Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-03-19@02:20:26 GMT

قضات نمونه معرفی می شوند

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۸۴۴۴

قضات نمونه معرفی می شوند

رکنا: معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: دستورالعملی مبنی بر معرفی قضات نمونه و برجسته برای ریاست قوه ارائه شده است.

به گزارش رکنا، حجت الاسلام هادی صادقی روز چهارشنبه درباره تکریم ارباب رجوع و معرفی قضات نمونه افزود: اسامی قضات نمونه گفته نمی شود و این موضوع یکی از ضعف‌های رسانه ای ماست و امیدواریم به تدریج برطرف شود تا بتوانیم اسامی قضات برجسته را معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این زمینه هنوز ساز و کار خوبی درست نشده ولی در معاونت فرهنگی قوه قضاییه پیش نویس دستورالعملی را تهیه کرده و برای آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه فرستاده ایم تا در دستور کار مسئولان عالی قضایی قرار گیرد و به تصویب برسد.

صادقی اضافه کرد: ما باید خوب ها را ترویج کنیم و مردم باید الگوهای خوب را بشناسند. یعنی این افراد باید هم درون دستگاه قضا شاخص شوند تا دیگران از آنان الگو بگیرند و هم بیرون از قوه مردم بدانند که این همه قضات شریف با زحمت های طاقت فرسا و دقت نظرهای بالا برای احقاق حق تلاش می کنند. حق این افراد نباید تضییع شود و حق قضات در مجموعه کشور باید بیش از این پاس داشته شود.

معاون قوه قضاییه افزود: البته تعدادی اندک از افراد فاسد در دستگاه قضا وجود دارند که اسامی تعدادی از آنان اعلام شده و برخی نیز که جرم Crime های کمتری مرتکب شده اند، از دستگاه قضایی منفک شده. سالانه تعدادی از قوه قضاییه منفک می شوند و برخوردهای با آنها نیز سختگیرانه است ولی بیشتر این افراد در بوق و کرنا شده‌اند.

صادقی اضافه کرد: شاید ده‌ها برابر از افراد فاسد، قضات و نیروهای خوب و سالم در دستگاه قضا مشغول به خدمت هستند که کمتر درباره آنها حرفی زده می‌شود و تبلیغات در مورد آنها صورت نمی‌گیرد و به جامعه معرفی نمی شوند. مثلا برخی قضات رشوه های میلیاردی را نمی‌پذیرند و باید این افراد که فراوان هم هستند به جامعه معرفی شوند.

وی افزود: بعضی از قضات با دقت نظر برای مجازات افراد به بررسی پرونده می پردازند و از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده می کنند که کاری بسیار زیبا و ارزشمند است. چون به جای اینکه یک نفر را زندانی Prisoner کنند و خانواده آن فرد را عذاب دهند و مجرم را ماه ها در زندان Prison نگه دارند، یک کار مفید و سازنده از او می خواهند که با این کار هم از خانواده جدا نشده و هم کار مفیدتری را انجام می دهد و ارتقای اجتماعی نیز پیدا می‌کند.

معاون قوه قضاییه اضافه کرد: ما قضاتی داریم که به صلح و سازش می پردازند و به جای اینکه دعواهای آنها زمان دار شود، از همان ابتدا سازش می دهند که اینها جایی گفته نمی شود. بخشی از برنامه های معاونت فرهنگی قوه قضاییه در همین راستاست که بتوان به تدریج این افراد را در جامعه معرفی کرد و سطح اطلاع مردم را از این کارهای ارزشمند ارتقاء داد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

وقتی پوریا و خواهرم کتایون را در خانه تنها دیدم از خود بی خود شدم ! این زن موقرمز به خاطر تزریق ژل زیبایی به اندام زنانه اش کشته شد+عکس تینا ساعتی 200 هزار تومان برای مشتری های سینا صیغه می شد همخوابی اجباری نامادری با پسر 15 ساله شوهرش در برابر دوربین جانباز 21 ساله بعد از برملا شدن رازش مادر و دختر را به قتل رساند+ عکس ناپدری شیطان صفت مواد کشید و به سراغ دختر 15 ساله مشهدی رفت مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا "شیرین. ن" اختلاسگر 800 میلیاردی فراری در خارج از کشور دستگیر شد اولین عکس از 3 کودک زاهدانی که در آتش سوزی مدرسه کشته شدند سومین کودک مصدوم آتش سوزی دبستان در زاهدان درگذشت ! کتک زدن مادر بیچاره توسط نوجوان شرور! + فیلم درخواست مازنی برای توضیح علت فوت وحید صیادی نصیری اعتراف شهاب 20 ساله به قتل وحشیانه خاله جوانش در زیر زمین از سالار آقاخان دلال معروف ارز به عراقچی رسیدیم اعترافات قاتل در بازسازی صحنه جسد سوخته زن مشهدی+ عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: جرم Crime زندانی Prisoner زندان Prison قوه قضاییه معاون قضات خدمت نمونه عکس فیلم دختر زن جسد زاهدان پدر جوان مرد آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۸۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت قضات کشیک در ایام نوروز

