Web Analytics Made Easy - Statcounter

مایکروسافت سرانجام موفق شد دانلود به‌روزرسانی اکتبر۲۰۱۸ ویندوز ۱۰ را بدون مشکل برای همه‌ی رایانه‌های شخصی فراهم کند.

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، مایکروسافت اشکالاتی را برطرف کرده که از نصب آخرین به‌روزرسانی برای برخی کاربران ویندوزمانع می‌شد. بعد از انتشار به‌روزرسانی ماه اکتبر، مشکل پاک‌شدن برخی از فایل‌ها این غول نرم‌افزاری را به بازنشر آن در ماه گذشته مجبور کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آنکه نصب این به‌روزرسانی روی سیستم‌هایی با نرم‌افزار یا درایورهای ناسازگار با مشکل مواجه شد، مایکروسافت کوشید مطمئن شود همه‌ی رایانه‌های شخصی موفق می‌شوند آخرین آپدیت ویندوز ۱۰ را دریافت کنند.

ناسازگاری با iCloud و نرم‌افزار امنیتی Trend Micro و وی‌پی‌ان‌ها برخی از اشکالاتی بودند که مایکروسافت به‌وضوح از آن‌ها در سایت پشتیبانی خود نام برده است؛ اما هم‌اکنون اعلام شده به‌روزرسانی اکتبر۲۰۱۸ ویندوز برای کاربرانی کاملا دردسترس است که به‌طور دستی گزینه‌ی «جست‌وجو برای به‌روزرسانی» را در منوی آپدیت ویندوز انتخاب می‌کنند. این بدان معنی است که احتمالا می‌توانید روی هر نوع رایانه‌ی شخصی به‌روزرسانی‌ها را جست‌وجو و بدون مشکل آپدیت اکتبر۲۰۱۸ را دریافت کنید.

درحال‌حاضر مایکروسافت پس از پشت‌سر گذراندن سالی پر از اشکالات متعدد، برنامه‌ریزی برای بهبود کیفیت ویندوز ۱۰ (Windows ۱۰) را دنبال می‌کند. با اینکه ویندوز ۱۰ روی بیش از هفتصدمیلیون دستگاه با اجزا و درایورها و نرم‌افزارهای مختلف کار می‌کند، آزمودن عملکرد ویندوز فرایند مشکلی است. بدون شک این شرکت عظیم نرم‌افزاری در چند هفته‌ی گذشته روی برخی از این سناریوهای پیچیده کار کرده تا موفق شود بدون اشکال آپدیت اخیر را برای همه‌ی رایانه‌ها ارائه دهد.

منبع: زومیت

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مایکروسافت نرم افزار ویندوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۶۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرور فعالیت های بنیاد بازی های رایانه ای در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرنگار مهر، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سال ۱۴۰۲ تلاش کرد فعالیت‌ها و برنامه‌هایی را در زیست بوم بازی‌های دیجیتال کشور به سامان برساند. این رویدادها در راستای تحقق اهداف این مجموعه برای حمایت از صنعت بازی‌های رایانه‌ای با رویکرد بومی‌سازی، تقویت تولیدات داخلی و ایجاد زمینه برای رشد و شکوفایی خلاقیت‌های جوان انجام شدند که بنا داریم در گزارشی که در ادامه می آید مروری برا آن ها داشته باشیم. 

آموزش بازی‌سازی برای شناسایی استعدادهای جوان

برگزاری اردوهای آموزش بازی‌سازی در استان‌های مختلف کشور، توسط انستیتو ملی بازی‌سازی از تابستان سال ۱۴۰۱ آغاز شد. روند برگزاری این اردوها با رویکرد حمایت از کشف استعدادهای ناشناخته صنعت بازی و ایجاد زمینه تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز زیست بوم بازی‌های دیجیتال کشور در سال ۱۴۰۲ نیز ادامه پیدا کرد.

