Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به تخلیه فاصلاب ۸ بیمارستان مشهد در چاه جاذب، گفت: این اقدام منجر به آلودگی و خطرات فراوانی می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشهدپیام، محمد عرفانی صبح امروز در کارگروه بهداشت استان خراسان رضوی بیان کرد: طبق تحقیقات صورت‌گرفته با شرکت آب و فاصلاب استان، ۸ بیمارستان در شهر مشهد، تخلیه فاضلاب خود را خلاف قانون انجام داده و آن را در چاه جاذب تخلیه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی هشدار داد: این اقدام منجر به آلودگی و خطرات فراوانی می‌شود بنابراین موضوع برای پیگیری در کمیته فنی فاضلاب کارگروه بهداشت استان خراسان رضوی مطرح شده است.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم کمیته این بود که این ۸ بیمارستان با پیگیری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، برای اصلاح، به تخلیه چند فاضلاب اقدام کنند و چنانچه این روند ادامه پیدا کند با آنان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه فاضلاب بیمارستان‌ها خطرات و بیماری‌های بسیاری همراه خود دارد، متذکر شد: به‌همین علت، این فاضلاب‌ها از پسماندهای مخاطره‌آمیز شناخته شده بنابراین مدیریت فاضلاب بیمارستانی، بخش دیگری از تأمین سلامت مردم محسوب می‌شود.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تأکید کرد: تخلیه فاضلاب‌های بیمارستانی بهداشت عمومی را تهدید می‌کند و مطابق قانون مجازات اسلامی، هر اقدامی با عنوان مصادیق تهدید علیه بهداشت عمومی جرم شناخته شده و مجازات برای آن تعیین می‌شود، بنابراین علیه رئیس بیمارستان متخلف نیز اعلام جرم صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: فاضلاب بیمارستانی باید با رعایت استانداردهای مورد نیاز به تصفیه‌خانه یا فاضلاب شهری منتقل شود، با این حال بعضی از بیمارستان‌ها با وجود انتقال فاضلاب خود به فاضلاب شهری، هنوز برخی از استانداردها را رعایت نمی‌کنند که در زمینه اصلاح آن باید اقدام کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۷۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای دو طرح حوزه بهداشت و درمان بردسکن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر بیمارستان ولیعصر شهرستان بردسکن گفت: با هدف افزایش رضایتمندی بیماران و همراهان با مشارکت خیران عملیات اجرایی دو طرح سالن انتظار و بخش قلب و اعصاب در بیمارستان ولیعصر این شهرستان آغاز شده است.

 رضا ذبیحی افزود طرح سالن انتظار در مساحت ۸۰ متر مربع با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان با پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی در حال اجراست و امید می‌رود این طرح  در شش ماهه دوم امسال تکمیل و بهره‌برداری شود.

وی گفت: طرح بخش داخلی قلب و اعصاب نیز با ۱۸۰ متر مربع با پیش بینی ۱۶ تخت با ۲۰ درصد  پیشرفت در حال اجرا است و مشارکت خیران در این طرح  تاکنون ۴۵۰ میلیون تومان بوده است.

مدیر بیمارستان ولیعصر بردسکن ابراز امیدواری کرد: با پیگیری‌های حوزه ستادی شبکه بهداشت و درمان و مجموعه مدیریتی بیمارستان ولیعصر و مشارکت خیران تا پایان امسال شاهد تکمیل این دو بخش و سالن انتظار باشیم.

دیگر خبرها

  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی منجر به فوت ۲ نفر شد
  • بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود
  • ۸۰۰ مورد آبیاری غیرمتعارف با آب فاضلاب در استان گزارش شد
  • اجرای دو طرح حوزه بهداشت و درمان بردسکن
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه
  • شناسایی ۲هزار و ۵۰۰ واحد صنفی با فاضلاب غیراستاندارد/همه بیمارستان‌های مشهد سیستم پیش‌تصفیه ندارند
  • آتش نشانان تهرانی در حال تخلیه آب از خانه سیل زدگان بلوچ | نجات یک بیمارستان مهم در کنارک
  • اجرای ۱۶ طرح برای جبران کسری آب مشهد
  • تحقق ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در آب و فاضلاب خراسان رضوی