Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، آیت الله قائم مقامی در آیین نکوداشت وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه جامعةالمصطفی گرگان برگزار شد گفت: حوزه و دانشگاه نماینده دو قشر تصمیم ساز در جامعه هستند و نتیجه ی تفرفه بین این دو ساحت مقدس منجر به انحراف شد.

وی افزود: هر زمان که دین ناب در صحنه ورود پیدا کند مجددا شاهد نزدیکی این دو به هم هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد دانشگاه و حوزه با بیان اینکه دین و عقل با هم اعتلاف دارند و این اعتلاف برخلاف ادعای برخی مدعیان نه تنها درخواستی نیست بلکه وجودی و بر اساس واقعیت است تصریح کرد: دنیای غرب اصرار دارد این دو قشر را از هم جدا کند و بگوید علم نگاهش به هستی و دین به اخلاق و معنویت است در حالی که بر اساس آموزه های دین اسلام این گونه برداشت ها کاملا اشتباه است.

آیت الله قائم مقامی اظهار داشت: غرب با صراحت اعلام کرد دین یک پدیده علمی و عقلی نیست و عقل نظری نمی تواند در حوزه و رای طبیعت دخالت کند در حالی که تمام دستورات دین ناب برگرفته از عالم وجود است.

وی یادآور شد: به طور مثال زمانی که نماز میخوانید این دستور برگرفته از عالم وجود است و تمام موجودات عالم در حال سجده خداوند هستند و با افتخار می توان اعلام کرد هیچ دستور شرعی وجود ندارد که اثرش در عالم وجود نباشد و حتی اثر مرگ هم در طبعیت وجود دارد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه قبل از انقلاب این تفکر در دانشگاهها حاکم بود و جتی برخی در ابتدای انقلاب هم بر این عقیده بودند گفت:  وقوع انقلاب بیش از آنکه یک حرکت سیاسی باشد یک حرکت فرهنگی بزرگ است و با این انقلاب بزرگ ، عقل و دین که در آغوش یکدیگر بودند نمود عینی به خود گرفتند.

وی افزود: آنچه در انقلاب تغییر کرد تفسیر واژه ها بود نه لفظ واژه ها و نوع نگاهی که به واژه خدا، دین ویا علم وجود داشت تفسیر الهی به خود گرفت.

آیت الله قائم مقامی تصریح کرد: تفکر تفرقه ابایی ندارد که بگوید اگر می خواهید علم و عقلانیت در جامعه حاکم شوند باید دین را محدود کرد و یکی از ثمرات نامبارک این تفکر، جدایی دین از سیاست است که به صورت نظریه رسمی خود اعلام کردند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: جریان وحدت در کشور بین این دو قشر تازه شروع شده و امیدواریم با نزدیکی این دو شاهد انتقال وضع موجود به وضع موعود باشیم.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۸۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه

شبکه های خبری تلویزیونی آمریکا امروز (پنجشنبه) به وقت محلی اعلام کردند دست کم دو استاد، از جمله «کارولین فولین» استاد اقتصاد و «نوئل مک آفی» رئیس بخش فلسفه دانشگاه «اموری» در شهر «آتلانتا» ایالت «جورجیا» توسط پلیس بازداشت شدند.

سی ان ان ویدئویی از بازداشت استاد دانشگاه ثبت کرده است. این دو استاد در طول تعامل خود با پلیس به بازداشت‌های خشونت‌آمیز و استفاده از زور توسط پلیس علیه دانشجویان اعتراض کرده بودند.

یک گروه حقوق مدنی موسوم به «شورای روابط اسلامی- آمریکایی» در جورجیا «استفاده از زور و دستگیری» توسط پلیس علیه معترضان در دانشگاه اموری در آتلانتا را محکوم کرد.

ویدئویی از صحنه بازداشت دانشجویان نشان می‌دهد که افسران پلیس با معترضان روی زمین درگیر می‌شوند و به زور  دستبند‌های زیپ‌دار به دست مردم می‌بندند.

به گزارش سی ان ان، افسران پلیس از اسپری فلفل برای کمک به پاکسازی منطقه از تظاهرکنندگان استفاده کرده‌اند.

استفاده از خشونت و ابزار‌های نیروی پلیس برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعا‌های این کشور در باره آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می‌سازد.

سرکوب‌های خشونت آمیز از این دست، در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتار‌ها و جنایات جنگی اسرائیل به شمار می‌رود و موجب تشویق رژیم صهیونیستی به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی خواهد شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • قرآن همه چیز ماست
  • حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • آماده ارسال// حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • جامعة المصطفی مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • رهبر انقلاب: ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد
  • تقدیر از مقام شامخ معلم و استاد به مناسبت دهه سرآمدی آموزش
  • دفاع جمهوری اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی مایه خرسندی برای تمامی منصفان عالم بود