تلاش انستیتو ملی بازی‌سازی برای تمرکززدایی از روند آموزش بازی‌سازی از تهران و اشاعه آن به تمام کشور در سال ۱۴۰۲ نیز با برگزاری اردوهای آموزشی و مسابقات گیم جم در شهرهای همدان، گرگان، شیراز، بیرجند و بابلسر، سیرجان، ملارد ادامه پیدا کرد.

پرونده برگزاری اردوهای آموزشی انستیتو ملی بازی‌سازی در مجموع دو سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰ با برگزاری ۱۸ اردو در شهرهای مختلف کشور بسته شد. با این امید که شناسایی افراد و تیم‌های مستعد شرکت‌کننده در این اردوها و برنامه‌ریزی برای ارایه آموزش‌های تخصصی‌تر، مسیر جذب آنها را به عنوان سرمایه انسانی جوان و کارآمد به صنعت بازی کشور هموار کند.

عرضه کتاب‌ در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سال ۱۴۰۲ با حضور در بخش مجازی سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تعدادی از تالیفات خود در حوزه مطالعات بازی را عرضه کرد.

جذب تیم‌های بازی‌ساز در مرکز رشد انستیتو ملی بازی‌سازی

انستیتو ملی بازی‌سازی به‌منظور جذب افراد و تیم‌های علاقه‌مند در زمینه بازی‌سازی و پیوند تیم‌های بااستعداد به صنعت بازی، روند پذیرش تیم‌ها برای حضور در این مرکز را انجام داد.

به غیر از تیم‌های بازی‌سازی که به صورت حضوری در مرکز حاضر بودند، تعدادی از تیم‌های مجازی نیز با مرکز همکاری دارند. اما همکاری با تیم‌های مجازی محدود به منتورینگ و راهنمایی در جهت تولید فنی بازی‌ها است. در ایام برگزاری جشنواره‌های بازی و دوره‌های بازی‌سازی در سال ۱۴۰۲ نیز این تیم‌ها مورد حمایت قرار گرفتند و اعضای مرکز رشد با حضور در این رویدادها، علاوه بر آشنایی با فضای حرفه‌ای صنعت بازی کشور از تجربیات افراد شناخته‌شده در این حوزه استفاده کردند.

مهمترین خدمات حمایتی مرکز رشد بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از تیم‌های بازی‌ساز شامل اختصاص فضای کاری رایگان به تیم‌های بازی‌سازی در یک محیط شاد و مفرح اشتراکی، اختصاص زیرساخت‌های مورد نیاز برای تولید بازی نظیر اینترنت، کامپیوتر، نرم‌افزار، اختصاص غرفه رایگان در نمایشگاه‌های برگزار شده توسط بنیاد یا سایر رویدادهای مرتبط با صنعت بازی‌سازی مورد تأیید مرکز رشد، خدمات منتورینگ تخصصی در راستای تولید بهینه بازی، امکان ارتباط با سرمایه‌گذاران تخصصی حوزه بازی‌سازی و معرفی بازی‌های تولید شده به این شبکه، ایجاد شرایط دریافت پروژه‌های اقتصادی از فعالان صنعت بازی جهت واگذاری به تیم‌های فناور مستقر در مرکز رشد، راهنمایی در خصوص تأسیس شرکت به واحدهای فناور مستقر در مرکز و ورود این شرکت‌ها به اکوسیستم‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های خلاق، امکان تأسیس مؤسسات فرهنگی از سوی واحدهای فناور مستقر در مرکز در صورت احراز شرایط موردنیاز، حمایت حقوقی از تیم‌های بازی‌ساز در جهت حفظ مالکیت معنوی بازی‌های در حال تولید است.

معرفی ظرفیت‌های صنعت بازی به مسؤولان دستگاه‌های حاکمیتی کشور

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سال ۱۴۰۲ با هدف معرفی ظرفیت‌های صنعت بازی به مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های مختلف حاکمیت، میزبان جمعی از مسؤولان فرهنگی کشور شد.

دعوت از مدیران فرهنگی و بازدید آنها از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای آشنایی با ظرفیت‌های حوزه بازی و ارتباطات میان رشته‌ای و توسعه استفاده از فناوری‌های این بخش مجموعه بازدیدهای مسئولان از این مجموعه انجام شد.

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به ارایه گزارش‌هایی از فعالیت‌های صورت گرفته توسط این بنیاد در بخش‌های رگولاتوری و تنظیم‌گری، آموزش، پژوهش، برگزاری رویدادهای مختلف و همچنین معرفی جدیدترین فناوری‌های حوزه بازی پرداخت.

آغاز همکاری مشترک ایران و روسیه در حوزه‌های صنعت بازی

بنیاد مورد اشاره، برای ایجاد تعامل بین‌المللی با فعالان صنعت بازی دنیا، فصل مشترکی در ایجاد همکاری با سازمان توسعه بازی‌های رایانه‌ای فدراسیون روسیه آغاز کرد. تعامل میان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با سازمان بازی‌های رایانه‌ای روسیه که از تابستان ۱۴۰۲ آغاز شد در روزهای پایانی سال نیز با سفر معاون این سازمان به این ایران تداوم پیدا کرد.

از جمله اقدامات مشترک انجام شده در این حوزه شامل برگزاری نشست مشترک میان الکساندر بادروف، معاون سازمان بازی‌های رایانه‌ای روسیه تعدادی از بازی‌سازان مطرح ایران با رویکرد بررسی زمینه‌های همکاری دوجانبه در حوزه تولید، نشر و سرمایه‌گذاری در حوزه بازی‌های ویدئویی میان دو کشور، حضور نماینده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در رویداد هفته فرهنگی ایران در مسکو و معرفی دستاوردهای صادراتی صنعت بازی ایران به بازدیدکنندگان از این رویداد، امضای تفاهم‌نامه‌ای به‌منظور پیگیری همکاری‌های مشترکی در حوزه‌های نشر بازی، تولید بازی‌های VR‌، سفارش تولید بازی و سرمایه‌گذاری میان دو کشور ایران و روسیه، حضور نماینده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در کنفرانس همکاری‌های بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای در مسکو با رویکرد معرفی صنعت بازی ایران و دستاوردهای صادراتی آن و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان نهاد متولی صنعت بازی در ایران، امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و مرکز اسلامی مسکو، برگزاری وبینار با حضور بازی‌سازان و ناشران صنعت بازی ایران و روسیه با حضور نمایندگانی از ۲۰ شرکت‌های بازی‌ساز و فروشگاه‌های نشر بازی در ایران، معاون سازمان توسعه بازی‌های رایانه‌ای روسیه و جمعی از مدیران استودیوهای بازی‌سازی و نمایندگان شرکت‌های نشر و تبلیغات بازی در کشور روسیه و سفر الکساندر بادروف، معاون سازمان بازی‌های رایانه‌ای روسیه به ایران و بازدید از شرکت‌های بازی‌سازی است.

جامی با یک میلیون شرکت‌کننده

هشتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران نیز با عنوان مسابقه یک میلیون نفری در سال ۱۴۰۲ برگزار شد.

هشتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران با رویکرد جذب حداکثری نوجوانان و جوانان در سراسر کشور و در دو بخش حضوری و موبایلی (ویژه بازی‌های ایرانی) همزمان با فصل تابستان کار خود را آغاز کرد. بخش مسابقات حضوری در رشته فیفا ۲۳ تهران همزمان با عید قربان در فرهنگسرای رازی افتتاح شد. مسابقات این رویداد در بخش بازی‌های موبایلی ایرانی با حضور بازی‌هایی از ۲۰ شرکت بازی‌ساز داخلی با حضور بیش از یک میلیون شرکت‌کننده برگزار شد.

آیین پایانی هشتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران (جام یک میلیون نفری) با حضور شرکت کنندگان، برگزیدگان و علاقمندان به این بازی‌ها عصر روز پنجشنبه ۱۱ آبان ماه در تالار خلیج فارس باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد. در این مراسم برترین‌های هر دو بخش بازی‌های ایرانی و بخش حضوری رشته فیفا ۲۳ معرفی شدند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به دلیل حضور در سفر به استان کردستان به صورت برخط در آئین پایانی این رویداد شرکت کرد.

در حاشیه برگزاری مسابقات بخش حضوری استان تهران در رشته فیفا ۲۳ و مسابقه نهایی کشوری هشتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس، نمایشگاه و مسابقه بازی‌های رایانه‌ای حوزه مقاومت گرامیداشت شهدای غزه و یادواره استریمر شهید «عونی الدوس» نیز برگزار و ثبت‌نام در هر دو بخش این مسابقات از طریق سایت بازیکو به آدرس baazico.ir انجام شد.

دیدار بازی‌سازان با وزیر ارشاد

نشست جمعی از بازی‌سازان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سال ۱۴۰۲ برگزار شد.

این نشست با موضوع فرهنگ و ادب پارسی برگزار شد. محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست گفت: وزارت فرهنگ در دوره جدید آمادگی حمایت از بازی‌های رایانه‌ای فعال در زمینه هویتی و زبان فارسی را دارد و اولین گام آن تأمین زیرساخت‌ها و برگزاری جشنواره‌های داخلی و خارجی با حضور این فعالان خواهد بود. تعدادی از بازی‌سازان حاضر در این نشست نیز به بیان چالش‌ها و مسائل خود در حوزه بازی پرداختند.

برپایی موکب بازی‌های رایانه‌ای در پیاده‌روی اربعین

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سال ۱۴۰۲ نیز همچون سال گذشته در آستانه اربعین حسینی و همزمان با پیاده‌روی اربعین با برپایی موکب در کربلا به معرفی بازی‌های ایرانی اسلامی ویژه کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها اقدام کرد.

در این موکب که در شارع سدره کربلا برپا شد، ضمن ارایه بازی‌های ایرانی اسلامی، فرصت انجام این بازی‌ها برای کودکان و نوجوانان حاضر در پیاده‌روی اربعین نیز فراهم شد.

بازی‌هایی با موضوع واقعه عاشورا، حوزه مقاومت و موکب‌داری در موکب بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در شهر کربلا ارایه شد و امکان انجام این بازی‌ها برای زایران کودک و نوجوان حاضر در این مراسم فراهم شد.

شش سالگی جایزه بازی‌های جدی

ششمین دوره جایزه بازی‌های جدی هم در ۳ بخش اصلی هکاتون، سمپوزیوم و جشنواره بازی‌های جدی برگزار شد که دانشگاه صنعتی امیرکبیر میزبانی این دوره از جشنواره را برعهده داشت.

رویداد هکاتون ششمین جایزه بازی‌های جدی سال ۱۴۰۲ با موضوع «کتابخانه عمومی» و با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی با استفاده از بازی و کمک به افزایش سرانه مطالعه کتاب با بهره‌گیری از تولید بازی‌های جدی برگزار شد.

آیین اختتامیه و مراسم معرفی و اهدا جوایز برگزیدگان رویداد جایزه بازی‌های جدی ۱۴۰۲ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز ۸ دی ماه برگزار شد. در این مراسم برندگان جوایز بنیاد و سایر حامیان در هر سه بخش انتخاب شدند و از برگزیدگان هر یک از این سه بخش تقدیر و جوایز آنها با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا شد.

چراغی که پس از ۴ سال خاموشی، روشن شد

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به گفته مسؤولانش، برای توسعه و ارتقا زیست بوم بازی‌های رایانه‌ای در برنامه‌ریزی‌ها و اهداف کلان خود برای سال ۱۴۰۲، احیای جشنواره بازی‌های رایانه‌ای ایران را پس از ۴ سال وقفه به‌دلیل شرایط ناشی از همه‌گیری کرونا و محدودیت‌های ناشی در دستور کار قرار داد.

