Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بندرعباس- ايرنا- رييس مجلس شوراي اسلامي در دومين روز از سفر خود به هرمزگان، پس از حضور در نشست شوراي اداري شهرستان جاسک، بازديد هوايي از خط انتقال فراورده هاي نفتي بوشهر به جاسک انجام داد.

فرماندار جاسک روز چهارشنبه در اين زمينه به خبرنگار ايرنا گفت: اين خط به طول يک هزار و 100 کيلومتر نفت خام را از شمال غرب بوشهر به مخازني در جاسک منتقل مي کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد رادمهر بيان داشت: مکران از جمله مناطق مهم و راهبردي کشور است و براساس قراردادهاي منعقد شده، قرار است که مخازن نفتي به ظرفيت 10 ميليون بشکه نفت در مدت سه سال با هزينه 200 ميليون يورو در جاسک ساخته شود.
وي تصريح کرد: با برنامه هاي در دست اجراي دولت تدبير و اميد، جاسک در حال تبديل شدن به ترمينال دوم صادراتي نفت کشور است.
براساس برنامه اعلام شده، لاريجاني پس از اتمام برنامه هايش در شهرستان جاسک در شرق، امروز همچنين به بندرخمير در غرب استان هرمزگان سفر مي کند.
ساخت مرحله دوم بندرچند منظوره بندرخمير، مرحله دوم گاز رساني شهري و ساخت بلوار ساحلي بندرخمير از جمله برنامه هاي سفر رييس مجلس شوراي اسلامي به اين شهرستان است.
طبق برنامه اعلام شده رييس مجلس شوراي اسلامي پس از پايان برنامه ها در بندرخمير به بندرلنگه سفر مي کند و نشستي با علما و نخبگان در اين شهرستان خواهد داشت.
لاريجاني روز پنجشنبه در ادامه سفر به بندرلنگه چند طرح نيز افتتاح خواهد کرد و آخرين برنامه وي شرکت در نشست شوراي اداري استان هرمزگان با رويکرد اقتصاد مقاومتي و با حضور فعالان اقتصادي است.
شهرستان جاسک در 300 کيلومتري شرق ، بندرخمير در 70 کيلومتري و بندرلنگه در 240 کيلومتري غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده اند.
7198/6048
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۸۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر خرمشهر

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: سال ۱۴۰۲ با فعال شدن ظرفیت صادرات فرآورده‌های نفتی به کشورهای همسایه، صفحه جدیدی برای توسعه بندر خرمشهر گشوده شد و با رقم خوردن صادرات ۳۸هزارتن، بالاترین رکورد صادرات فرآوردهای نفتی در این بندر به ثبت رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، علی عسکری گفت: در سال گذشته با تمرکز بر روی ظرفیت‌های کم‌نظیر بندر خرمشهر و تلاش و همت جهادی، آمار 2 میلیون و 788 هزار و 888 تن عملیات تخلیه و بارگیری به ثبت رسید. 

وی ادامه داد: بندر خرمشهر در عملکرد تخلیه و بارگیری در سال 1402 نسبت به سال قبل، رشد 27 درصدی را تجربه کرد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: 90 درصد این عملیات مربوط به بخش صادرات بود که با توجه به آمار به ثبت رسیده، بندر خرمشهر در جایگاه سوم بنادر کل کشور قرار گرفت.

عسکری افزود: 29 درصد رشد در بخش صادرات، 13 درصد رشد در بخش واردات، 29 درصد رشد در فله خشک، 17 درصد رشد در بخش کانتینری، 26 درصد رشد در بخش تردد کامیون و 13 درصد رشد در تردد شناورهای عملیاتی از دیگر دستاوردهای بندر خرمشهر در سال 1402 نسبت به سال قبل بود.

وی تاکید کرد: سال 1402 با فعال شدن ظرفیت صادرات فرآورده‌های نفتی به کشورهای همسایه، صفحه جدیدی برای توسعه بندر خرمشهر گشوده شد و با رقم خوردن صادرات 38 هزار تن، بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در تاریخ کل بندر خرمشهر به ثبت رسید.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: یکی دیگر از اقدامات ماندگار و بی‌سابقه در سال 1402، انهدام 190 ردیف کالای متروکه برای نخستین بار در بندر خرمشهر بود که با این اقدام، فضای قابل توجهی از فضای اشغال شده انبارها، کاهش یافت و فرصت برای سرمایه‌گذاری جدید ایجاد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت سد جگین در شهرستان جاسک
  • کشف ۷۵ کیلومتر لوله انتقال سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • ۸۵۶ دستگاه موتور سیکلت‌ توقیفی بندرخمیر فروخته شد
  • تمام موتورسیکلت‌های توقیفی بندرخمیر فروخته شد
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر خرمشهر
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر
  • ثبت بیش از ۱۰ هزار بازدید کنترل‌کیفی در پخش منطقه آذربایجان شرقی
  • جا به جایی بیمارتوسط بالگرد هوایی اورژانس ۱۱۵ هرمزگان
  • صادرات ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندرخمیر