Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از اردبیل، سید ناصر اسحاقی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، امروز، 28 آذرماه، در جمع خبرنگاران گفت: فراخوان دومین همایش بین المللی نقش صفویه در تقویت مکتب اهل بیت(ع) و احیای هویت اسلامی ایرانی منتشر شده و تاریخ نگاری در عصر صفویه و فتوحات در آن عصر، بخشی از محورهای این فراخوان بین المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، تصریح کرد: دین و دولت در عصر صفویه، فقه و حکومت در عصر صفویه، فتوت و عرفان صفویه، علوم و فنون عصر صفویه، ادبیات و شعر عصر صفویه، تاریخ نگاری در عصر صفویه و فتوحات در عصر صفویه بخشی از محورهای این فراخوان بین المللی است.
وی با بیان این مطلب که عموم محققان و پژوهشگران می توانند مقالات خود را دبیرخانه همایش طبق شرایط استاندارد مقاله نویسی ارسال کنند، افزود: شرکت کنندگان می تواند آثار خود را تا 15 خردادماه سال 98 به دبیرخانه ارسال کنند و آثار برگزیده تا 15 تیرماه سال 98 اعلام و 4 و 5 مرداد ماه همزمان با هفته اردبیل اختتامیه این همایش برگزار خواهد شد.
اسحاقی، تاکید کرد: چکیده همه مقالات ارسال در قالب کتاب چاپ و در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت و نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی نیز از برنامه های جنبی ویژه برنامه اختتامیه این فراخوان خواهد بود.
اسحاقی اظهار کرد: این همایش به همت مرکز تحقیقات صفویه و شورای فرهنگ عمومی استان با مشارکت کمیته فرهنگ و تمدن اسلامی و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی با هدف تبیین و بررسی نقش سلسلفه صفویه در تقویت و گسترش مکتب متعالی و مانای اهل بیت(ع) و احیای هویت و فرهنگ ایرانی برگزار می کند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، ادامه داد: تجلیل از محققان مقالات برتر در مراسم اختامیه همراه با اهدا نشان همایش همراه با دیپلم افتخار و جوایز نقدی در بخش داخلی و خارجی همراه خواهد بود.
انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فرهنگی اردبیل همایش بین المللی صفویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۶۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مساجد خاستگاه فرهنگ و هنر اسلامی هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: خاستگاه فرهنگ و هنر اسلامی مسجد است و مساجد زمینه‌ساز رشد هنرمندان متعهد انقلابی در دوران انقلاب اسلامی بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، امیر رجبی ظهر امروز _چهارشنبه، بیست‌ونهم فروردین_ با بیان این مطلب که خاستگاه فرهنگ و هنر اسلامی مسجد است، اظهار کرد: مساجد زمینه‌ساز رشد هنرمند متعهد انقلابی در دوران انقلاب اسلامی بوده و بسیاری از سرودهای انقلابی، کارهای گرافیکی، نواها و جلوه‌های هنری انقلابی به منصه ظهور رسید و امروز نیز کانون‌های مساجد به عنوان متولی پیشگام ترویج و توسعه این فرهنگ در مساجد شناخته می‌شود.

وی افزود: ظهور و بروز فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون‌های مساجد در سطح استان به خوبی دیده می‌شود و نسبت به کارهای نمایشگاهی، نمایشی، سرود در کانون‌های مساجد احساس غرور می‌کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل یادآور شد: آمادگی کامل برای همکاری بیش از پیش در برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی کانون‌های مساجد و فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد و در قالب ایده‌های مشترک این برنامه‌ها به صورت مکتوب ارائه شود تا بتوانیم تعامل‌های مورد نیاز در سطح‌های مختلف فراهم شود.

به گزارش ایمنا، در پایان این نشست، هدیه و لوح سپاس «کمال خداداده» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اهدا شد.

کد خبر 745560

دیگر خبرها

  • گشایش دومین نمایشگاه نقاشی کُنار، درخت زندگی در دزفول
  • مساجد خاستگاه فرهنگ و هنر اسلامی هستند
  • فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه اعلام شد
  • اعلام فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه
  • فراخوان نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در سیستان و بلوچستان منتشر شد
  • حضور بانوان در عرصه‌های هنر، نقطه قوتی برای تقویت فرهنگ اسلامی است
  • مجوز برگزاری دومین همایش ملی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» صادر شد
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا،فردا
  • رونمایی از مجموعه مقالات همایش بین‌المللی آثار جهانی فرهنگ و شعائر حسینی در کربلا
  • عملیات وعده صادق به تقویت نظم نوین نظامی جهان منجر شد