Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا_ معاون برون مرزي سازمان صداوسيما بر اهميت توسعه پژوهش هاي مربوط به مخاطب شناسي و مخاطب سنجي رسانه اي در معاونت برون مرزي به موازات پژوهش هاي برنامه اي تاکيد کرد. 
به گزارش آرياذبه نقل از معاونت برون مرزي رسانه ملي، پيمان جبلي در ديدار با اعضاي واحد پژوهش هاي کاربردي و شوراي پژوهشي برون مرزي که به مناسبت هفته پژوهش صورت گرفت، گفت: توسعه پژوهش هاي معطوف به ساختار شناسي، مخاطب سنجي، رسانه شناسي و افکار سنجي در کنار پژوهش هاي محتوايي و برنامه اي از اهميت بسزايي برخوردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون برون مرزي ، پژوهش را حوزه مهمي در برون مرزي عنوان کرد که علاوه بر توليد محتواي برنامه اي، در مطالعات طرح هاي ميان مدت و طولاني مدت ، نقش يک اتاق فکر موثر را ايفا مي کند. 
وي با اشاره به تنوع و پيچيدگي تحولات رسانه اي و جهاني، اولويت بندي نيازها براي انجام فعاليت هاي پژوهشي را مهم خواند. 
جبلي با اشاره به تجريه موفق معاونت برون مرزي در تبديل پژوهش ها به برنامه هاي راديويي و تلويزيوني، تاکيد کرد فعاليت هاي پژوهشي در برون مرزي در مسير درستي قرار دارند که لازم است توسعه بيشتري يابند . 
معاون برون مرزي همچنين با اشاره به انتشار سومين شماره پژوهشنامه رسانه بين الملل، تدوين پژوهشنامه را کاري ارزشمند، علمي و موثر خواند که با بهره برداري مطلوب از توان پژوهشگران دانشگاهي و سازماني، مقالات علمي و پژوهشي مرتبط با فعاليت رسانه هاي برون مرزي را ارائه مي دهد. 
در اين ديدار احمد کاظمي مدير پژوهش هاي کاربردي برون مرزي نيز گزارشي از فعاليت هاي واحد مذکور در توسعه هدفمندي کمي و کيفي پژوهش هاي برنامه اي و ساختاري، انتشار مجموعه راهبردهاي پژوهشيِ رسانه اي و کاربردي، مطالعات راه اندازي سامانه افکارسنجي در برون مرزي، الزامات توسعه فعاليت هاي پژوهشي برون مرزي منطبق بر اسناد بالادستي، اهميت تبديل پژوهش ها به کتاب، راه اندازي سايت جديد اينترنتي واحد و فرايند تبديل پژوهش به برنامه هاي چند رسانه اي در «سامانه معاونت برون مرزي» ارايه کرد.  

در اين نشست همچنين اعضاي واحد پژوهش هاي کاربري و شوراي پژوهش معاونت برون مرزي صداوسيما به بيان نقطه نظرات خود درباره فعاليت هاي پژوهشي در برون مرزي پرداختند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۷۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماری از مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس این نظرسنجی سریال زیرخاکی ۱۹/۸۶ درصد مخاطب داشته و سریال رستگاری تنها موفق به جذب ۷/۳۴ درصد از مخاطبان صدا و سیما شده است. سریال هفت سر اژدها نیز ۱۸/۱۶ درصد مخاطب داشته است! نکته مهم و قابل تامل در این نظرسنجی این است که ۵۴/۶۴ درصد مردم اصلا این ۳ سریال را ندیده اند.

به عبارت دیگر، صداوسیما علی رغم تدارک ویژه و پرهزینه شب عید و ماه مبارک، هنوز نتوانسته مخاطبان گذشته خود را پیدا کند. این ارقام نشان می دهد که صداوسیما همچنان دچار ریزش مخاطب بوده و طرح های تحول مدیران این سازمان نیز موفقیتی در پی نداشته است.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899737

دیگر خبرها

  • محمدحسن روزی‌طلب سرپرست اداره کل برنامه‌های سیاسی صداوسیما شد
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال هایی که دیده نمی‌شود!
  • آماری از مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی