Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: چهاردهمین دوره جشنواره شاد دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و بیش از ۱۶ هزار دانش‌آموز و معلم این استان در این دوره از جشنواره شرکت کردند.

 

بر اساس این گزارش، به همت جمعی از هنرمندان سینما، جانبازان و فارغ‌التحصیلان و نیز دانشجویان دانشگاه هنر، چهاردهمین دوره جشنواره مردمی و دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس، با حضور بیش از ۱۶ هزار دانش‌آموز و معلم، به مدت دو هفته در استان کمتر برخوردار کهگیلویه و بویراحمد (شهر‌های یاسوج، سی‌سخت، چی‌تاب، لوداب و پاتاوه و روستا‌ها و بخش‌های تابعه) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمه معتمد آریا در حال معرفی کتاب «پایی که جا ماند»

در این دوره هنرمندانی همچون گوهر خیراندیش، افسانه بایگان، فاطمه معتمدآریا (بازیگر)، مهتاب ابراهیم‌زاده (فیلمساز بوشهری) و سیدرضا میرکریمی (کارگردان)، مالک حدپور سراج (بازیگر)، علی لایق‌زاده (مستندساز یاسوجی)، بهزاد کریمی (هنرمند طنزپرداز) و سیدناصر حسینی‌پور، نویسنده کتاب «پایی که جا ماند» شرکت داشتند.

سیدرضا میرکریمی کارگردان در میان دانش‌آموزان شرکت‌کننده

از ابتکارات این دوره از جشنواره که با حمایت خیرین انجام شد، می‌توان به دادن هدایایی از قبیل: نوشت‌افزار تحصیلی، سی‌دی برنامه عمو پورنگ، اسباب‌بازی و سجاده‌هایی با طرح‌ها و رنگ‌های مناسب کودکان و نوجوانان به تمامی دانش‌آموزان روستایی حاضر در جشن و نیز اهدای کتاب «پایی که جا ماند» به تمام معلمان همراه دانش‌آموزان اشاره کرد که توسط هنرمندان فاطمه معتمدآریا، گوهر خیراندیش و افسانه بایگان و در حضور نویسنده اثر، ویژگی‌های این کتاب به حاضران معرفی می‌شد.

افسانه بایگان در میان دانش‌آموزان شرکت‌کننده

برگزاری این جشنواره با کمترین هزینه ممکن، یادگار دبیر و بنیان‌گذار آن، شهید سعید سیاح طاهری است که با رویکردی کاملا متفاوت از روش‌ها و عادت‌های کهنه دیگر برنامه‌ها همچون حذف سخنرانی‌های زائد و یا اجرای برنامه‌های صرفا مسئول‌محور و گزارش‌پرور و تنها تاکید بر مخاطب محوری، ضمن انتقال مفاهیم بنیانی همچون صلح‌دوستی و دفاع مقدس به‌صورت غیرمستقیم و عدم تعارض بین این دو ارزش، روزی کاملا پرنشاط و خاطره‌انگیز برای کودکان مناطق محروم شرکت‌کننده رقم می‌زند.

شهید والامقام سعید سیاح‌طاهری، پس از ۹ دوره برگزاری ایثارگرانه جشنواره، در نهایت در دی‌ماه ۱۳۹۴ و در نبرد با تروریست‌های داعشی در سوریه به شهادت رسید.

لازم به ذکر است که این جشن با همکاری و مساعدت سازمان‌هایی همچون ادارات آموزش و پرورش استان، سپاه فتح استان و نواحی مربوطه، بسیج دانش‌آموزی و بسیج خواهران سپاه استان و نواحی مربوطه (یاسوج، سی‌سخت)، معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد، حوزه هنری مرکز و استان، استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سازمان تبلیغات اسلامی مرکز، دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ... برگزار شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: فاطمه معتمد آریا گوهر خیراندیش افسانه بایگان پایی که جا ماند عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۷۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند

افشین خوش‌گوار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دانش‌آموزان کردستانی ۶ عنوان برتر در مرحله کضوری جشنواره سفیران سلامت را کسب کردند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان اعلام کرد: در هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش‌آموزی، در مرحله شهرستانی ۸ هزار و ۵۲۸ اثر اعلام وصول شد که از این تعداد ۳۱۳ اثر به مرحله استانی راه پیدا کرد.

خوش‌گوار عنوان کرد: پس از داوری آثار راه یافته به مرحله استانی، با نظر شورای داوران ۲۹ اثر به دبیرخانه کشوری جشنواره ارسال شد.

وی گفت: بر اساس اعلام دفتر سلامت و تندرستی وزارت، شش اثر شرکت کنندگان کردستان حائز رتبه‌های برتر کشوری شدند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان خاطرنشان کرد: بر این اساس در رشته کارسازه سارا وکیلی از مدرسه متوسطه اول فاطمه الزهرا شهرستان کامیاران و سیدایمان حسینی از مدرسه متوسطه اول دکتر پرتو ماه دهگلان موفق به کسب عنوان اول شدند.

خوش‌گوار ادامه داد: در بخش کارسازه ابتدایی اول مدرسه شکوفه‌های انقلاب دیواندره متشکل از آریسا محمدیان، ستایش حمزه‌ای و فاطمه زهرا محمدی رتبه چهارم کشوری را به دست آوردند.

وی افزود: در بخش جشنواره عکاسی چهارشنبه آخر سال نیز آلان شادفر از مدرسه شهید فهمیده ناحیه ۲ و شنیا دلکی از مدرسه نیایش دهگلان حائز رتبه برتر کشوری در دوره دوم ابتدایی شدند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: در بخش باغچه کوچک سبزیجات نیز ایلیا صفری از مدرسه شهید آزادی کامیاران در دوره اول ابتدایی رتبه پنجم کشور را به دست آورد.

کد خبر 6090668

دیگر خبرها

  • اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند
  • ثبت نام دور جدید مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی آغاز شد
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • انتقاد بازیگر قدیمی به جیغ و دست و هورا در شب آخر عروسک‌خونه
  • برپایی دوازدهمین دوره المپیاد «آماده دادرس» در فارس
  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • طرح نوآورانه و متفاوت در یک مرکز آموزشی قم
  • ◄ برگزاری دوره آموزش مهمانداری در هواپیمایی سپهران
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • ظریف، همچون بند زدن برگ گل! | چینی‌بندزن! یه دل شکسته رو هم بند می‌زنی؟