Web Analytics Made Easy - Statcounter



به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در جریان سفر به عراق و حضور در منطقه کردستان در کنفرانسی خبری با  حضور «نیچروان بارزانی» نخست وزیر منطقه کردستان در اربیل حاضر شد.
بنابر گزارش کردستان 24، وزیر خارجه آلمان اقدام منطقه کردستان مبنی بر پناه دادن به افرادی که از گروه تروریستی داعش گریخته‌اند را ستود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماس همچنین گفت: «آلمان در چند سال گذشته به منطقه کردستان کمک‌های انسان‌دوستانه و نظامی فرستاده است و به این روند ادامه خواهد داد.»
وزیر خارجه آلمان همچنین از توافق دیروز در مورد سوریه هم استقبال کرد. «محمدجواد ظریف»، «سرگئی لاوروف» و «مولودچاووش‌اوغلو» وزرای خارجه ایران،‌ روسیه، ترکیه و «استفان دی‌میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در ژنو توافق کردند که برای تشکیل اولین نشست کمیته قانون اساسی سوریه اوایل سال آینده میلادی (2019) در ژنو تلاش کنند.
بارزانی هم گفت: «منطقه کردستان می‌خواهد تا روابط خود را در تمامی حوزه‌ها با آلمان تقویت کند و گسترش دهد.» وی همچنین از نقش برلین در منطقه طی چند سال گذشته تقدیر کرد.
بنابر اعلام بارزانی، تحولات سیاسی در عراق، ساختار دولت جدید این کشور، امور پناهجویان و زندگی مسالمت‌آمیز میان اقوام و گروه‌های مذهبی در منطقه کردستان از جمله مواردی بود که درباره آن با طرف آلمانی رایزنی شد.
بارزانی همچنین در پاسخ به خبرنگاران گفت که منطقه کردستان هم‌اکنون محل زندگی یک میلیون و 400 هزار نفر از جمله پناهجویان است و آنها پیش از بازگشت، خواستار تضمین امنیت و دیگر خدمات زیربنایی هستند.
انتهای‌پیام/
ShareFacebookTwitterGoogle+LinkedInTelegramEmailGoogle Gmail

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۸۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسقط: ایران می‌تواند نقش موثری در ایجاد آتش‌بس در غزه ایفا کند

وزیر خارجه عمان با اشاره به این‌که ایران بخشی مهمی از منطقه است تاکید کرد که این کشور می‌تواند نقشی موثر در ایجاد آتش‌بس در غزه ایفا کند.

به گزارش ایسنا، بدر البوسعیدی، وزیر خارجه عمان در اظهاراتی با تاکید بر این‌که جنبش حماس باید بخشی از هرگونه راه‌حل در فلسطین باشد، گفت: معتقدیم که رابطه قوی میان تنش‌ها در دریای سرخ و تجاوزهای اسرائیل به نوار غزه وجود دارد و توقف جنگ منجر به بازگشت امنیت کشتیرانی در دریای سرخ خواهد شد.

وی در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان تاکید کرد: برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح در خاورمیانه که منجر به آتش‌بس و سپس رسیدن به راه‌حل دو دولتی در فلسطین شود، امری مهم و ضروری است.

البوسعیدی خاطرنشان کرد که آمریکا می‌تواند در راستای آتش‌بس و برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح نقش ایفا کند.

وزیر خارجه عمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: ایران بخشی مهم از منطقه است و می‌تواند نقش موثری در راستای آتش‌بس در غزه و ایجاد صلح در منطقه ایفا کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تظاهرات در مانیل در اعتراض به سفر وزیر خارجه آمریکا
  • سفر بلینکن به عربستان و مصر برای گفتگو درباره توافق آتش‌بس غزه
  • سفر بلینکن به عربستان و مصر برای گفت‌وگو درباره توافق آتش‌بس غزه
  • مسقط: ایران می‌تواند نقش موثری در ایجاد آتش‌بس در غزه ایفا کند
  • سوریه: آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه با زبان باج‌خواهی علیه دمشق سخن گفتند
  • اروپا سرگرم برنامه‌ریزی برای تحریم شهرک‌نشینان صهیونیست
  • دبیر شورای عالی امنیت: توانمند شدن سوریه به نفع امنیت و ثبات منطقه است
  • جزئیات تازه از تفاهمات عراق و ترکیه درباره مقابله با «پ.ک.ک»
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال تشدید بحران و تنش در منطقه هستند
  • امیر آشتیانی: آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال تشدید بحران در منطقه هستند