Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول امور استان‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: صادرات خدمات فنی و مهندسی و نشر فرهنگ، هنر و معماری ایرانی و اسلامی به خارج از مرزهای کشور از دستاوردهای بیش از یک دهه حضور مهندسان، استادکاران و هنرمندان ایرانی در عراق است. ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ حمید افضلی با بیان اینکه طرح توسعه حرم مطهر علوی مزین بنام صحن حضرت زهرا(س) در حال تکمیل است، اظهار کرد: این طرح بزرگ، همانند یک موزه از هنرهای معماری ایرانی و اسلامی پذیرای شیعیان سراسر جهان بوده و منعکس‌کننده توان مهندسی و هنر استادکاران ایرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از جمله آثار و فواید پرداختن به بازسازی عتبات، افزون بر فراهم آوردن رفاه و آسایش زوار، احیاء آثار هنری و معماری ایرانی به کار رفته در حرم‌های مطهر است که به‌دلیل بی توجهی و عوامل فرسایشی طی قرن‌ها در حال از بین رفتن بود.

افضلی تصریح کرد: از دیگر فواید اقدامات ستاد بازسازی عتبات، صدور خدمات فنی و مهندسی به خارج از مرزها همچنین رونق دادن به صنایع و تولیدات داخل و معرفی ظرفیت‌های صنعتی، فنی، مهندسی و هنری داخل کشور به دیگر ملل است.

وی با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات به‌منظور ساماندهی، هدفمندسازی و فعالیت با برنامه و متمرکز در اعتاب مقدسه شکل گرفته است، افزود: با کمک‌های داوطلبانه مردم و نذورات خیرین که از سر اخلاص و با طیب خاطر به این امر مقدس اهداء می‌شود توانستیم خدمات و اقدامات قابل توجهی در بازسازی و عمران حرم‌های مطهر داشته باشیم.

مسئول امور استان‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات یادآور شد: طی سال‌های اولیه تشکیل ستاد، کار بازسازی حرم‌ها به طور کامل به انجام رسید و پس از آن، وارد مرحله توسعه بارگاه ملکوتی ائمه اطهار(ع) در عراق شدیم.

وی گفت: نخستین پروژه بزرگ در این مرحله، طرح توسعه حرم امام علی علیه‌السلام است که با ساخت صحن بزرگ حضرت زهرا(س) در زیربنایی به مساحت 220هزار متر مربع، گنجایش حرم امام علی(ع) به 20 برابر افزایش پیدا می‌کند.

افضلی اظهار کرد: هم‌اکنون فاز نخست طرح توسعه حرم امام حسین(ع) بنام صحن حضرت زینب(س) نیز در حال اجراست که فرصت معنوی خوبی برای علاقه‌مندان به مشارکت در فیض توسعه اعتاب مقدسه است.

وی خاطرنشان کرد: هموطنان علاقه‌مند به مشارکت در فیض توسعه اعتاب مقدسه می‌توانند کمک‌های خود را از طریق شماره‌گیری کد #233* (ستاره دویست و سی و سه مربع) اهداء کنند.

آغاز مجدد بازسازی و تجهیز عتبات سوریه توسط ستاد بازسازی عتبات عالیاتجزئیاتی از طرح توسعه حرم امام حسین(ع) به روایت رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات

انتهای پیام/

Rsaadati/Psaadati/S2,25/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ستاد بازسازی عتبات عالیات

