Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@12:47:17 GMT

شرف‌المکان بالمکین

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۶۴۸۲

شرف‌المکان بالمکین

به این عکس نگاه کنید! خوب نگاه کنید و در آن دقیق و خیره شوید! بله، آن مرد که انتهای سالن روی پله نشسته و لبخند می‌زند، استاد محمدرضا شفیعی‌ کدکنی است. شاعر، ‌نویسنده، استاد دانشگاه و پژوهشگر.

این تصویر در مراسم بزرگداشت محمدعلی موحد ثبت شده است و شفیعی‌ کدکنی برای عرض ارادت به موحد در مراسم حضور پیدا کرده و همان اول در انتهای سالن نشسته و نظاره‌گر برنامه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند که دقایقی پس از ثبت این تصویر، از شفیعی کدکنی برای نشستن در جایگاهی مناسب دعوت می‌شود اما واقعیت است که انسان است که به جایگاه ارزش و اعتبار می‌دهد: « شرف‌المکان بالمکین»

رضا شکرالهی، نویسنده و منتقد ادبی، متن زیر را در کانال تگرامی خود بازنشر کرده است: «امروز مراسم بزرگداشت استاد محمدعلی موحد در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد. هیچ تجلیلی فی‌نفسه بر موحد نمی‌افزاید اما به حکم مادح خورشید مداح خود است، شعور و بینش برگزارکنندگان این مجلس گرامی را نشان می‌دهد.

ایرنا عکسی شگفت از استاد شفیعی‌ کدکنی منتشر کرده است. شفیعی بر درگاه تالار فردوسی روی زمین نشست تا در مراسم تجلیل استاد موحد شرکت کرده باشد.

از استاد شفیعی شنیده بودم که استاد موحد یکی از ده دانه‌درشت فرهنگ ایران معاصر است. ایشان بر پیشانی یک مقاله خود که به موحد تقدیم کرده نوشت: شادی شیخی که خانقاه ندارد. از دکتر موحد شنیدم که گفت شفیعی در کار خود نظیر ندارد. گفت بسیار شادم که شفیعی‌ کدکنی گفته من اگر وزیر بودم مقاله «بازخوانی پرونده اتحاد اسلام نادر» تو را در کتاب‌های درسی می‌گذاشتم تا همه فرزندان ایران آن را بخوانند.

مولانا می‌فرمود متحد جان‌های مردان، خداست، زیرا بزرگی خود را در کوچک‌داشت دیگری نمی‌بینند. آن قدر بزرگ هستند که بزرگی دیگران را مایه کوچکی خود نمی‌دانند... درود بر محمدعلی موحد که آن قدر نازنین و نازنین و نازنین است که مثل شفیعی‌ کدکنی‌ مردی در صف‌النعال مجلس بزرگداشتش بر زمین می‌نشیند.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمدرضا شفيعي كدكني محمدعلی موحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۶۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد

محمد علی زلفی گل در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: یکی از مشکلات در دانشگاه فنی و حرفه ای این است که این دانشگاه در نهایت در مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو تربیت می کند و استخدام عضو هیات علمی با مدرک دکتری در این دانشگاه معنا ندارد.

وی ادامه داد: البته اساتیدی را که در این دانشگاه داریم قدردانشان هستیم ولی نباید همان کاری که دانشگاه تهران انجام می دهد را دانشگاه فنی و حرفه ای هم همان را انجام دهد یا کاری که دانشگاه تهران انجام می دهد را دانشگاه های پیام نور و علمی کاربردی هم انجام بدهند.

وزیر علوم افزود: دانشگاه ها هرکدام ماهیت و وظیفه خاص خود را دارند ما نباید همه چی را باهم قاطی کنیم باید به ماهیت هر دانشگاه توجه کنیم برای همین در اولین جلسه هیات امنای دانشگاه فنی و حرفه ای مصوب شد که دانشگاه فنی و حرفه ای از این پس تا سطح فوق لیسانس (مربی) استخدام کند.

وی با اشاره به مصوبه جدید درباره جذب هیات علمی در دانشگاه فنی و حرفه ای تاکید کرد: دیگر قرار نیست عضو هیات علمی با مدرک دکتری در این دانشگاه استخدام شود، چرا؟ چون وقتی عضو هیات علمی با مدرک دکتری استخدام می شود در پی این است که دانشیار و استاد تمام شود و مجبور است در دانشگاه های دیگر وقت بگذارد تا ارتقا پیدا کند.

وی افزود: مربی که در دانشگاه فنی و حرفه ای استخدام می شود باید از مسیر خود ارتقا پیدا کرده و مدارج را طی کند، بنابراین انتظاری که از استاد فنی و حرفه ای داریم مرتبط با حرفه خودش است نه انتظاری که از استاد دانشگاه تهران داریم این ها را باید احصا کرده و به قانون توجه کنیم تا در بحث های دیگر اثر گذار باشیم.

کد خبر 6086721

دیگر خبرها

  • ببینید | هشتم اردیبهشت سالروز درگذشت استاد نورالدین رضوی سروستانی
  • نکات تربیتی فرزند از زبان استاد قرائتی + فیلم
  • تصویر دیده نشده از استاد بنان، ۶۸سال قبل!
  • ببینید | من یک استاد دانشگاهم!
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه
  • سردیس استاد عباس کمندی در سنندج رونمایی شد
  • «اکبر زنجانپور» در نوزدهمین دوره شب کارگردان تجلیل خواهد شد
  • تیزر «بارگادون» منتشر شد/ مستندی درباره آداب خوشه‌چینی انگور
  • ۱۷ برابر شدن قرار داد‌های دانشگاه شاهد با صنعت
  • جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد