چطور می‌شود مشکل را حل کرد.

نماینده لنجان یادآور شد: آقای رئیس جمهور روی نامه ما دستور رسیدگی و تشکیل ستاد احیا را دادند اگر کسی مشکل را منعکس کند و رئیس جمهور دستور پیگیری بدهد آیا این امتیاز خواهی است؟ در حال حاضر ۵ و نیم میلیون نفر جمعیت اصفهان مشکل آب دارند و تنش آبی اول از همه به اصفهان بر می‌گردد. کشاورز و باغدار ما از هستی ساقط شدند و ما هم به دنبال انتقال حوزه به حوزه نیستیم.

کوهکن یادآور شد: ما می‌خواستیم جلسه امروز به خاطر عدم حضور ما تعطیل نشود اما استعفای ما باقی است و اگر رئیس جمهور پیگیر نشود خواهش می‌کنیم استعفای ما را در دستور کار بگذارند.

علی مطهری نایب رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر اظهار کرد:‌ البته نسبت سوئی به شما داده نشده و ما می‌توانستیم اجازه تذکر ندهیم ولی به خاطر مساله‌ی اصفهان اجازه دادیم. ضمنا آقای پزشکیان گفت اگر کسانی می خواهند استعفا را ابزاری برای گرفتن امتیاز کنند این کار بدی است پس ایرادی به صحبت ایشان وارد نبود.

مطهری در پایان اظهار کرد:‌ اگر اصرار به استعفا دارید این استعفا باید اعلام وصول شود اما طبق آیین نامه رئیس مجلس باید آن را اعلام وصول کند تا ظرف یک هفته به آیین نامه عمل شود.

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۶۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این نماینده زن مجلس متولد سال ۱۳۶۵ است /کدام نمایندگان زن دهه شصتی هستند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از میان ۲۴۵ منتخب مرحله اول انتخابات مجلس دوازدهم، ۴ زن متولد دهه شصت در زمره جوان ترین نمایندگان این دوره از مجلس، هستند.

در این میان، زهرا خدادادی متولد ۱۳۶۵ از حوزه انتخابیه ملکان و لیلان، جوان ترین زن مجلس دوازدهم است. همچنین فاطمه جراره متولد ۱۳۶۳ از حوزه انتخابیه بندرعباس و قشم، زهرا سعیدی مبارکه متولد ۱۳۶۲ از حوزه انتخابیه مبارکه و بهشید برخوردار متولد ۱۳۶۰ از حوزه نماینده اقلیت زرتشتیان نیز نامشان در میان متولدین دهه شصت مجلس دوازدهم به چشم می خورد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903473

دیگر خبرها

  • رئیس فراکسیون کارگری مجلس: درخواست ابطال مصوبه دستمزد کارگران به دیوان عدالت اداری داده شده
  • سلیمی نماینده مجلس: بعضی از نمایندگان کمتر از ۱۰۰ روز در مجلس حضور داشته‌اند
  • خبر جدید یک نماینده مجلس در خصوص اصلاح سیاست‌های ارزی/ دولت و مجلس به توافق رسیدند؟
  • تعهد و تقوای سیاسی از شاخصه های نماینده در تراز انقلاب است
  • پوتین به‌عنوان رئیس‌جمهور سوگند یاد کرد/ استعفای دولت روسیه
  • این نماینده زن مجلس متولد سال ۱۳۶۵ است /کدام نمایندگان زن دهه شصتی هستند؟
  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه‌کسانی هستند؟
  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه کسانی هستند؟
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • چه کسی رئیس سنی مجلس دوازدهم خواهد شد؟ | جدول مسن‌ترین و جوانترین نمایندگان | ۲ نماینده همسن باشند چه می شود؟