Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی از آغاز تحویل 60 هزار واحد مسکونی به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمد اسلامی» روز چهارشنبه در حاشیه هفته دولت در جمع خبرنگاران درباره مسکن های ویژه افراد تحت پوشش کمیته امداد افزود: عرضه مسکن به اقشار کم درآمد براساس وظایف قانونی، به عهده وزارت راه و شهرسازی است که تلاش داریم با فعال سازی جریان تولید مسکن متعادل سازی عرضه و تقاضا را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی نیاز سالانه کشور به مسکن را 500 هزار واحد دانست و اظهارداشت: این مهم در برنامه ششم توسعه مورد تاکید قرار گرفته و مهمترین گام ما در روزهای اخیر سیاست گذاری روان، مشخص و شفاف در بخش تولید مسکن بوده است.
وی تصریح کرد: در هفته گذشته با حضور رئیس جمهوری در وزارت راه و شهرسازی برنامه احداث 400 هزار واحد مسکونی در سطح کشور برای جامعه متقاضی قشر متوسط و اقشار کم درامد کلید خورد که این پروژه توسط توسعه گران و انبوه سازان در سراسر کشور در دست اجرا قرار می گیرد.
وی ادامه داد: به همین منظور 200 هزار واحد در 21 شهر جدید، 100 هزار واحد در شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت، 100 هزار واحد در مناطقی که بافت فرسوده دارند، احداث می شود.
وی گفت: این برنامه در کنار تکمیل و تحویل 500 هزار واحد مسکونی که مربوط به پروژه مسکن مهر است، صورت می گیرد که برای سالهای 98 و 99 نیز اجرایی خواهد شد.
وی درباره طرح اخذ مالیات خانه های خالی از سکنه و نیز املاک اجاری با هدف جلوگیری از سوداگری در بخش مسکن اظهار داشت: این لوایح در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.
اسلامی درباره راه اندازی سامانه شناسایی این خانه ها نیز گفت: درحال حاضر اطلاعات واحدهای مسکونی به شرح پلاک و بنا در شهرداری ها وجود دارد و وزارت راه و شهرسازی از گذشته اعلام کرده که این اطلاعات در اختیارات ادارات راه و شهرسازی استان ها قرار نمی گیرد.
وی افزود: برای ساخت مسکن، شهرداری پروانه ساخت را صادر می کند و وزارت مسکن هیچ نقشی در این موضوع ندارد.
اسلامی گفت: ما لایحه ای با عنوان سامانه اظهارنامه مسکن به دولت ارایه داده ایم تا این سامانه هرچه سریعتر فعال شود.
وی درباره تخصیص بخشی از احداث پروژه های مسکن مهر به قرارگاه خاتم الانبیاء گفت: این موضوع مورد تایید ما نیست، به دلیل تراکم زیاد در اطراف تهران تنها در پردیس قراردادی را با این قرارگاه به منظور تسریع در خیابان کشی و تاسیسات زیربنایی منعقد کرده ایم که بزودی عملیاتی می شود.

** انتقال پایتخت سیاسی همچنان به نتیجه نرسیده است
وی درباره مطالعه تطبیقی انتقال پایتتخت سیاسی کشور گفت: در طول 30 سال گذشته طرح انتقال پایتخت در دوره ها و دولت های مختلف مطرح بوده و همه اهتمام و اراده لازم را داشتند اکنون نیز این طرح در دست بررسی است زیرا به طور متوازن در بخش کارشناسی نه مدیریتی مخالف و موافق دارد یعنی به طور عمده کارشناسان دانشگاه های معماری و شهرسازی و مهندسین مشاور مطالعه کرده اند به اندازه مخالفان موافقانی دارد.
به گفته اسلامی، درحال حاضر مکان یابی هایی پیشنهاد شده اما هنوز به طرح تبدیل نشده است.

** مسیر عبور قطار اصفهان - تهران در قم هنوز مشخص نشده است
وی درباره مشکلات عبور قطار اصفهان - تهران در قم افزود: قطار اصفهان - تهران یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی کشور است که حجم عملیاتی زیادی دارد بنابراین برای عبور از قم مسیرهای مختلفی مورد مطالعه قرار گرفته و پیشنهاد شده است.
وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: اما هنوز کمیته بررسی تصمیم نهایی برای تعیین مسیر عبور قطار در شهر قم را نگرفته است.
اسلامی درباره خودداری برخی از کشورها از ارایه سوخت به پرواز خارجی ایران گفت: آمریکایی ها از بدو پیروزی انقلاب اسلامی مزاحم ما و توسعه کشور بودند، این مزاحمت های غیرقانونی همیشه بوده و هست اما ما اکنون برای سوخت گیری پروازهای خارجیمان هیچ مشکلی نداریم.
اقتصام**9186*2025

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد راه وشهرسازي مسكن محمد اسلامي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۶۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی گفت: ۳ هزار و ۵۲۱ نفر از مددجویان کمیته امداد استان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای  از ابتدای سال گذشته تاکنون بهره‌مند شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی‌اکبر نخعی با اعلام این خبر اظهار داشت: اصولی‌ترین روش فقرزادیی از طریق آموزش، مهارت‌آموزی، توانمندسازی محرومین و ایجاد اشتغال برای آنهاست.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی گفت: برنامه کمیته امداد برای آموزش مددجویان شامل نیازسنجی شغلی مناطق، استعداد سنجی مددجویان و مشاوره و هدایت شغلی آنها، برگزاری دوره‌های آموزش کار آفرینی و آموزش فنی وحرفه‌ای به منظور ارتقای مهارت فنی و ... است.

وی بیان کرد: در راستای تحقق این موضوع در مدت سال 1402 تا پایان فروردین‌ماه امسال 3هزار و 521 نفر از افراد تحت حمایت این نهاد  آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند.

نخعی از مشغول به کار شدن 233 مددجوی کمیته امداد از ابتدای سال گذشته تاکنون از طریق کاریابی‌ها خبر داد و گفت: کمیته امداد  امام‌خمینی(ره) با هدف اشتغال برای افراد بیکار تحت حمایت این نهاد و به منظور استفاده از توان و ظرفیت کارخانجات، موسسات، و مجتمع های تولیدی و صنعتی از طریق ارائه بسته‌های تشویقی نسبت به اجرای این امر خداپسندانه اقدام می‌کند. 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: بسته‌های تشویقی شامل پرداخت 100 درصد حق  بیمه سهم کارفرما به مدت دو سال تا سقف 23 درصد حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار پس از اطمینان از واریز حق بیمه به کار گمارده شده توسط کارفرما و اعطای تسهیلات کارفرمایی به ازای هر نفر از مددجویان به‌کارگیری شده یک میلیارد و 500 میلیون ریال، حداکثر تا سقف 40 میلیارد ریال بابت هر کارگاه از اعتبارات قرض الحسنه بانکی است. 

وی افزود: گام نهادن و نیت خیر کارآفرین در این پروسه تاثیرگذار را جهت کاهش آلام و مشکلات نیازمندان ضروری و باعث اجر دنیوی و اخروی دانست که در این راستا ارائه بسته‌های تشویقی کمیته امداد یکی از عوامل انگیزش کارفرمایان برای جذب و بکارگیری مددجویان تحت حمایت است.

انتهای پیام/252

دیگر خبرها

  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • احداث و تعمیر بیش از هزار واحد مسکونی مددجویی در البرز
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • خسارت به بیش از دوهزار واحدمسکونی وشهری سیستان و بلوچستان درسیلاب اخیر
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان به مسکن مددجویان البرزی