Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از هشت ماه از استعفای سیدبیوک موسوی معاون سیاسی امنیتی استاندار سابق زنجان می‌گذرد اما این معاونت همچنان سکاندار خود را نشناخته و بلاتکلیف است. ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳ استانها زنجان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، اواخر فروردین ماه امسال بود که سیدبیوک موسوی معاون سیاسی اسدالله درویش‌امیری استاندار سابق زنجان با استعفا از این سمت راهی بانک صادرات شد، او که از مدیران پروازی استان محسوب می‌شد مشکلات خانوادگی را دلیل استعفایش عنوان کرد و موضوع جالب توجه اینکه از آن زمان تاکنون این معاونت سر و سامان نیافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برهمگان واضح و مبرهن است که معاونت سیاسی استاندار وظایف مهمی را برعهده دارد که از جمله آن می‌توان به هماهنگی و هدایت فرمانداران برای تحقق سیاست‌های عمومی و برنامه‌های دولت، برنامه‌ریزی در جهت حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی با مشارکت ادارات ذیربط و مشارکت‌های عمومی و فرمانداران و بخشداران، حمایت از شوراهای اسلامی و نظارت بر فعالیت آنها مطابق قوانین و مقررات، زمینه سازی برای فعالیت مطلوب احزاب و تشکل‌های سیاسی استان و نظارت بر فعالیت آنها، پیگیری اجرای دستورالعمل‌های امنیتی که از سوی شورای امنیت کشور و یا شورایعالی امنیت ملی ابلاغ می‌شود توسط دستگاه‌های ذیربط و وظایف دیگری که هر یک در جای خود مهم و تاثیرگذار است.

اینکه یک معاونتی از معاونت‌های استانداری از فروردین ماه تا آذرماه سکاندار اصلی خود را نشناسد و با سرپرست اداره شود به طور یقین تبعاتی را از جهات مختلف متوجه استان می‌کند هر چند که مسئولان ادعا کنند حواس‌شان به همه چیز بوده و نگذاشته‌اند کارها بر زمین بماند.

وقتی که سیدبیوک موسوی از استانداری زنجان رفت و معاون بانک صادرات شد، درویش‌امیری استاندار سابق زنجان یار همیشگی خود یعنی کریم‌اله شعبانی را به سرپرستی این معاونت منصوب کرد، هر چند که گفته می‌شود استاندار سابق قصد داشت رضا عسگری فرماندار فعلی زنجان را جایگزین موسوی کند اما تغییرات زیاد در فرمانداری وی را مجبور کرد تا از تصمیم خود منصرف شود.

بعد از بلاتکلیفی معاونت سیاسی بهروز مهدوی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان نیز از سمت خود کنار رفت تا سرتاپای این معاونت در بلاتکلیفی به سر ببرد و هرچه زمان می‌گذشت درویش‌امیری نمی‌توانست گزینه‌ای را که انتظارات را برآورده کند در این پست به کار گیرد، هرچند که گفته می‌شد برخی سهم‌خواهی‌ها و ورود نمایندگان برای جلوگیری از انتصاب فرد ضعیف و حاشیه‌دار برای این پست سبب شده بود تا این بلاتکلیفی به درازا بکشد.

درویش‌امیری تلاش داشت تا هر طور که شده این معاونت را سامان دهد، اما قانون منع به کارگیری بازنشستگان فرصت فکر و پیگیری را از مرد مازنی گرفت و وی مجبور شد بی‌خیال میز و صندلی شده و راهی دیار خود شود اما این رفتن اجباری شامل کریم‌اله شعبانی یار دیرین استاندار سابق و سرپرست معاونت سیاسی استانداری زنجان نیز شد.

وقتی قانون منع به کارگیری بازنشستگان رنگ واقعیت به خود گرفت دیگر هیچ کس به فکر انتصاب معاون سیاسی استاندار نبود بلکه این بار همه دنبال خود استاندار می‌گشتند تا جای درویش‌امیری را بعد از رفتن وی پر کنند، در این بین بیشتر مدیران نیز هر یک ساز خود را می‌زدند، برخی از فرمانداران به قانون زندگی در محل خدمت پشت می‌کردند و برخی از مسئولان نیز رویای تصاحب صندلی استاندار را داشتند و در این بین هیچ کس به فکر این نبود که شهر سیاست‌زده زنجان ماه‌هاست به حال خود رها شده است.

بسیاری از پروژه‌های عمرانی ‌استان زنجان عقب مانده استاستاندار زنجان: تمام توان خود را برای توسعه استان زنجان بکار می‌گیرماستاندار زنجان را بیشتر بشناسیم

بالاخره بعد از گمانه زنی‌های فراوان فتح‌الله حقیقی در 23 آبان ماه امسال کلید اتاق مدیریت استان زنجان را از هیئت دولت حسن روحانی گرفت تا شاید بتواند گره مشکلات استان را باز کند، او خود معاون سیاسی استاندار مرکزی بود و تجربه معاونت سیاسی را در استان البرز نیز داشت و به خوبی با حساسیت این پشت آشناست.

حقیقی پنج روز بعد از قبول استانداری زنجان فرامرز نیک‌سرشت معاون اقتصادی استانداری زنجان را به سمت سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری زنجان منصوب کرد و  حال بعد از گذشت بیش از یک ماه از حضور حقیقی در زنجان هنوز کسی برای این معاونت انتخاب نشده و همچنان اقتصاد استان با سیاست گره خورده و نیک‌سرشت در حال رفت و آمد از اتاق اقتصاد به اتاق سیاست است.

