Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار رحیمی از دستگیری بیش از ۲۰۷ نفر از اراذل و اوباش پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، سردار «حسین رحیمی» امروز چهارشنبه 28 آذر در حاشیه پنجمین مرحله از طرح برخورد با اراذل و اوباش در جمع خبرنگاران گفت: در جریان این طرح که به صورت سراسری برگزار شد با تلاش ماموران پلیس امنیت تهران بزرگ بیش از 207 نفر از اراذل و اوباش، مخلان نظم، امنیت و قاچاقچیان سلاح دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه در این مرحله از طرح حدود 36 قبضه سلاح جنگی و شکاری کشف شد، اظهار کرد: در مجموع دو باند وارد کننده سلاح هم منهدم شدند.

 

وی بیان کرد: همچنین حدود 13 واحد صنفی که اقدام به فروش وسایل و اقلام ممنوعه غیرمجاز مانند مواد مخدر می کردند، پلمپ شدند و 40 واحد صنفی دیگر هم به دلیل تردد و حضور اراذل و اوباش در آنها در شرف پلمپ شدن می باشند.

 

سردار رحیمی با بیان اینکه در مجموع 98 بوستان نیز در این مرحله از طرح مورد پاکسازی قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: همچنین 82 باشگاه بدنسازی هم مورد بررسی قرار گرفتند این در حالی است که علیرغم تذکرات پلیس و تعهدات آنها باز هم اقدام به اعمال مجرمانه (حضور و تردد اراذل و اوباش در باشگاه ها) کرده بودند.

 

وی با بیان اینکه 81 قهوه خانه و سفره خانه هم در اجرای طرح جمع آوری اراذل و اوباش مورد پاکسازی قرار گرفتند، افزود: همچنین اراذل و اوباش هایی که در محلات ایجاد مزاحمت می کردند نیز در این مرحله از طرح جمع آوری و دستگیر شدند.

 

رییس پلیس پایتخت با اشاره به آتش زدن های اخیر صورت گرفته، تصریح کرد: در این مدت دو مورد آتش زدن خودروهای مردم را داشتیم که افرادی به دلیل اختلالات روانی در منطقه بهارستان و عبدل آباد اقدام به آتش زدن خودروهای مردم می کردند که با تلاش پلیس دستگیر شدند.

 

سردار رحیمی با بیان اینکه باید برخورد با اراذل و اوباش ها و مخلان نظم و امنیت قاطع و جدی تر باشد، افزود: به نظرم بایستی برخوردها برای اراذل و اوباش ها به ویژه افرادی که تکرار جرم دارند، جدی تر باشد و مسئولان قضایی باید این مهم را در دستور کار خود قرار دهند چون هزینه جرم برای مجرمان بسیار پایین است.

 

وی تصریح کرد: پلیس با قدرت با اراذل و اوباش و مخلان اجتماعی برخورد می کند؛ ما مسئول دستگیری، بازجویی، تکمیل پرونده و تحویل آنها به مراجع قضایی هستیم و همیشه سعی می کنیم وظایف خود را به خوبی انجام دهیم.

 

وی در ادامه افزود: پلیس مکاتبات لازم را در خصوص برخورد با اراذل و اوباش با دستگاه قضایی انجام داده است و مقرر شده مسئولان قضایی برخوردهای جدی تری با آنها داشته باشند.

 

سردار رحیمی با بیان اینکه در بین این اراذل و اوباش ها سطح یک هم وجود دارد، افزود: اراذل و اوباش سطح یک توسط پلیس امنیت پایتخت کنترل می شوند و باید به طور مرتب هم تحت آموزش، کنترل و تذکرهای لازم پلیس قرار بگیرند، سطح 2 و 3 هم توسط پایگاه ها و کلانتری های پلیس تحت کنترل قرار می گیرند. اراذل و اوباش های امروز نیز بیشتر تکرار تخلف داشتند و علیرغم اینکه مورد تذکر پلیس هم واقع شده بودند متاسفانه باز هم مرتکب جرایم مختلف شدند.

 

وی با اشاره به سفر پلیس به روسیه اظهار کرد: ما یک سفر پنج روزه به کشور روسیه داشتیم. از تمام بخش های پلیس مسکو بازدید کردیم، تجربیات خوبی داشتند که ما توانستیم از آنها استفاده کنیم. پلیس آنها هم در بازدید از پلیس ایران اطلاعات خوب و باور خوبی از توانمندی ما برایشان ایجاد شده بود که در برخوردها و نحوه احترام شان با ما کاملا مشهود بود. همچنین مقرر شد ملاقات های خود را از مرحله ملاقات و بازدید تبدیل به تفاهم نامه کنیم. ناگفته نماند پلیس مسکو نسبت به پلیس تهران از امکانات بیشتر و قوی تر برخورد بودند ولی ما از نظر تکنیک اشراف و عملکرد در همه زمینه ها از آنها قدرتمندتر بودیم.

 

وی با اشاره به موبایل قاپی در جامعه گفت: موبایل قاپی یک مشکل جدی در جامعه است. بعد از اجرای طرح های سراسری و محله ای و همچنین همکاری خوب مردم در حال حاضر این مسئله مهار و رو به کاهش است.

 

سردار رحیمی با بیان اینکه هنوز سرقت های خرد روند مثبتی نداشته است، گفت: تلاش ما این است که در تمام نقاط تهران با اجرای طرح عملیاتی در حوزه برخورد با اراذل و اوباش، مجرمان و مواد مخدر اقدامات خوبی را انجام دهیم.

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: هرمزگان وحدت حوزه و دانشگاه خبرگزاری شبستان شب یلدا آتش سوزی مدرسه زاهدان استان بوشهر شب چله اصفهان اراذل و اوباش سردار رحیمی پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۶۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی صحنه درگیری اراذل و اوباش در نازی‌آباد تهران

عکاس: پانته‌آ نیکزاد

دیگر خبرها

  • سرقت ۳ میلیاردی یک زن از مغازه همسایه
  • ببینید | جزئیات جدید از چاقوکشی در خیابان نازی‌آباد؛ درگیر شدن مردم با اراذل و اوباش
  • نزاع بر سر متلک ۳ شرور به دختر جوان
  • متلک ۳ شرور در نازی‌آباد حادثه‌آفرین شد
  • بازسازی صحنه درگیری اراذل و اوباش در نازی‌آباد تهران
  • دستگیری مردی که دایی و خاله‌اش را کشت
  • اوباش عامل درگیری در بیمارستان بهشهر دستگیر شدند
  • دستگیری اوباش حین درگیری در بیمارستان
  • دستگیری ۸ اراذل و اوباش مسلح در آبادان
  • اراذل و اوباش قمه به‌دست در تبریز زمینگیر شدند