Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-19@05:17:16 GMT

9 دي نبايد منتسب به جريان خاصي شود

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۸۴۳۲

9 دي نبايد منتسب به جريان خاصي شود

خبرگزاري آريا - بجنورد- ايرنا- فرمانده سپاه جواد الائمه (ع) خراسان شمالي گفت: حماسه يوم الله 9 دي متعلق به همه جريانات معتقد به راه شهدا و امام خميني (ره) است و نبايد به جريان و گروه خاصي نسبت داده شود.

به گزارش ايرنا سردار محمدحسن مرتضوي روز چهارشنبه در نشست ستاد چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب که با محوريت 9 دي برگزار شد، افزود: اين روز نقطه عطفي در تاريخ ايران اسلامي و يادآور دوران پرفراز و نشيب انقلاب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به قرار گرفتن ايران بر قله افتخار و اقتدار، ابراز اميدواري کرد که به همت آحاد مردم و مسئولان سالگرد حماسه 9دي، امسال باشکوه تر از سال هاي قبل برگزار شود.
سردار مرتضوي گفت: 9 دي در کشور ما حساسيت ويژه اي دارد زيرا از سال 88 تا به امروز دشمنان در همه حال سعي در نابودي نظام ما را داشته اند که همه اين تلاش ها ناکام مانده است.
فرمانده سپاه جواد الائمه (ع) خراسان شمالي، آگاه سازي و تبيين حماسه 9 دي را نيازمند تلاش جمعي دستگاه ها، نهادها و آحاد مردمي دانست که زير چتر انقلاب زندگي مي کنند.
فرمانده انتظامي خراسان شمالي نيز در اين نشست اظهار کرد: حماسه 9 دي يک حرکت خودجوش مردمي بود که در اين بين هدايت ‌هاي مقام معظم رهبري تاثيرگذاري‌ خاص خود را داشت.
سردار عليرضا مظاهري با بيان اينکه مردم بايد در نهم دي ماه به صحنه بيايند، افزود: مردم 9 دي را رقم زدند لذا بايد با کمک آنها جلوه‌هاي انقلاب اسلامي در اين روز بزرگ نمايان شود.
وي با تاکيد بر حضور همه گروه هاي سياسي در صحنه، اظهار داشت: انتخابات تنها بهانه معاندان نظام و انقلاب بود زيرا آنان در واقع با نظام، انقلاب و ارزش‌هاي اسلامي سر سازش ندارند.
سردار مظاهري با تاکيد بر اينکه بايد مراقب نقشه‌هاي رنگين دشمنان باشيم، گفت: حضور گروه‌هاي سياسي، جدا از سلايقي که دارند، در نهم ديماه امسال لازم و ضروري است.
رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي خراسان شمالي نيز در اين نشست با اشاره به فتنه هاي دشمنان در 40 سال پس از انقلاب اسلامي، گفت: تجربه و عقل حکم مي کند که هرگز از دسيسه هاي دشمنان غافل نشويم.
حجت الاسلام محمدعلي سالاري، تخريب پايه باورهاي اعتقادي، اقتصادي، سياسي و فرهنگي جامعه را از مهمترين اهداف دشمن در اين فتنه ها دانست و افزود: دشمنان با ايجاد شک در حقانيت ديني، ورود و نفوذ افراد نالايق در پست ها، اميدوار کردن مردم به عده اي خاص و نابودي اصالت فرهنگي ايران، قصد تخريب نظام را دارند.
وي با اشاره به برنامه هاي شاخص روز 9 دي گفت: راهپيمايي اين مناسبت 9 صبح با تجمع در محل ميدان شهيد و حرکت به سمت مسجد انقلاب آغاز خواهد بود.
حجت الاسلام سالاري برگزاري نشست هاي بصيرتي در سطح مدارس، دانشگاه ها، پايگاه هاي بسيج و مساجد، فضاسازي عمومي شهرها و برگزاري برنامه هاي فرهنگي متناسب را از برنامه هاي اين مناسبت در استان برشمرد.
ط/5132
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۸۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیلی بر حضور اهل سنت در انتخابات ۱۱ اسفند و نتایج آن

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، سید علاءالدین حیدری؛  فعال مدنی اهل سنت در مقاله ای به تحلیل حضور حداکثری اهل سنت در انتخابات 11 اسفندماه پرداخته است.

در این مقاله سید علاءالدین حیدری؛  فعال مدنی اهل سنت آورده است:
 
ایران اسلامی پازل زیبایی از تنوع قومی و مذهبی است که این تنوع نقطه قوت و پس زمینه زیبایی از آن می باشد.
 
ایران اگر زیباست با تنوع هایش زیباست و اگر قوی است با همین قطعات بهم پیوسته اش قوی شده است.
 
لذا تنوع، یک فرصت امنیت زا و قدرت آفرین است و می توان آنرا خمیر مایه ایستایی و مانایی ایران زمین دانست.
 
بدون شک یکی از قطعات مهم و بزرگ این پازل ، جامعه اهل سنت است که به درازای تاریخ انقلاب اسلامی ایران همراه و همدل با آرمانهای والای انقلاب و رهبر کبیر آن حضرت امام خمینی( ره ) و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری( مدظله العالی ) بوده و هستند.
 
اهل سنت هیچگاه خام دشمنان و مبهوت هجمه های آنان نشده و آگاهانه و حکیمانه در میدان وحدت و انسجام ملی مانده اند.
 
تاریخ دفاع مقدس گواه راستین این ادعاست. تقدیم قریب ۱۳۰۰۰ شهید اهل سنت و همگامی اهل سنت ایران در دفاع از خاک وطن و ایستادن در مقابل دشمنان سند جاودانه این همراهی است.
 
ایران اسلامی برهه های سخت و مهمی را با سربلندی پشت سر گذاشته که در همه اینها ردپای همراهی جامعه اهل سنت به وضوح قابل اثبات است.
 
در سالهای اخیر دشمنان این سرزمین، بدنبال ایجاد بحران های قومی مذهبی بوده و نقطه قوت ایران اسلامی یعنی وحدت ما را نشانه گرفته اند. دشمن با هدف گیری وحدت و برادری سعی در ایجاد شکاف و فاصله میان اقوام و مذاهب ایران اسلامی داشته و با ایجاد فتنه ها و یا دامن زدن به برخی مشکلات و سوء تفاهمات در تلاش برای ایجاد تفرقه و در نهایت ضربه زدن به کشور بوده و این راهبرد کماکان در دستور کارشان قرار دارد .
 
حوادث تلخ ۱۴۰۱ ثابت کرد که هدف گیری دشمن بسوی وحدت است و آتشبار دشمنان بر خاکریز برادری ما قفل شده است.
 
حوادث تلخ سال گذشته گویای همه واقعیت های این موضوع بود . ایجاد اغتشاش با بهره گیری از یک اتفاق تلخ با پس زمینه قومی در ایجاد فضای اختلافی در جامعه با دامن زدن به سوء برداشت ها و گسترش آن به مسائل قومی و مذهبی راهبرد دشمنان در تقابل با ایران اسلامی بود.
 
اما آنچه که همه این توطئه ها را نقش بر آب کرده و مانع از تحقق این دشمنی ها شد، همان هوشیاری و آگاهی ملت و مدیریت حکیمانه بحران ، توسط مقام معظم رهبری و مدیران دلسوز نظام بود.
 
در این میان جامعه اهل سنت با حضوری آگاهانه و هوشیاری کامل با درک شرایط و رعایت مصلحت های کشور کماکان در میدان همدلی و وحدت نقشی بی بدیل را ایفا نمود.
 
اگر چه دشمن همت خود را معطوف به ایجاد اختلاف کرده و سعی در یاس پاشی و مایوس سازی جامعه و علی الخصوص در مناطق قومی مذهبی نموده است، اما حضور به موقع دلسوزان و آگاهی بخشی به جامعه پدافند موفقی در مقابل این آفند دشمنان بود.
 
دشمن در این یکسال با صدها رسانه و تریبون مختلف سعی در مایوس کردن جامعه و عدم حضور مردم در انتخابات داشت.
 
دشمن در تلاش برای عدم مشروعیت سازی برای نظام و به دنبال ایجاد بحران هویت سیاسی در جامعه بود.
 
مبرهن است که مشارکت در انتخابات نشانه پویایی سیاسی جامعه و همراهی آگاهانه مردم با نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و در صورت تحقق آن پیامِ «نه» محکمی به دشمنان و معاندین می شد.
 
لذا در خاکریز دشمن، تمام امیدها به خالی ماندن صندوق های رای بود.
 
انتخابات اخیر یک آزمون بزرگ و به درستی نه بزرگی به دشمنان بود.
 
اما حضور اقوام و مذاهب کشور از جمله اهل سنت در انتخابات اخیر بیانگر چند موضوع عمیق است.
 
موضوعاتی از جمله:
 
* عدم همراهی با دشمن و ماندن در کنار مصلحت های کشور
 
* بودن و ماندن در کنار نظام جمهوری اسلامی و همراهی با همدلی ها
 
* لبیک به ندای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و اعلام وفاداری خود
 
* مشارکت فعال و هوشمندانه در انتخابات با لحاظ مصلحت ها و نشان دادن پویایی سیاسی جامعه اهل سنت
 
اهل سنت ایران با اقوام مختلفش با حضور گسترده خود در انتخابات، مسیر درست مطالبه گری خود را انتخاب کرده و پای خود را همچنان و مانند همیشه در مسیر وحدت و همدلی  محکم کردند.
 
ما اهل سنت در این انتخابات بر خلاف تبلیغات دشمنان، معاندین و مخالفین داخلی و خارجی و تحریم کنندگان انتخابات، پشت امنیت و مصلحت کشور ایستادیم و نه بزرگی به این بدخواهان گفتیم.
 
اهل سنت در انتخابات اخیر، راست قامت در کنار نظام ایستاد و طبیعتا مطالبه گری خود را هم قانونی و در مسیر صحیح آن هدایت کرده است.
 
این انتخابات برای ما اهل سنت یک نقطه عطف هایی داشت:
 
* اهل سنت برای اولین بار توانست در مجلس خبرگان رهبری ۵ کرسی داشته باشد، این به معنی حضور و اعتقاد راسخ اهل سنت به ارکان نظام و نیز ظرفیت بالای نظام جمهوری اسلامی در همگونی جامعه و نهادینه شدن وحدت دارد .
 
استان گلستان برای اولین بار یک شخصیت مذهبی اهل سنت را راهی خبرگان رهبری کرد که قطعا حاصل وحدت اقوام و مذاهب مختلف آن استان و نیز میوه و ثمره فهم سیاسی بالای مردم آن استان بوده است.
 
یا در گوشه دیگر از کشور در آذربایجان غربی شاهد حضور ۷ کُرد اهل سنت در مجلس شورای اسلامی هستیم که بیانگر باز بودن دروازه های مشارکت سیاسی در جمهوری اسلامی می باشد.
 
این حضور نشان دهنده کمرنگ و بی اثر بودن حربه تفرقه سازی دشمنان و گروههای معاند در میان اقوام و مذاهب ما است.
 
سالهاست دشمنان با ترفندها و بهره گیری از ابزارهای مختلف سعی در ایجاد تفرقه و شکاف های قومی - مذهبی در استانهای تلفیقی را دارند اما با آگاهی و درک عمیق سیاسی اجتماعی نخبگان و مردم جامعه نتیجه ای عاید دشمنان نشده و حضور حماسی اخیر اهل سنت و قومیت های مختلف کشور ثابت کرد که راه و مسیر دشمن، بن بستی بیش نیست.
 
اما این حضور برای کشور ارزشمند و برای ما گامی بلند در مسیر افزایش همدلی و نیز سند محکمی در بودن و همراهی اهل سنت از قومیت های مختلفش با کشور، نظام و رهبری در مسیر امنیت پایدار کشور بوده و بطور قطع نظام مقدس جمهوری اسلامی و مسئولین ارشد آن قدر این حضور آگاهانه را دانسته و صفحه جدیدی از تاریخ وحدت را ورق خواهند زد.
 
این حضور اگر با پاسخ منطقی به مطالبات اهل سنت مواجه بشود دو پیامد مثبت خواهد داشت.
 
اول: دشمن مایوس و خاکریزش را به عقب خواهد کشید.
 
دوم: اهل سنت ایران بیشتر از پیش و باورمند تر از قبل پای در دریای همدلی و وحدت خواهد گذاشت.
 
دشمن بدنبال اینست که بگوید رای شما اثری نداشته و بودن اهل سنت در کنار نظام بدون نتیجه است.
 
قطعا «نه» بزرگ اهل سنت به بدخواهان کشور آنها را در دشمنی هایشان با گفتمان وحدت و برادری جری تر ساخته و طبعا روی آن تمرکز بیشتری خواهند داشت.
 
لذا هوشیاری همه ما اعم از نخبگان اهل سنت و مسئولین دلسوز، یک ضرورت و الزام غیر قابل انکار بوده و همه ما باید سنگر وحدت را مستحکم تر و بلندتر از قبل بسازیم.
 
دشمن زخم خورده جامعه اهل سنت است و قطعا تیر زهرآگین خود را روانه ما خواهد نمود.
 
حماسه حضور برای ما عید سیاسی و برای دشمنان عزای عمومی بود.
 
همه ما باید در سنگر وحدت در اجرای منویات رهبری فرزانه انقلاب برای وحدت افزایی بکوشیم و شاهد تحقق مطالبات قانونی خود باشیم.
 
حضور نخبگان جامعه اهل سنت در مجلسین خبرگان رهبری و شورای اسلامی سند محکمی در ظرفیت بالای نظام اسلامی در پذیرش اهل سنت در ارکان حاکمیت بوده لذا حضور نخبگان اهل سنت در مدیریتهای کشوری و استانی هیچ محدودیت و مانعی نداشته و مقام معظم رهبری و رئیس جمهور محترم هم بارها بر این موضوع صحه گذاشته اند.
 
گامهای مهمی چون انتصاب دریادار ایرانی در فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از سوی مقام معظم رهبری یا انتصاب خانم حمیرا ریگی به عنوان مدیرعامل منطقه آزاد چابهار سند زنده این حقیقت است.
 
در پایان ضمن تبریک حماسه حضور مردم، همه را به نگاه ژرف و عمیق بدان و نیز پاسداشت حضور ملت بزرگ ایران و جامعه اهل سنت دعوت می نمایم .حماسه ای که دشمن را مایوس نمود را باید قدر دانست.
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رسالت فعالان فرهنگی مقابله با جنگ شناختی دشمنان است
  • بسیج یک فرهنگ و یک حرکت فرهنگی است
  • پیروزی بر دشمنان وعده راستین الهی است
  • مردم قهرمان اصلی میدان سیاست در کشور هستند
  • رسانه‌ها باقلم خود عزت و اقتدار ایران اسلامی رابه رخ دشمنان بکشند
  • پیروزی بر دشمنان وعده راستین الهی است/آزادی فلسطین؛ هدف همه مسلمانان
  • فعال بودن ۳۸۰ مرکز جامع سلامت در مازندران
  • ۳۸۰ مرکز جامع سلامت در مازندران فعال است
  • تحلیلی بر حضور اهل سنت در انتخابات ۱۱ اسفند و نتایج آن
  • حضور مردم در انتخابات تلاش های دشمنان را برای تضعیف مردمسالاری خنثی کرد