هر چند که حقیقی خود اهمیت این معاونت را بهتر از هر کس دیگری درک می‌کند اما امید این می‌رود که تجربه دوران درویش‌امیری در دوران حقیقی به حقیقت منجر نشود و وی اجازه دخالت و تحمیل گزینه‌ها را ندهد و هرچه سریع‌تر مردان سیاست استانداری زنجان معرفی شوند.

وقتی تنها یک ماه از آمدن فتح‌اله حقیقی و در بی‌خبری استاندار زنجان دخالت نمایندگان مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان را خانه‌نشین کرد این نگرانی را ایجاد کرده که مبادا حقیقی هم مانند درویش‌امیری بله قربان گوی بهارستان نشینان شده و برای حفظ جایگاه خود حاضر به دادن هر امتیازی شود.

حال که فتح‌اله حقیقی هنوز اظهار نظری در خصوص اینکه چه تغییراتی قرار است در مدیریت زیرمجموعه خود داشته باشد، نکرده اما طی ماه‌های آینده عملکرد وی همه چیز را مشخص می‌کند. شاید این خواسته زیادی از استاندار زنجان نباشد که در کنار بازدیدهای سرزده از مجموعه‌های مختلف و مکان‌های عمومی از معاونت سیاسی خود نیز بازدید داشته و به حقیقت 9 ماه بلاتکلیفی این معاونت پی‌ببرد.

اینکه در این 9 ماه هماهنگی با فرمانداران و پیگیری امور به چه صورت پیش رفته خود جای بحث و بررسی دارد، نکته دیگر اینکه آیا حقیقی نیز مانند درویش‌امیری مدیر پروازی را در معاونت سیاسی استانداری زنجان منصوب می‌کند و یا با انتخاب فرد بومی و یا اجبار به سکونت معاون سیاسی در استان فرمانداران را نیز از قانون‌گریزی منع می‌کند.

بهروز مهدوی مدیرکل سابق سیاسی و انتخابات استانداری زنجان معتقد بود که در دوران درویش‌امیری هر مدیر برای ماندنش باید امتیازات مختلفی می‌داد و زد و بندهای زیادی در عزل و نصب‌ها شاهد بودیم، حال که فتح‌اله حقیقی خود مرد سیاست بوده باید با عملکرد خود نشان دهد که چطور می‌تواند سهم‌خواهان و دخالت‌کنندگان را مدیریت کند.

نکته دیگری که نیاز است به آن اشاره شود نگاه سیاسی موجود در استانداری زنجان نسبت به رسانه‌های منتقد دولت است، این موضوع که در زمان درویش‌امیری پررنگ‌تر بود به نظر می‌رسد در دوران حقیقی نیز تدام داشته است که باید دید استاندار زنجان چه تدبیری در این خصوص خواهد اندیشید و آیا به واقع قائل به تعامل با تمام رسانه‌هاست و یا اینکه قرار است نورچشمی‌ها را دور خود جمع کند که به طور یقین انتخاب معاون سیاسی آینده استانداری زنجان در این موضوع نیز بی‌تاثیر نیست.

انتهای پیام/ش

R41375/P1377/S6,59/CT4

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۷۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور‌های همسایه خراسان رضوی فرصتی برای رونق صادرات هستند

حسن نوری زاده سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در جلسه کمیته هماهنگی مرز دوغارون گفت: اینکه خراسان رضوی با کشور‌هایی مصرف کننده همجوار است، خود یک فرصت طلایی برای شکوفایی و رونق بخش صادرات این استان به شمار می‌رود که باید نهایت استفاده از آن را داشت.

وی افزود: مرزنشینان نقش بسزایی در تامین امنیت پایدار مرز‌های کشور دارند و فعالیت‌های اقتصادی قانونیبرای آنان باید پیش بینی شود که این خود رضایتمندی اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: ایجاد رضایتمندی در بین سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی باید در اولویت کاری همه مسئولان، به ویژه دستگاه‌های اجرایی در مناطق مرزی استان، باشد.

نوری زاده بیان کرد: استاندارد‌های لازم و بالابردن سطح کیفیت محصولات ایرانی باید در دستور کار تولیدکنندگان باشد.

این مقام مسئول اضافه کرد: برای رشد و پویایی اقتصاد هر منطقه باید زیرساخت‌های لازم در آنان نیز تقویت شود که این نیاز به تلاش، هم افزایی و تلاش مضاعف مدیران و نهاد‌های متولی دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: داشتن تناسب بین صادرات و واردات کالا در بین کشور‌های همسایه یک اصل مهم است که این خود افزایش سطح تعاملات را به همراه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • دستور استاندار لرستان بر خودداری از خرید گل و نصب بنر تبریک انتصاب
  • اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است
  • توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان
  • گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری
  • اعتراض دانشجویان دانشگاه سیستان به انتصاب مجدد مدیر متخلف
  • تاکید معاون استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی مرکز ملی داده‌های زیارت
  • کشور‌های همسایه خراسان رضوی فرصتی برای رونق صادرات هستند
  • معاون استاندار:استعداد‌های برتر ادبی وهنری سیستان وبلوچستان حمایت شوند
  • معاون استاندار: استعداد‌های برتر ادبی وهنری سیستان وبلوچستان حمایت شوند