Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@22:44:26 GMT

نیاز ما به طلاب منبری خوب بسیار است

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۷۴۵۱

نیاز ما به طلاب منبری خوب بسیار است

به گزارش ایکنا از خوزستان، اختتامیه سومین جشنواره علامه حلی حوزه علمیه خوزستان پیش از ظهر امروز چهارشنبه 28 آذرماه در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه خوزستان برگزار شد.

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری زعیم حوزه‌های علمیه استان خوزستان در این مراسم با بیان اینکه حوزه‌های علمیه کشور راه تحقیق و پژوهش را در پیش گرفتند و حوزه علمیه خوزستان از این قافله عقب نمانده‌اند، گفت: بر اساس آمار ارائه شده حوزه برادران با 1400 مقاله و حوزه خواهران با 400 مقاله در این جشنواره شرکت کردند که با توجه به تعداد طلاب، می‌توان گفت همه طلاب با این مسئله درگیر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پژوهش در حوزه علمیه همان چیزی است که مورد تأیید امام و رهبری بوده و هست و خواست ما هم این است که طلاب هم پژوهشگر و فاضل باشند و هم بتوانند کار علمی خود را عرضه کنند. ما نیازمند مباحث اخلاقی و اعتقادی هستیم و طلبه‌ای که قدرت نطق و کتابت قوی داشته باشد بسیار مطلوب است چراکه ما به منبری خوب نیازمندیم. البته این نکته هم مهم است که منبر طلاب جوان باید جذاب باشد، طولانی نباشد و وقتی فرد از پای منبرش بلند شد نگویند عمرم ضایع شد.

زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان با تاکید بر کوتاه شدن مباحث درسی در حوزه علمیه گفت: مباحث درسی را کوتاه و از تکرار مکررات اجتناب کنیم البته باید طوری باشد که عمق علمی کم نشود با کم‌سوادی موافق نیستیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا خوزستان معارف جشنواره علامه حلی آیت الله موسوی جزایری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۷۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در دیدار حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری، دبیرکل مجع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ضمن تأکید بر اهمیت کارها و اقدامات مجمع تقریب، آمادگی جامعه مدرسین برای همکاری با این مجمع را اعلام کرد.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری، دبیرکل این مجمع نیز تقریب مذاهب اسلامی را از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، امام خمینی – قدس سره – و رهبری معظم انقلاب – مد ظله العالی – عنوان کرد و ضمن ارائه گزارشی از تحولات جهان اسلام، برخی از برنامه‌های مجمع تقریب را تشریح کرد.

گزارش تصویری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • تجلیل از استادان حوزه‌های علمیه استان همدان
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟
  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در ارگان‌های دولتی
  • پیام مدیر حوزه علمیه یزد در پی درگذشت والده شهیدان نیرنگ (حق شناس)