Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشکده شورای نگهبان با حضور برخی از اعضای این شورا دقایقی قبل در محل ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشکده شورای نگهبان با حضور برخی از اعضای این شورا دقایقی قبل در محل ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است در این مراسم آیت الله جنتی به ایراد سخنرانی بپردازد.

سید حجت‌الله علم الهدی قائم مقام پژوهشکده شورای نگهبان در جمع خبرنگاران در خصوص این نمایشگاه گفت: در این مراسم از ۳ کتاب رو نمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: کتاب  «نظارت بر انتخابات»، به تمام شبهات در مورد نظارت شورای نگهبان بر انتخابات توضیح داده است.

علم الهدی ادامه داد :کتاب «نظرات شرعی شورای نگهبان» و کتاب «شرح قانون اساسی» نیز در این مراسم رونمایی خواهد شد.

وی گفت: قرار است در این مراسم آیت‌الله شب زنده‌دار هم سخنرانی کند.

وی اظهار داشت: در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشکده شورای نگهبان، سامانه شفافیت نظرات شورای نگهبان که در واقع سامانه مشروح مذاکرات تمام جلسات شورای نگهبان است رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کدخدایی سخنگو شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۸۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از فرش «تخت جمشید»

بزرگترین فرش از گنجینه موزه فرش با طرح «تخت جمشید و سنگ‌نگاره‌های باستانی ایران» رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، این فرش همزمان با نمایشگاه «بافته‌های تصویری» به مناسبت فرارسیدن ماه رمضان و در استقبال از نوروز باستانی، رونمایی می‌شود.

این فرش بزرگ‌پارچه با نقشه‌ای از فرصت‌الدوله شیرازی ـ طراح و نقاش برجسته ایران عصر قاجار ـ و با مساحت تقریبی ۳۰متر مربع، با گره نامتقارن توسط بافنده مشهور اواخر دوره قاجار «قره‌چه‌داغی» در شهر کرمان بافته شده است.

طرح‌های موجود روی این فرش نفیس از کتاب «آثار عجم» اقتباس شده‌اند. این کتاب نخستین بار در سال ۱۳۱۴ قمری در بمبئی هند چاپ شد و فرصت‌الدوله در این کتاب ارزشمند، با تکیه بر احیا و ثبت مضامین باستان‌گرایانه در هنر ایران، تمامی نقش‌برجسته‌ها و ابنیه باستانی ایران را نقشه‌برداری و تصویرگری کرد.

چاپ‌نقش‌های موجود در این کتاب، تا چند دهه، الگو و دستمایه کار طراحان فرش، کاشی‌کاران و دیگر هنرمندان هنرهای صناعی عصر قاجار بود.

این فرش به سفارش اسدالله‌خان نایب ایالت فارس (پسر حسینعلی میرزا فرمانفرمائیان) در شیراز تولید شد و شامل تصاویری از کاخ‌ها و نقش‌برجسته‌های تخت جمشید در متن و تصاویری از سنگ‌نگاره‌های ساسانی و آرامگاه کوروش در پاسارگاد در حاشیه فرش است.

این اثر ارزشمند برای نخستین‌بار به مناسبت نمایشگاه «بافته‌های تصویری» و همزمان با نوروز ۱۴۰۳ در فضای نمایشگاه موقت موزه فرش ایران به نمایش درآمده است.

این اثر منحصربه‌فرد از شنبه ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۲ به مدت یک ماه در موزه فرش ایران به نمایش عموم گذاشته می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر ورزش و جوانان: سامانه سوت‌زنی در مبارزه با فساد است
  • عکس| وزیر ورزش از سامانه سوت رونمایی کرد
  • تاکید وزیر ورزش و جوانان بر ترویج فرهنگ مبارزه با فساد
  • تاکید هاشمی بر ترویج فرهنگ مبارزه با فساد باید در حوزه ورزش
  • ترویج فرهنگ مبارزه با فساد باید در حوزه ورزش و جوانان نهادینه شود
  • رونمایی از سامانه سوت‌زنی در ورزش با حضور وزیر
  • رونمایی از فرش تخت جمشید
  • (عکس) فرش تخت جمشید رونمایی شد
  • فرش تخت جمشید رونمایی شد + عکس
  • رونمایی از فرش «تخت جمشید»