Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@14:21:12 GMT

اجرای کشت نشایی چغندر قند در بهبهان

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۶۹۱۸

اجرای کشت نشایی چغندر قند در بهبهان

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کامبیز محسنی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهبهان گفت: در راستای اصلاح الگوی کشت و مصرف بهینه آب و نهایتا ًافزایش عملکرد در واحد سطح کشت نشایی چغندر قند برای اولین بار در سطح ۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع و تعداد ۶۰ هزار نشاء چغندر قند در مزارع شهرستان اجرا گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، کاهش ۳۰ درصدی مصرف آب آبیاری،کاهش مصرف بذر به میزان یک سوم، کاهش مصرف سموم آفات نباتی و علف کش های شیمیایی، افزایش تولید و کاهش هزینه را از مزایای کشت نشایی چغندر قند عنوان کرد.

محسنی رقم چغندر قند کشت شده را شانون عنوان تصریح کرد: در روش کشت نشایی بخشی از طول دوره رشد محصول در خزانه در مساحت بسیار محدوتری نسبت به کشت مستقیم بذر در مزرعه سپری شده و در مصرف نهاده های تولید صرفه جویی می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهبهان اذعان داشت: چغندر قند یک محصول با نیاز آبی بالا با طول دوره رشد در حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ روز است و با توجه به محدویت منابع آب و ضرورت مصرف بهینه آب کشت نشایی چغندر با توجه به کاهش ۳ تا ۴ نوبت در آب آبیاری که مهم ترین ویژگی این نوع کشت است، در دستور کار قرار گرفته و در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی است .

انتهای پیام/گ

آغاز کشت چغندرقند در اندیمشک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۶۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب انزلی باید هر چه زودتر لایروبی شود

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری گیلان امروز در نشست حل مشکلات و چالش‌های تالاب انزلی اختلافات مالکیت افراد ساکن در حاشیه این تالاب را از معضلاتی دانست که سالیان متمادی مشکلاتی برای مردم منطقه ایجاد کرده است.

او گفت: مسئولان باید با جرأت و شجاعت به این مسئله ورود کنند و راهکار‌های لازم در جهت حل آن را ارائه دهند.

رئیس کل دادگستری گیلان افزود: مسائل زیست محیطی شهرستان انزلی از جمله دفع ناصحیح پسماند در اطراف تالاب مشکلات عدیده‌ای را فراهم کرده است.

حجت الاسلام صادقی نیارکی همچنین تصریح کرد: رسوبات تالاب و همچنین گیاه مهاجم سنبل آبی از دیگر معضلات کنونی تالاب است که باید راهکار‌های مناسب و کارشناسی در راستای حل آن صورت گیرد.

او با بیان اینکه لازم است دستورات انقلابی، قاطع و جسورانه در راستای لایروبی تالاب هر چه زودتر صادر شود، گفت: مشکلات شهرستان انزلی را باید اولویت بندی کرد و از تمام ظرفیت شهرستان در جهت لایروبی تالاب بهره برد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با تأکید بر اینکه موضوعات زیست محیطی با محوریت تالاب انزلی باید دستور کار دائم شورای اداری شهرستان باشد، افزود: حفظ محیط زیست اعم از جنگل، ساحل، تالاب و ... همواره از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است و دستگاه قضایی نیز در این مورد پشتیبان دستگاه‌های اجرایی بوده و از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • اجرای مصوبه کاهش مصرف پلاستیک در قزوین
  • ایجاد بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان
  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان
  • اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سراوان
  • اجرای سایت الگویی عدس دیم در منطقه مرگور و سیلوانا شهرستان ارومیه 
  • رسالت دانشجویان در راستای اجرای اهداف برنامه‌های زمین پاک
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان ایجاد می‌شود
  • تالاب انزلی باید هر چه زودتر لایروبی شود
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان به زودی ایجاد می‌شود
  • ذخیره سازی۱۴۰هزارمترمکعب اب طرح های ابخیزداری شهرستان قوچان