Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مجید کریمیان صبح چهارشنبه در نشست منطقه ای مدیران عامل بنیاد های فرهنگی مهدی موعود شرق کشور  با بیان اینکه یکی از دغدغه های حوزه هنری توجه به اهل بیت به ویژه مهدویت است، اظهار کرد: در این راستا اقدامات زیادی مانند برگزاری شب شعر، برگزاری شهر خاطره مهدوی در راستای تبیین مسائل مهدویت برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی همواره در صحنه های مختلف حضور داشته اند، گفت: برنامه های پیش رو برای نسل جوان جذابیت کافی ندارد بنابراین باید از تجارب دیگر استان ها استفاده شود.

مدیرکل حوزه هنری خراسان جنوبی افزود: در وصیت نامه های شهدا تاکنون پژوهشی پیرامون مهدویت نشده که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون فرهنگی بنیاد مهدی موعود خراسان جنوبی هم در این نشست با بیان اینکه بیرجند را به ۱۵ منطقه تقسیم کردیم که هر منطقه چهار مسجد با محوریت روجانیون برنامه های مهدویت را دنبال می کنند، افزود: در این مناطق برنامه هایی مانند دوره تربیت مربی مهدویت در مهدکودک های بیرجند برگزار شد.

حجت الاسلام علی محقی برگزاری همایش مهدویت و برگزاری نشست مهدویت را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و اظهار کرد: درخواست داشته ایم که طرح تربیت مربی مهدویت در مراکز رسیدگی به مساجد در بین روحانیون هم برگزار شود.

وی با بیان اینکه شب شعر مهدویت برای اولین بار در بیرجند برگزار شد، گفت: همچنین در قالب تفاهم نامه با حوزه هنری مقرر شد نویسندگان به حوزه تولید اثار در زمینه مهدویت و پژوهش وصیت نامه شهدا پیرامون مهدویت بپردازند.

کد خبر 4489751

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه هنری خراسان جنوبی مهدویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۶۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان برگزار می‌شود

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان از برگزاری نخستین یادواره و کنگره شهدای این منطقه خبر داد و گفت: این یادواره با سخنرانی «سردار یدالله جوانی» معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز نوزدهم اردیبهشت در مسجدسید اصفهان برگزار می‌شود.

علی رضی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برگزاری نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان اظهار کرد: شهیدان مسئولیت‌پذیر بودند و جان خود را خالصانه در راه آرمان‌های انقلاب تقدیم کردند، بنابراین زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره آن‌ها کمتر از شهادت نیست و مملکت را نسبت به فتنه و توطئه دشمنان بیمه می‌کند.

وی با بیان اینکه انتقال پیام و آرمان‌های شهدا به نسل امروز و جوانان از جمله اهداف برگزاری یادواره‌های شهدا است، افزود: نیاز امروز جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان آشنایی کامل با اهداف و آرمان‌های شهدا است.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان با بیان اینکه در این منطقه بیش از ۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران شده است که از شهدای شاخص شهید بهشتی، خرازی، میثمی و قوچانی را می‌توان نام برد، خاطرنشان کرد: نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان با سخنرانی سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز نوزدهم اردیبهشت ساعت ۲۰:۰۰ در مسجدسید اصفهان برگزار می‌شود.

رضی‌زاده گفت: این برنامه با آیتم‌های مختلف روایتگری، مداحی و اجرای سرود کودکان همراه خواهد بود و بیش از ۴۰۰ نفر از کودکان با تمثال شهدا اجرای سرود خواهند داشت.

کد خبر 747344

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها
  • ۵۵ برنامه به مناسبت روز کارگر در اردبیل برگزار می‌شود
  • رقابت بیش از ۴۵ هزار داوطلب کرمانی در کنکور
  • تیر، فرصت دوم برای جاماندگان کنکور سراسری در خراسان جنوبی
  • دومین کنگره شهدا در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود
  • برگزاری سالانه ۱۰ کنگره شهدا در کشور
  • نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان برگزار می‌شود
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی