Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@10:45:45 GMT

قرارداد جدید عراق برای حفاری ۴۰ چاه در مجنون

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۷۷۶۳

 ثامر غضبان، وزیر نفت عراق در بیانیه‌ای اظهار کرد قرارداد با شلومبرگر، افزایش تولید از این میدان نفتی بزرگ جنوبی را هدف گرفته است.

شرکت رویال داچ شل در ژوئن سال ۲۰۱۸ از این میدان نفتی در جنوب عراق خارج شد و به این ترتیب راه برای حضور سایر غول‌های نفتی در این میدان هموار کرد.

عراق دومین تولیدکننده بزرگ اوپک پس از عربستان سعودی است و حدود ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ میلیون بشکه در روز نفت تولید می‌کند. عمده صادرات نفت عراق به آسیا انجام می‌گیرد. عمده صادرات نفت عراق از پایانه‌های جنوبی انجام می‌گیرد که سهمشان در درآمد نفتی به بیش از ۹۵ درصد می‌رسد. عراق درصدد افزایش ظرفیت تولید نفت خود از ۵ میلیون بشکه در روز به ۷ میلیون بشکه در روز تا سال ۲۰۲۲ است. وزیر نفت جدید عراق اعلام کرد این کشور اکتشاف را بویژه در صحرای غربی و مناطق مرزی افزایش خواهد داد. 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نفت عراق اوپک عربستان سعودی صادرات نفت درآمد عراق وزیر نفت حفاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۷۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است

فرماندار بردسکن گفت: با توجه به وضعیت خشکسالی از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار می‌خواهیم با این شهرستان قهر نکرده و در تامین سوخت بخش معادن و کشاورزی بردسکن سختگیری نکند.

علی دهقان زاده فرماندار شهرستان بردسکن گفت: با توجه به وضعیت خشکسالی و قهر طبیعت، از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار می‌خواهیم با این شهرستان قهر نکرده و در تامین سوخت بخش معادن و کشاورزی بردسکن سختگیری نکند.

وی افزود: بیش از ۳۰ واحد معدنی در شهرستان بردسکن فعالیت دارند و این شهرستان دومین شهر معدنی خراسان رضوی است از طرفی بردسکن پایتخت تولید مس در شرق کشور است.

وی به فعالیت‌های گسترده کشاورزی در بردسکن اشاره و اضافه کرد: در آمد کشاورزان شهرستان فقط در تولید محصول پسته ۵۰ هزار میلیارد ریال است و تردد زیادی به واسطه معادن و محصولات کشاورزی در جاده‌های مواصلاتی بردسکن صورت می‌گیرد لذا از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی می‌خواهیم در حوزه کشاورزی و معادن نسبت به توزیع سوخت مود نیاز ماشین آلات در این بخش‌ها مساعدت کند.

فرماندار بردسکن گفت: معادن شهرستان نزدیک به ۶ هزار زمینه اشتغال فراهم کرده اند و اگر بخواهیم در تامین سوخت معادن و یا بخش کشاورزی مشکلات را مرتفع نکنیم زمینه نارضایتی را در این بخش‌ها فراهم خواهیم کرد.

دهقان زاده افزود: بیش از ۶۰ درصد مشکلات را می‌توانیم با هم افزایی و در سایه تعامل و همدلی در مجموعه مدیریتی شهرستان مرتفع کنیم که این مهم در حال پیگیری و اجراست چرا که بردسکن با این ظرفیت می‌تواند در حوزه اقتصاد و تولید حرفی برای گفتن داشته باشد، ولی متاسفانه حق این شهرستان با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه، هنوز در استان ادا نشده است.

دیگر خبرها

  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده
  • تمرکز ایران برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی گازی منطقه/ از تمدید قرارداد گاز عراق تا تکمیل ساخت خط لوله صلح
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • بزرگ‌ترین میدان گازی اروپا تعطیل شد
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه
  • ◄ پارلمان اروپا اتوبوس و کامیون دیزلی را حذف کرد