به این ترتیب جشنواره بازی‌های رایانه‌ای ایران پس از ۸ سال برگزاری در حالی در سال ۱۴۰۲ به ۹ سالگی‌اش قدم گذاشت که این بار برنامه‌ریزی برای برگزاری آن همزمان و هم‌پای با دیگر جشنواره‌های فرهنگی از جمله سینما، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی، مد و لباس و… که به مناسبت دهه فجر در کشور اجرا می‌شود، انجام شد و از این جهت عنوان جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر را به خود گرفت.

این رویداد روز ۲۳ دی با برپایی آئین اختتامیه در تالار وحدت تهران و با حضور جمعی از مسئولان و مدیران فرهنگی کشور، منتخبان خود در دو بخش اصلی و رویداد سرمایه‌گذاری را معرفی کرد.

رویدادی برای طراحی بازی‌هایی با محتوای ایرانی اسلامی

اولین رویداد تولید بازی‌های رایانه‌ای با محتوای ارزش‌های ایرانی اسلامی با عنوان «بازی‌آرا» هم از بهمن ۱۴۰۲ آغاز شد.

««زن، خانواده و جمعیت»، «مقاومت، دفاع مقدس و مبارزه با استکبار»، «امید و پیشرفت»، «هویت اسلامی ایرانی» و «قرآن و عترت» محورهای اصلی رویداد بازی «آرا» است. در ادامه روند برنامه‌های تدارک دیده شده برای تبیین این رویداد، اولین نشست هم اندیشی رویداد «بازی آرا» نیز با حضور جمعی از بازی‌سازان و پژوهشگران حوزه مطالعات بازی برگزار شد.

به گفته دبیر جشنواره بازی آرا با پایان مهلت ارسال بازی، روند داوری در مرحله ابتدایی آغاز و ۲۰ بازی وارد مرحله نهایی می‌شوند. در این مرحله بازی‌ها از خدمات منتورینگ استفاده می‌کنند تا طرح‌ها بعد از پختگی لازم ظرفیت بازاریابی، درآمدزایی و کیفیت ارایه‌شان ارتقا پیدا کند. این فرآیند تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه خواهد یافت.

رویداد بازی آرا در انتهای اردیبهشت رویدادی حضوری سه روزه‌ای را با شرکت ۲۰ تیم راه‌یافته به این مرحله، منتورها و داوران جشنواره برگزار می‌کند. در نهایت تیم‌های برتر این جشنواره در آیین اختتامیه این جشنواره در اواخر اردیبهشت معرفی می‌شوند.

با اعلام دبیر جشنواره بازی آرا به پنج تیم برتر این رویداد جایزه نقدی اهدا می‌شود. در نهایت سه تیم وارد مرحله شتابدهی می‌شوند. این سه تیم طی شش ماه مورد حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای قرار می‌گیرند تا برای ورود به رویداد سرمایه‌گذاری دهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای آماده شوند.

پرونده رویداد بازی آرا که در بهمن ۱۴۰۲ گشوده شد، همچنان باز است. 

کد خبر 6060553 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا
  • قیمت ضایعات آهن امروز؛ آپدیت روزانه
  • جدیدترین آپدیت بدنی سیمپسون ها در باشگاه!
  • جدیدترین آپدیت بدنی سیمپسون ها در باشگاه! (عکس)
  • مرور فعالیت های بنیاد بازی های رایانه ای در سال ۱۴۰۲
  • مشکل فضاپیمای «وویجر 1» حل می‌شود
  • پس از به‌روزرسانی، آیفون ۱۵ هنوز هم داغ می‌کند؟
  • مایکروسافت تیم‌های ویندوز و سرفیس خود را تحت یک رهبری ادغام می‌کند
  • از این پس لپ‌تاپ‌ها باید این دکمه را داشته باشند!
  • این قسمت از ویندوز ۳۰ سال بدون تغییر مانده