Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مسئول ستاد بازسازي عتبات شهرستان جيرفت گفت: مردم دوست دار اهل بيت اين شهرستان با تامين بخشي از هزينه‌ خشت‌هاي گنبد جديد حرم مطهر امام حسين(ع) در اين طرح مشارکت ‌کردند
به گزارش روابط عمومي ستاد بازسازي عتبات عاليات، حسين جوهري در نشست خبري که با حضور حجت السلام سعادت فر امام جمعه جيرفت و جمعي از خبرنگاران در دفتر ستاد عتبات عاليات شهرستان جيرفت برگزار شد، گفت: اين ستاد در شهرستان جيرفت، از ابتداي سال 92 اغاز به کار کرده است و در اين مدت بيشترين کمک‌هايي که به اين نهاد شده، از سوي فرهنگيان و خانواده معظم شهدا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جوهري با اشاره به طرح ترفيع گنبد امام حسين عليه السلام گفت: براساس اين طرح، گنبد جديدي که ارتفاع آن هفت متر بلندتر از گنبد کنوني است ساخته و نصب مي‌شود.
وي با بيان اينکه توفيق ساخت گنبد امام حسين عليه السلام نصيب مردم استان کرمان شده و اجراي اين طرح، از سال 90 در محل معراج شهداي شهر کرمان شروع شده است، افزود: براي تکميل ساخت گنبد، 24 هزار خشت طلا نياز است که تاکنون تعداد زيادي از آن با کمک‌هاي مردمي آماده شده است.
مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات شهرستان جيرفت با بيان اينکه اين خشت‌ها از جنس مس بوده و تنها روکش نازکي از طلا روي آنها آبکاري مي‌شود در خصوص ميزان طلاي مورد نياز ساخت خشت طلا توضيح داد: براي ساخت يک خشت کامل 16 گرم، نيم خشت 8 گرم و ربع خشت 4 گرم طلا مورد نياز است.
وي در جواب، سوال خبرنگاري در خصوص ميزان مشارکت مردم شهرستان جيرفت در ساخت گنبد جديد، گفت: تا پايان سال 96 تعداد 112 خشت کامل، 26 نيم خشت، 80 ربع خشت، 3 قطعه سکه تمام بهار ازادي، 7 قطعه نيم سکه، 22 قطعه ربع سکه، 7 قطعه سکه متفرقه و نيز 752 گرم طلا اهدا شده است.
مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات جيرفت در ادامه نشست خبري، با بيان اينکه هم اکنون شهرستان جيرفت داراي 3 موکب است، گفت: اولين موکبي که در جيرفت راه اندازي شد، موکب دارالولايه است که از سال 95 با هماهنگي دفتر امام جمعه در جيرفت شروع به کار کرد، اين موکب در اولين سال کاري خود، حائز کسب رتبه عالي فرهنگي در کربلا شد.
وي با اشاره به اينکه شروع به کار موکب‌ها از يازدهم محرم تا پايان اربعين است، ادامه داد: امسال 3 موکب، دارالولايه، مدينه الزهرا و الزهرا در ايام اربعين در کربلا به زائرين خدمت رساني کردند.
جوهري تصريح کرد: همه خادمان موکب ها، افتخاري کار مي‌کنند و هيچ حقوق و مزايايي دريافت نمي‌کنند.
وي با بيان اينکه امسال مردم شهرستان جيرفت با کمک‌هاي نقدي و غير نقدي به موکب ها، سنگ تمام گذاشتند، افزود: تمامي اموال و کمک‌هاي مردم به موکب‌ها در دفاتر مالي ثبت شده و سند و مدارک ان موجود است و کمک‌هاي نقدي نيز به حساب موکب‌ها واريز شده است.
جوهري با اشاره به اينکه، همه اقلام و کمک‌هايي که موکب‌ها براي اربعين جمع آوري کردند، به وسيله کاميون و کاميونت به کربلا فرستاده شد، توضيح داد: امسال 35 دستگاه کاميون حامل اقلام خوراکي و وسايل اسکان، 3 کاميونت يخچال دار گوشت، 5 دستگاه اتوبوس و نيز 2 دستگاه ون براي اعزام خادمين، از سوي موکب‌هاي به کربلا فرستاده شد.
اين مسئول در ادامه به فعاليت‌هاي روزانه موکب‌ها پرداخت و توضيح داد: در جلسه اي که قبل از اعزام موکب‌ها به کربلا برگزار شد، مقرر شد که موکب دارالولايه در ايام اربعين در کربلا، روزانه به 2 هزار و پنجاه نفر اسکان داده و در سه نوبت، يکهزار و 800 و پنجاه پرس صبحانه، يکهزار و 800 و پنجاه پرس ناهار، نيز يکهزار و 800 و پنجاه پرس شام از زائران پذيرايي کند.
وي خاطرنشان کرد: موکب مدينه الزهرا نيز مقرر شد، روزانه به يکهزار نفر اسکان داده و يکهزار پرس صبحانه، 2 هزار پرس ناهار و 2 هزار پرس شام از زائران پذيرايي کند.
مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات شهرستان جيرفت به فعاليت‌هاي موکب الزهرا اشاره کرد و افزود: همچنين مقرر شد اين موکب نيز روزانه به يکهزار و 500 نفر اسکان داده و يکهزار و 500 پرس صبحانه، 2 هزار و پانصد پرس ناهار و 2 هزار و 500 پرس شام در بين زائران توزيع کند.
وي در پايان از موکب داران، خادمان موکب ها، عموم مردم، خانواده معظم شهدا، ايثارگران و تمامي نهادهايي که در جهت برپايي هر چه بهتر موکب‌ها در ايام اربعين در کربلا کمک کردند، تشکر و قدرداني کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۸۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت / ثور ۱۴۰۳ برابر با  ۱۵ شوال ۱۴۴۵و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ است. روز چهارشنبه طبق روایات متعلق است به حضرت امام موسی کاظم علیه السلام وامام رضا علیه السلام وامام جواد علیه السلام و امام هادی علیه السلام. سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد

مناسبت‌ها و احکام دینی و اسلامی

وقوع غزوه بنی قینقاع "۲ هجری ".

وقوع جنگ احد و شهادت حضرت حمزه سید الشهداء علیه السلام " ۳ هجری ".

وفات شاه عبدالعظیم حسنی علیه السلام " ۲۵۲ هجری ".

معجزه ردالشمس در مسجد فضیخ " ۷ یا ۸ هجری قمری ".

زایمان

مناسب زایمان نیست.

مسافرت

سفر اکیدا مکروه و امکان حادثه دارد و در صورت ضرورت حتما همراه صدقه باشد. عزیزان احتیاط کنید.

احکام نجوم

امروز قمر در برج عقرب است و از نظر نجومی روز مناسبی برای امور زیر خوب است:
استعمال دارو.
معجون گذاشتن بر زخم و دمل.
استحمام.
تحقیق و تفحص.
امور زراعتی و کشاورزی.
درختکاری.
از شیر گرفتن کودک.
خرید باغ و زمین زراعی.
جراحی چشم.
خارج ساختن خال و زگیل و ضایعات و اضافات زیر پوستی.
نیشتر زدن بر دمل‌های چرکین؛ و کشیدن دندان نیک است.  
ولی امور اساسی و زیر بنایی مثل ازدواج خوب نیست.

مباشرت امشب

( شب پنج شنبه ) ، از مباشرت به قصد فرزند آوری اجتناب گردد.

اصلاح سر و صورت

اصلاح سر و صورت باعث سرور و شادی است.

حجامت خون دادن فصد زالو انداختن

خون دادن و فصد سلامت آفرین است.

ناخن گرفتن

 چهارشنبه برای گرفتن ناخن، روز مناسبی نیست و باعث بداخلاقی میشود.

دوخت و دوز

چهارشنبه برای بریدن و دوختن لباس نو روز بسیار مناسبی است و کار آن نیز آسان افتد و به سبب آن  وسیله و یا چارپایان بزرگ نصیب شخص شود. ان شاالله

وقت استخاره در روز چهارشنبه

وقت استخاره در روز چهارشنبه: از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۲ ظهر و بعداز ساعت ۱۶عصر تا عشای آخر (وقت خوابیدن)

تعبیر خواب 

خوابی که (شب پنجشنبه) دیده شود تعبیرش طبق ایه‌ی ۱۶ سوره مبارکه " نحل" است؛ و علامات و بالنجم هم یهتدون...

و مفهوم آن این است که برای خواب بیننده حالتی غیر از آن حالتی که داشت روی دهد و از جانب شخص خوب و بزرگی به عظمت و بزرگی برسد و شما مطلب خود را در این مضامین قیاس کنید.

ذکر روز چهارشنبه

ذکر روز چهارشنبه: یا حیّ یا قیّوم  ۱۰۰ مرتبه

ذکر بعد از نماز صبح ۵۴۱ مرتبه یامتعال که موجب عزّت در دین میگردد

روز چهارشنبه طبق روایات متعلق است به حضرت امام موسی کاظم علیه السلام وامام رضا علیه السلام وامام جواد علیه السلام و امام هادی علیه السلام. سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.

 منبع: تقویم همسران نوشته‌ی حبیب الله تقیان

tags # تقویم نجومی ، تقویم همسران سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز
  • تاکید امام جمعه قزوین بر مشارکت مردم و تسهیل امر مسکن
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟
  • بهره فرهنگی اجلاس پیرغلامان باید در استان کرمان ماندگار شود
  • ویدیو کست| پیام امام رضا علیه‌السلام به محبینش در سفارش به عبدالعظیم حسنی
  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم