Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی بعدازظهر چهارشنبه کلنگ عملیات اجرایی فاز تکمیلی بندر چند منظوره بندرخمیر با حضور استاندار هرمزگان و نمایندگان هرمزگان به زمین زده شد.

اسکله بندر خمیر در حدود ۲ کیلومتری شرق اسکله موجود شیلات جانمایی شده به گونه ای که کاملا خارج از محل خور خمیر واقع شده است. نوع اسکله به صورت شمع و عرشه پیش بینی شده و با یک مسیر دسترسی به طول ۷۵۰ متر که به صورت ترکیبی از شمع و عرشه و مسیر سنگی پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فاز اول پروژه مسیر دسترسی دریایی شامل دایک سنگی به طول ۶۱۶ متر اجرا گردیده است. در فاز دوم که موضوع پروژه حاضر است اجرای لایه های روسازی دایک دسترسی، احداث پل دسترسی از انتهای دایک تا محل اسکله، احداث اسکله به همراه تهیه و نصب تاسیسات برقی و مکانیکی به انجام خواه رسید. مبلغ این پیمان ۳۰۱ میلیارد و ۹۱۴ میلیون ریال در مدت زمان ۱۸ ماه اجرا خواهد شد.

پروژه مجتمع بندری خمیر یکی از پروژه هایی ست که طی چند سال اخیر حرف و حدیث های زیادی را به همراه داشته و برای احداث آن موانع های زیادی پیش روی آن گذاشته شده است.

پروژه ای که بدلیل موقعیت ساحلی ، دارا بودن منابع غنی سیمان و گوگرد و همچنین کارخانجات بزرگ سیمان و گچ ، جایگاه ممتازی به شهرستان خمیر خواهد داد واقتصاد منطقه را متحول ومشکل بیکاری این شهرستان را به صورت عمده حل خواهد کرد.

پروژه بندر چند منظوره بندر خمیر در اولین روز از دهه مبارک فجر سال ۹۱ با حضورمقامات استانی و کشوری کلنگ آن به زمین زده شد، اما تقریبا اوایل سال ۹۴ بود که خبر تعطیلی مجتمع بندری کام مردم بندرخمیر را تلخ کرد و دوباره رایزنی های مسئولین محلی برای رفع مشکلات زیست محیطی آغازشد.
 

کد خبر 4489883

منبع: مهر

کلیدواژه: علی لاریجانی مجلس شورای اسلامی کلنگ زنی پروژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۸۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی بزرگراه همت غرب از بزرگراه چمران شمال

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی حق‌بین معاون شهردار تهران به همراه مدیران عامل دو سازمان و شرکت وابسته، از پروژه‌های حوزه فنی و عمرانی غرب تهران بازدید کرد.

بر همین اساس، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران به همراه مدیران عامل «سازمان مهندسی و عمران شهر تهران»، «سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران»، «مدیرعامل شرکت خاکریز آب»، «مدیرکل هماهنگی فنی و عمرانی سازمان‌ها و مناطق» و «مدیرکل برنامه‌ریزی معاونت فنی و عمرانی»، از نزدیک آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی «احداث تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید آبشناسان _جنت‌آباد» و «اصلاح تقاطع بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه شهید چمران»، را مورد بررسی قرار داد.

حق‌بین با اشاره به حجم گسترده فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر، تمرکز بر انجام عملیات اجرایی با حداکثر ظرفیت را ضروری خواند و بر امکان استفاده شهروندان از مزایا و آثار بهره‌برداری از پروژه‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن تاکید کرد.

وی در حاشیه بازدیدهای مذکور، ضمن حضور در محیط تجهیز کارگاه پروژه‌های عمرانی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در شمال غرب پایتخت، آخرین وضعیت اجرایی سه پروژه را جویا شد.

معاون شهردار تهران با پرداختن به پروژه دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه شهید چمران شمال گفت: این پروژه ۹۵ درصد پیشرفت عملیاتی داشته و در هفته‌های آتی به بهره برداری می‌رسد.

بر اساس این گزارش، پروژه‌های مذکور شامل تکمیل دسترسی‌های تقاطع بزرگراه شهید همت، بزرگراه شهید اشرفی اصفهانی، بزرگراه حکیم- بلوار تعاون و بزرگراه شهید آبشناسان _ جنت‌آباد بوده و گلوگاه‌های اجرایی هر ۳ پروژه، از جمله معارضین تاسیساتی، به تفکیک بررسی و تصمیم‌های لازم اتخاذ شد.

گفتنی است، در جریان بازدید از پروژه دسترسی بزرگراه شهید همت غرب از بزرگراه شهید چمران شمال، صالحی شهردار منطقه ۲ تهران نیز در محل پروژه حضور پیدا کرد و درباره احداث فضای سبز پروژه به منظور بهره‌برداری قریب‌الوقوع از آن، بحث و تبادل‌نظر شد.

کد خبر 6097935

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی پروژه کمربندی قلعه‌نو آغاز شد
  • دسترسی بزرگراه همت غرب از بزرگراه چمران شمال
  • کلنگ زنی احداث سالن چند منظوره ورزشی در روستای سنگان اشنویه
  • سالن چند منظوره ورزشی در سنگان اشنویه احداث میشود
  • کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه/ مسیر دسترسی به آبشار مسدود شد
  • مسدود شدن مسیر دسترسی به آبشار لوه؛ مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر
  • مسیر دسترسی به آبشار لوه به دستور دادستان گالیکش مسدود شد
  • مسیر آبشار لوه مسدود شد
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه