Web Analytics Made Easy - Statcounter

ششمین اتوبوس مطالبه گری بسیج رسانه استان کرمان که میهمان اعضای شورای شهر و شهردار منطقه یک و برخی معاونین شهرداری بود به بیان برخی مشکلات شهری پرداخت که حل همه آن ها توسط مسئولین دعوت شده به سایر ارگان ها نسبت داده شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان ششمین اتوبوس مطالبه گری با حضور اعضای شورای شهر و شهردار منطقه  یک و برخی معاونین  شهرداری و اصحاب رسانه برگزار شد در بازدیدی که از میدان مشتاق صورت گرفت بحث پیاده روی مشتاق تا میدان ارگ که مدتی است بلاتکلیف مانده و رها شده،بصورت مطالبه جدی که این روزها دغدغه ی شهروندان در آن محدوه شده از سوی خبرنگاران مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قنبری معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان در این رابطه گفت: پیاده‌ روی ارگ تا مشتاق که طرح ویژه ای برای آن در نظر گرفته شده با مشاور طرح  قراردادی بسته شده است همچنین طرح ساماندهی خیابان گلبازخان هم انجام میگیرد که قرار است  مصوب آن از کارگروه طرح ترافیک استان گرفته شود.

میرحسینی نیز در این رابطه گفت: در طرح گلبازخان، قرار است  پیاده رو خیابان ارگ تا تجلی  در بخشهای  مجتمع های تجاری و بازآفرینی تاریخی صورت بگیرد و  تا یک ماه آینده این طرح به تصویب نهایی می‌رسد.

با این تفاسیر تنها کاری که می توان کرد این است که منتظر ماند و ببینیم که تا یک ماه آینده چه اتفاقی می افتد و مسئولین به وعده خود عمل خواهند کرد یا خیر.

مسئله بعدی که توسط خبرنگاران مطرح شد؛ مسدود شدن پیاده روهای اطراف میدان مشتاق توسط میوه فروشان بود ک سد معبر کرده اند و به نحوی پیاده رو را که یک مسیر عمومی است به تملک خود در آورده اند و در این زمینه پاسخی که از سوی مسئولین مطرح شد به صحبت نیکویی معاون خدمات شهری شهرداری کرمان خلاصه شد که گفت: اتاق اصناف متولی این امر است وهرگونه کوتاهی در این زمینه به آن ها ارتباط دارد و همکاری لازم در این خصوص را با شهرداری ندارد.

اما لازم به ذکر است که این مسئله یک مشکل شهری است و ارتباط مستقیمی با شهروندان دارد لذا از شهرداری انتظار می رود که بریا حل این معضل ، با اتاق اصناف ارتباط گرفته و برنامه ها و هماهنگی های لازم را جهت رفع دغدغه شهروندان انجام دهد.

میدان ارگ مقصد دیگر اتوبوس مطالبه گری بود که خبرنگاران از وضعیت بازار گلایه کردند و درهم بودن بازار را مشکل دیگر شهروندان عنوان کردند و از اینکه در گذشته بازار مسگرها، طلافروش ها، کفاش ها و … به صورت مجزا فعالیت می کردند و حالا مختلط شده اند چهره ی بازار را برهم زده است و در جهت رفع این مشکل از شورای شهر خواستار توضیح شدند که  میرحسینی رئیس کمیسیون معماری شهرسازی و حاشیه نشینی ضمن تایید این مساله عنوان کرد: باید هر بازاری در ارگ همانند سابق تفکیک شود و اتاق اصناف و میراث فرهنگی هم در این زمینه کمک کنند.

وی در ادامه در خصوص احیای بازار مسگرها بیان کرد: بازار مسگرها نباید فقط فروشنده مس باشد بلکه مس کوبی و فرآیند ساخت آن نیز همانند گذشته در بازار انجام شود چرا که این مسئله خود جذب گردشگر می کند.

طبق صحبت های مطرح شده این وظیفه مردم است که برای احیای این هنر اصیل و بومی که در جهان بی نظیر است گام برداشته و رونق گذشته را به بازار مسگرها برگردانند اما پیشنهاد می شود که شورای شهر نیز در این زمینه با متولیان امر جلساتی را برگزار کند و آن ها را برای احیای این هنر ترغیب کند چرا که بسیاری از مردم به دلیل عدم حمایت مسئولین و تغییر سبک زندگی مردم این مسئله را رها کرده و به مشاغل مدرن تر روی آورده اند.

سگهای ولگرد که این روزها در سطح شهر به وفور یافت میشود مساله ی دیگری بود که توسط خبرنگاران مطرح شد و علی خدادادی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر در این رابطه گفت: در این خصوص اقداماتی از جمله عقیم سازی در دست کار است اما این  آمپول با قیمت گزاف یک میلیون تومانی بصورت فراگیر کار دشواری است.

وی ادامه داد: البته این مورد وظیفه شهرداری نیست بلکه وظیفه دانشگاه علوم پزشکی و دامپزشکی است که در حال حاضر این دانشگاه با تفکیک جنسیت بصورت پراکنده اقداماتی در قالب انجمن حمایت از حیوانات بلا صاحب انجام می دهد.

حضور متکدیان در سطح شهر نیز از معضلات اساسی شهروندان است که در اتوبوس مطالبه گری عنوان شد و خدادای گفت: این مشکل درصحن شورا مطرح شده است و  شورای عالی اداری وابسته به نهاد ریاست جمهوری بخشنامه‌ای با ارسال بخشنامه ای  مسئولیت هر نهاد و سازمانی را مشخص کرده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تصریح کرد: شهرداری در این  خصوص صرفا مسئولیت جمع‌آوری متکدیان و استقرار آنها  در یک اردوگاه را برعهده دارد و مدیریت در اردوگاه بر عهده ی  فرمانداری است البته برخی نهادها و سازمانها ازجمله  بهزیستی، کمیته امداد، دادستانی بایستی در تفکیک و سامان دهی متکدیان کمک کنند .

