Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالکام می‌گوید با وجود به‌روزرسانی نرم‌افزاری روز گذشته، اپل همچنان درحال‌نقض دستور دادگاه چینی مبنی‌ بر توقف فروش برخی مدل‌های آیفون در این کشور است.

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، در نوزدهم آذر، کوالکام اعلام کرد به دریافت حکم دادگاهی در چین موفق شده که فروش برخی مدل‌های قدیمی‌تر آیفون که حق امتیاز دو پتنت نرم‌افزاری کوالکام را نقض می‌کنند، در این کشور ممنوع می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اپل نیز در همان روز اعلام کرد به فروش تمام گوشی‌های خود در چین ادامه خواهد داد. باوجوداین، این شرکت جمعه‌ی گذشته اعلام کرد این هفته به‌روزرسانی مهمی برای آیفون‌های خود ارائه می‌دهد. آن‌ها گفتند باور دارند این کارشان با دستور دادگاه در تضاد نبوده است؛ بااین‌حال، نرم‌افزار خود را به‌روز خواهند کرد تا هر مورد احتمالی درباره‌ی پیروی از رأی دادگاه برطرف کنند. این به‌روزرسانی روز گذشته منتشر شد.

دان روزنبرگ، مشاور کل Qualcomm، روز دوشنبه در بیانه‌ای به رویترز گفت:

برخلاف تلاش اپل برای کم‌اهمیت جلوه‌دادن این حکم و ادعاهایشان مبنی‌ بر برطرف‌کردن موارد مغایر با قانون، این شرکت ظاهرا همچنان با زیرپاگذاشتن حکم رسمی، سیستم قانونی را به استهزا گرفته است.

در این مدت، Apple به‌طور رسمی توضیح نداده چرا و چگونه تصور می‌کند گوشی‌های آیفونی که درحال‌حاضر در چین فروخته می‌شوند، با حکم دادگاه همسو هستند. این حکم به دو پتنت کوالکام مربوط است که با ویژگی‌های نرم‌افزاری جابه‌جایی بین اپلیکیشن‌ها و تغییر اندازه‌ی عکس‌ها قبل از استفاده به‌عنوان عکس پس‌زمینه در گوشی‌ها ارتباط دارد.

چندین شبکه‌ی خبری عنوان کردند اپل فکر می‌کند این دستور قضایی، تنها به آیفون‌هایی با نسخه‌های قدیمی‌تر سیستم‌عامل iOS مربوط می‌شود؛ اما در حکم دادگاه که کوالکام نسخه‌ای از آن را دراختیار رویترز گذاشته، اشاره‌ای به سیستم‌عاملنشده و صرفا ویژگی‌های نرم‌افزاری ذکر شده‌اند. روزنبرگ همچنین گفت:

سخنان اپل پس از صدور حکم اولیه‌ی دادگاه، اقدامی عمدی برای ناواضح جلوه‌دادن مسئله و گمراه‌کردن در این زمینه بوده است.

ازنظر کوالکام، اپل همچنان درحال‌نقض این دستور است؛ زیرا آن‌ها به فروش گوشی‌های خود ادامه داده‌اند؛ بدون اینکه اجازه‌ای مشخص از دادگاه چینی داشته باشند. روزنبرگ ۲۳آذر به رویترز گفته بود:

آن‌ها ازنظر قانونی موظف هستند بلافاصله فروش و بازاریابی و واردات دستگاه‌هایی را متوقف و پیروی از این دستور را در دادگاه ثابت کنند که در حکم قضایی مشخص شده‌اند.

اپل در پاسخ به سؤال رویترز درباره‌ی بیانیه‌ی کوالکام، صحبت‌های قبلی خود را مبنی‌ بر نداشتن مغایرت فعالیتش با حکم دادگاه تکرار کرد.

منبع: زومیت

اتنتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شرکت اپل کوالکام نرم افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۷۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است

به گزارش جام جم آنلاین،‌ احمد وحیدی در شورای اداری استان تهران درباره مسایل مهم از جمله مناسبت های روزهای کارگر و معلم، اهمیت جایگاه پایتخت، شعار سال، دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اهمیت زنجیره ارزش راهبردی، مسایل فرهنگی، اتباع و تقسیمات کشور سخن گفت.

وحیدی در ابتدای سخنانش ضمن تبریک مناسبت های روزکارگر و روز معلم گفت: معلمان و کارگران تجلی حرکت، حیات و تعالی انسان هستند و ما قدرشناس این قشر بزرگ جامعه هستیم.

وی ضمن با اهمیت دانستن شورای اداره تهران گفت: جایگاه شورای اداری تهران یک اهمیت فوق العاده دارد؛ زیرا تهران ام‌القرای سیاسی کشور است و پرداختن به مسایل آن و داشتن قوانینی قوی و گفت وگو درباره آن از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه یک پنجم جمعیت ایران و یک چهارم نرخ رشد کشور مربوط به تهران است، اظهار کرد: مسئولیت های سنگینی در این جغرافیا وجود دارد و از تلاش های مستمر و موثر همه عزیزان از جمله استاندار، فرمانداران ، نیروهای نظامی و انتظامی و همه دستگاه ها و همچنین دستگاه قضاییه برای توسعه تهران قدردانی می کنم.

اهمیت دور دوم انتخابات مجلس

وزیر کشور برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چارچوب چهار راهبرد مد نظر رهبر معظم انقلاب را گوشزد کرد و گفت: سال گذشته (۱۱ اسفند) یک انتخابات خیلی خوب و بسیار ارزشمند و در راستای مطالبه رهبر معظم انقلاب بحمدالله رقم خورد.

وی افزود : اکنون نیز در آستانه برگزاری مرحله دوم این انتخابات مهم در ۲۱ اردیبهشت ماه هستیم و همه مسوولان موظف هستند این رویداد مهم با سلامت، امنیت و رقابت و مشارکت بالای مردم برگزار شود.

وی با اشاره به رقابت ۱۶ نامزد در تهران گفت: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات نیز مهم است و همه اقشار و نخبگان و گروه ها از جمله دانشگاه ها، مدارس، صنایع باید در این راستا مردم را برای حضور در روز رای گیری تشویق کنند.

دیگر خبرها

  • مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • یزد؛ همچنان کم بارش ترین استان کشور/ سامانه جدید بارشی در استان یزد+ فیلم
  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند
  • هوش مصنوعی چینی متن را به ویدئو تبدیل می‌کند
  • جاسوسان صنعتی - جوخه انتحاری
  • وی‌ای‌آر چینی در لیگ برتر ایران!
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا می‌شود
  • چین خطاب به آمریکا: تلافی می‌کنیم
  • تمرین مشترک ملی‌پوشان ووشو با چینی‌ها
  • آیا چین می‌تواند؟