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد بازسازی عتبات عالیات ستاد بازسازی عتبات عالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۸۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ایران برای صدور خدمات فنی-مهندسی به سریلانکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، شامگاه چهارشنبه به وقت محلی در ادامه برنامه‌های سفر رسمی یکروزه خود به سریلانکا، در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور ضمن ابراز خرسندی از بهره‌برداری رسمی از طرح چند منظور برق‌آبی «اومااویا»، اجرای مشترک این پروژه را یکی از نماد‌ها و جلوه‌های همبستگی و دوستی فیمابین دو ملت توصیف کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آمادگی مشارکت در دیگر طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی سریلانکا را دارند، از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای صدور خدمات فنی-مهندسی به سریلانکا در راستای کمک به پیشرفت این کشور خبر داد و گفت: پیشنهاد می‌کنم کارگروه مشترکی با حضور وزرای مربوطه برای تسریع در ارتقا روابط اقتصادی تشکیل شود. همچنین تشکیل منظم و مستمر جلسات کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی می‌تواند در ارتقای سطح روابط اقتصادی و تجاری دو طرف بسیار موثر باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه فرهنگی، علمی و آموزشی، ضمن اعلام آمادگی کشورمان برای انتقال تجربیات ارزشمند خود به سریلانکا افزود: نیرو‌های جوان تحصیلکرده و باانگیزه بزرگترین ظرفیت دو کشور برای پیشرفت هستند و ایران از ارتقای سطح همکاری‌ها در حوزه جوانان استقبال می‌کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه دو کشور از زیرساخت‌های مناسبی در صنعت گردشگری برخوردارند، همکاری در عرصه صنعت گردشگری و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را از دیگر زمینه‌های مورد علاقه و دارای ظرفیت برای گسترش همکاری‌های فیمابین برشمرد و اظهار داشت: غربی‌ها پیشرفت ما را نمی‌خواهند و به همین دلیل برای اعمال فشار روی کشور‌های مستقل به حربه حقوق بشر متوسل می‌شوند، لذا لازم است همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور در راستای بی‌اثر کردن این دشمنی‌ها تقویت شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تداوم نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، با تاکید بر ضرورت اقدام هماهنگ کشور‌های اسلامی و مستقل برای توقف جنایات این رژیم، رفع محاصره غزه و آغاز امدادرسانی گسترده به مردم مظلوم و مقتدر غزه گفت: بر اساس تصریح همه نظامات حقوقی اشغالگری و تجاوز به هیچ وجه برای اشغالگر حق مالکیت و مشروعیت خلق نمی‌کند، بلکه متجاوز و اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود.

آقای «رانیل ویکرمسینگه» نیز در این نشست با بیان اینکه باور داریم فرصت مناسبی برای ارتقای بیش از پیش سطح روابط میان دو کشور ایجاد شده است، تصریح کرد: در مذاکرات مقامات دو کشور راهکار‌های تقویت هر چه بیشتر مناسبات و تعاملات به دقت مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهاد شد برای تعمیق مناسبات سیاسی فیمابین پارلمان‌های دو کشور نیز فعال‌تر عمل کنند.

رئیس جمهور سریلانکا با قدردانی از مشارکت جمهوری اسلامی ایران در بازسازی این کشور از جمله طراحی و اجرای پروژه برق‌آبی «اومااویا» گفت: امروز سریلانکا با حمایت دوستان به ویژه ایران در حال بازسازی خود و پیشرفت است. در همین راستا تصمیم گرفتیم برای تسهیل و تسریع این روند نشست بعدی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی فیمابین هر چه سریع‌تر برگزار کنیم و راهکار‌های ارتقای سطح مناسبات اقتصادی را نیز مورد بررسی قرار دادیم.

وی با استقبال از پیشنهاد رئیس جمهور کشورمان برای تشکیل کار گروهی متشکل از مسئولان مرتبط برای گسترش روابط اقتصادی فیمابین خاطرنشان کرد: سریلانکا همچنین متقاضی همکاری‌های بیشتر دو کشور در زمینه کشاورزی، گردشگری، همکاری‌های علمی و آموزشی و ورزش است.

رئیس جمهور سریلانکا با ابراز علاقمندی کشورش برای تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور گفت: اتفاقات و تحولات منطقه از محور‌های مذاکرات امروز ما بود و حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم، زیرا آن را حمله به همه معاهدات و حقوق بین‌المللی می‌دانیم. همچنین درباره حقوق مردم فلسطین و غزه نیز گفتگو‌های مهمی داشتیم؛ دو کشور بر ضرورت توقف کشتار و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه توافق دارند و باور دارند که هیچ بهانه‌ای تداوم این جنایات را توجیه نمی‌کند. موضع رسمی سریلانکا در مورد مسئله فلسطین، تشکیل کشور مستقل فلسطینی است.

دیگر خبرها

  • اسلامشهر بیشترین نذورات برای عتبات عالیات در استان تهران را دارد
  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • شاهکار مهندسان ایرانی در آسیا/ تعظیم سریلانکا به توان فنی ایران
  • اسلامشهر رتبه برتر مشارکت در بازسازی عتبات عالیات در استان
  • ایران ظرفیت‌های خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • آمادگی ایران برای صدور خدمات فنی-مهندسی به سریلانکا
  • ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی در توسعه سریلانکا مشارکت کند
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران/توسعه صادرات فنی و مهندسی در دستورکار