نیکویی معاون خدمات شهری  شهرداری نیز در این رابطه گفت: برخی از متکدیان کودک  هستند و یا با مشکل اعتیاد و اچ آی وی مواجه اند که آقایان درکمپ ماده ۱۶ مستقر می شوند ولی کودکان(پسر و دختر) و همچنین خانم ها تحت پوشش کمپ ماده ۱۶ قرار نمی‌گیرد و مجدداً در شهر رها می شوند و شهرداری مجدداً روز بعد آنها را جمع آوری می کند و به  اردوگاه انتقال می دهد و این پروسه هزینه مضاعف به شهرداری تحمیل می کند.

بنظر میرسد دانشگاه علوم پزشکی،اتاق اصناف و فرمانداری بایستی در سفرهای بعدی اتوبوس مطالبه گری میهمان خبرنگاران شود تا مشکلات مطرح شده توسط انها پیگیری شود و مطالبه ای که در ششمین اتوبوس مطالبه گری مطرح شد ناتمام نماند و مشکلات مطروحه حل و فصل شوند.

اما فرشاد رئیس شورای شهر که از ابتدا تا انتها تکمیل کننده ی عرایض اعضا شورای شهر و معاونان شهرداری بود گفت: ما مدعی هستیم اعضای شورا با سلایق مختلف سیاسی در این اتوبوس حضور دارند و شورا هیچ رویکرد سیاسی در تصمیمات و برنامه ها ندارد.

اما علی بهرامی نایب رئیس شورای شهر گفت: اکثریت اعضا طبق لیست به شورا راه یافته اند و مردم به لیست رای داده اند و این مساله بر کسی پوشیده نیست و تصمیمات در شورا اگر سیاسی هم باشد مانعی ندارد با این تفاوت که  همدلی و همراهی در شورا مطرح است نه همدستی که مطالبات مردم دنبال نشود.بهرامی در پایان از تصویب تاسیس بوستان خبرنگاران و فرهنگسرای رسانه خبرداد.

به طور کلی تمام معضلات و مشکلاتی که در این اتوبوس توسط خبرنگاران مطرح شد؛ اعضای شورای شهر و سایر مسئولین حاضر مسئولیت حل ان ها را به سایر سازمان ها و ارگان ها نسبت دادند در حالی که همه مشکلات مطرح شده به صورت مستقیم با شهروندان ارتباط دارد و حداقل کاری که میتوانند انجام دهند این است که با مسئولین مربوطه جلساتی را برگزار و این مشکلات را به آن ها ارجاع دهند تا شهری زیبا و آباد داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۷۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ تعیین و تکلیف اتوبوس های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار

تین نیوز

قزوین- سارا غلامی|  سید محمد مهدی تقوی با اعلام این خبر افرود: در کشور بالغ بر ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس گاز سوز وجود داشته است که تمامی این اتوبوس ها به دلیل سازگار نبودن شرایط اقلیمی و جغرافیایی با ساختار اتوبوس گاز سوز تماما به دیزل تبدیل شده اند.

وی افرود: پلیس راهور  به دلیل تغییر در ارکان خودرو  ازتعویض پلاک و انتقال مالکیت  خودرو جلوگیری می نماید، بر این اساس،  سازمان اتوبوسرانی نسبت به تعیین وتکلیف وضعیت ۳۳ دستگاه اتوبوس گاز سوز ناوگان خود که در اختیار بخش خصوصی می باشد اقدام نموده است.

به گزارش تین نیوز  ، مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین، خاطر نشان کرد: لایحه سازمان اتوبوسرانی قزوین مبنی بر تعیین و تکلیف اتوبوس های تبدیلی در قالب سه راهکار پیشنهادی به شورای اسلامی شهر قزوین ارائه شده است و پس از تایید در فرمانداری قزوین اجرایی می گردد.

این مسئول در خصوص سه روش پیشنهادی در قالب لایحه به شورای اسلامی شهر قزوین تشریح کرد: روش اول پرداخت وجه خودرو به بهره بردار به قیمت کارشناسی روز  است 

تقوی ادامه داد: روش دوم نیز بهره بردار می تواند با خودروی تبدیلی در اختیار فعلی خود به مدت 5 سال قرارداد بسته و به فعالیت در خطوط سازمان ادامه دهد.و در صورت نیاز به اورهال کردن خودرو نسبت به میزان قرارداد تا سقف ۵۰۰میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه اعطا خواهد شد.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی در خاتمه بیان کرد: در روش سوم بهره بردار می تواند به ازای اتوبوس در اختیار یک خودروی جایگزین از ناوگان فعال و یا غیرفعال اتوبوسرانی دریافت نموده و بنا به خودروی انتخابی از ناوگان خارج و یا به فعالیت در ناوگان ادامه دهد. در این روش بهره بردار می تواند تا سقف ۴۹درصد سهم مالکیت داشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تخصیص ۶۰۰ میلیون یورو برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • ابهام در میزبانی استقلال در لیگ دسته اول
  • گسترش مشکلات مدیریت پسماند در استان چهار محال و بختیاری
  • بازگشت حسن یزدانی در هاله‌ای از ابهام
  • تعیین تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • تعیین و تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • ◄ تعیین و تکلیف اتوبوس های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار
  • اتوبوس های گازسوز درون شهری تعیین و تکلیف شد
  • لایحه دو فوریتی اصلاحیه بودجه شهرداری کرمانشاه همچنان معطل مانده است
  • ورود ماهانه ۱۵ دستگاه اتوبوس به چرخه خدمت‌رسانی مشهد