حمیدرضا کریمی، دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه امروز (۲۸ اسفند) در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و عید نوروز، گفت : تمام دستگاه‌های اجرایی استان با حفظ شئونات ماه مبارک رمضان برای میزبانی شایسته از میهمانان نوروزی و بهره مندی هرچه تمام‌تر مردم از فیوضات این ماه مبارک آماده باشند.

وی افزود: باتوجه به افزایش ترافیک جاده‌ای در این ایام، دستگاه‌های ذیربط برای کاهش آمار تصادفات در جاده‌های درون شهری و برون شهری اقدامات لازم را اجرایی کنند. 

دادستان کرمانشاه بر لزوم نظارت بر بازار در این ایام تاکید کرد و گفت: با توجه به احتمال سودجویی برخی از کسبه و افزایش کاذب قیمت‌ها به ویژه در ماه مبارک رمضان و ایام نوروز، لازم است از طریق مراجع مربوطه نظارت کافی در این زمینه اعمال شود و رعایت شئونات ماه مبارک رمضان از سوی واحد‌های پذیرایی مورد نظارت جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های خدمات رسان نباید در این ایام در ارائه خدمات به مردم کوتاهی کنند، ادامه داد: همچنین در این ایام مراکز درمانی با توجه به شیفت بندی‌های انجام شده برای آنها باید فعال باشند و مردم هیچ کمبودی در زمینه خدمات پزشکی و دارویی احساس نکنند. 

کریمی از فعال بودن قضات کشیک در این ایام هم خبرداد و گفت: به منظور امنیت و افزایش رفاه مسافران نوروزی و شهروندان، مرکز فوریت‌های قضایی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه با هدف ارائه خدمات قضایی مطلوب، فوری و بهنگام، به صورت ۲۴ ساعته (قاضی کشیک) آماده ارائه خدمات مورد نیاز قضایی خواهد بود.

وی بر لزوم برخورد با روزه خواری در ملاء عام در ایام ماه مبارک رمضان و نوروز تاکید کرد و گفت: همچنین برای زمان پس از افطار که مردم در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها حضور پیدا می‌کنند باید امنیت این فضا‌ها برای شهروندان تقویت شود و از طرفی در فضاسازی‌های محیطی داخل شهر از محتوای آیات، احادیث و روایات مربوط به این ماه مبارک استفاده شود. 

دادستان کرمانشاه بر لزوم حفاظت از ارضی ملی و منابع طبیعی و جلوگیری از دست اندازی سودجویان به این اراضی، جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز و نیز هوشیاری دستگاه‌های اجرایی برای جلوگیری از سرقت اموال دولتی در زمان تعطیلات هم تاکید کرد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ۴۶۷ زندانی در کردستان مشمول ارفاقات قانونی شدند
  • تعیین تکلیف بیش از ۲ هزار پرونده کثیر الشاکی در عدلیه کرمان
  • فعالیت قضات کشیک در ایام نوروز
  • تعیین تکلیف قریب ۳۰۰۰ پرونده کثیرالشاکی در استان کرمان
  • بازداشت فردی که به نام ۲ قاضی از مردم کلاهبرداری کرد
  • عکس/ حضور رئیس قوه قضاییه در محفل انس با قرآن کریم
  • افراد زیادی که به ظاهر مرتکب جرم شده‌اند، در زندان به دامان قرآن پناه می‌برند
  • قضات کشیک در ایام نوروز فعالیت می‌کنند
  • عاملان درگیری با بازیکنان تیم تراکتور به دستگاه قضایی معرفی شدند
  • نرخ دیه سال ۱۴۰۳ اعلام شد +جدول مقایسه‌ای