Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-24@09:08:46 GMT

دانشگاه شهید بهشتی طعمه جدید بازرسان آژانس!

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۷۴۲۴

دانشگاه شهید بهشتی طعمه جدید بازرسان آژانس!

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، تیرماه امسال خبری مبنی بر بازدید برخی از بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از لابراتوار فیزیک دانشگاه علم و صنعت در خروجی خبرگزاری ها و سایت ها منتشر شد؛ این خبر درحالی منتشر شد که جبار علی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت طی گفت و گویی این خبر را به طور کل تکذیب کرد!

اما بسیج دانشجویی و بسیج اساتید 8 دانشگاه تهران طی بیانیه ای اصل این بازرسی را تایید کردند؛ اعضای بسیج اساتید خواستار بررسی جزئیات و چگونگی ورود بازرسان آژانس به دانشگاه علم و صنعت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین باره، صادق مشایخی مسئول بسیج دانشگاه علم وصنعت در مصاحبه ای با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص این بازرسی گفت: «اصل این بازرسی‌ها صحت دارد و قطعا اتفاق افتاده است، استادان دانشکده برق نظیر استاد چلداوی این موضوع را تایید می‌کنند، اینکه آقای ذاکری این خبر را تایید نکرده است ممکن است به این خاطر باشد که ایشان به تازگی حکم ریاست دانشگاه را گرفته‌اند اما این موضوع در حالی است که بازرسی‌ها در خرداد ماه ۹۷ انجام شده و رئیس دانشگاه سعی داشته محافظه کارانه جواب دهد که چرایی این موضوع هنوز مشخص نیست».

این بازرسی همچنان در سایه ای از ابهام قرار دارد و تاکنون هیچ مقام مسئولی از چرایی، پشت پرده و اهداف بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی سخنی به میان نیاورده اند.

اما شواهد و قرائن نشان می دهد که داستان بازرسی های بدون محدودیت بازرسان آژانس از مراکز علمی و حساس دانشگاه های کشور تمامی ندارد و کماکان بوهایی مبنی بر بازرسی مجدد آن ها از برخی از دانشگاه های کشور به مشام می رسد.

به نظر می رسد که این بار دانشگاه شهید بهشتی تهران طعمه این بازرسان باشد که بدون هیچ مانعی و در سایه بی اطلاعی مسئولان ذی ربط، مکان های حساس و علمی این دانشگاه برای بازرسان آژانس که امکان جاسوس بودن آن ها نیز وجود دارد شفاف شود.

«محمد صابر» مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در صفحه توییتر خود با انتشار پستی شائبه های ماجرای بازدید محرمانه از این دانشگاه را تقویت کرد.

وی ادعا می کند رئیس دانشکده هسته ای این دانشگاه با فشار دولت عوض شده است که این می تواند آغازی بر ورود بازرسان آژانس در این دانشگاه باشد.

در همین راستا مجید کریمی دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشگاه شهید بهشتی نیز در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز ضمن تایید خبر تغییر رئیس دانشکده هسته ای این دانشگاه گفت: دکتر صدوق رئیس دانشگاه گفته است که این تغییر به دلیل ورود بازرسان آژانس به دانشگاه نیست و اگر قرار باشد بازدیدی صورت بگیرد جلوی آن را خواهیم گرفت.

وی افزود: بنا بر اظهار نظر صدوق اگر بازدیدی از مکان های حساس دانشگاه شهید بهشتی صورت بگیرد، وی مسئول عواقب و اتفاقات بعدی آن خواهد بود.

کریمی ادامه داد: تطابق برخی از اتفاقات همانند دفاع حسین فریدون برادر رئیس جمهور از رساله دکترای خود، تغییر رئیس دانشکده هسته ای و همچنین خلوت بودن دانشگاه به دلیل آغاز ایام امتحانات، نشان می دهد امکان بازدید بازرسان آژانس از این دانشگاه دور از ذهن نیست. اما تا بدین لحظه خبر قطعی و موثقی در این راستا در دسترس نیست.

به گفته وی دفاع حسین فریدون از دکترای خود می تواند در راستای سنجش میزان حساسیت دانشجویان نسبت به اتفاقات دانشگاه و همچنین انحراف ذهن دانشجویان از مسائل اصلی قلمداد شود.

خدشه دار شدن امنیت ملی

مسلم است که بازرسی های محرمانه و پنهانی از مراکز علمی و حساس کشور که امکان دارد نهادهای امنیتی نیز از آن بی خبر باشند، عواقب جبران ناپذیری را برای امنیت ملی کشور به دنبال خواهد داشت؛ رهبر معمظم انقلاب اسلامی نیز بارها در این راستا به دستگاه امنیتی و دیپلماسی کشور هشدار داده اند که به هیچ وجه نباید اجازه ندهیم بیگانگان به مکان های حساس و محرمانه کشور که جزئی از امنیت ملی جامعه محسوب می شود دسترسی پیدا کنند.

نهادهای امنیتی و دستگاه دیپلماسی کشور وظیفه دارد که هشیارانه و با نظارتی دقیق اجازه خدشه دار شدن امنیت ملی کشور را ندهند و از اجرایی شدن قرار دادها و کنوانسیون های استعماری که باعث شفاف سازی زیربنا و مراکز علمی پژوهشی کشور برای دشمنان انقلاب اسلامی می شود جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

108 / 167 بازدید آژانس مراکز علمی دانشگاه شهید بهشتی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: بازدید آژانس مراکز علمی دانشگاه شهید بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۷۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جدید دانشگاه شهید محلاتی سپاه پاسداران معرفی شد

حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدحسین هاشمی به عنوان رئیس جدید دانشگاه شهید محلاتی سپاه معرفی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران و جمعی از مسئولان استان قم، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدحسین هاشمی به عنوان رئیس جدید دانشگاه شهید محلاتی سپاه پاسداران معرفی شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه، در این مراسم با تقدیر و تشکر از از زحمات هفت ساله حجت‌الاسلام والمسلمین زین‌العابدین نجفی در مسند ریاست دانشگاه شهید محلاتی، برای حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین هاشمی رئیس جدید دانشگاه آرزوی موفقیت کرد.

دیگر خبرها

  • هزینه کرد اعتبارات حق آلایندگی در خوزستان زیر ذره بین بازرسان
  • کمک یک میلیارد ریالی خیّر سلامت به بیمارستان شهید بهشتی سبزوار
  • سخنان شهید بهشتی درباره نماز در «بیست و هفت جمله» منتشر شد
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • مهارت کارشناسان اورژانس ناجی مادر و نوزاد دوقلویش
  • طرح جدید اتاق اصناف / منتظر این بازرسان باشید
  • رئیس جدید دانشگاه شهید محلاتی سپاه پاسداران معرفی شد
  • بازرسان اعماق دریا
  • نشست «درآمدی به اخلاق قرآنی» برگزار می شود
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول