Web Analytics Made Easy - Statcounter



به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در جریان سفر به عراق و حضور در منطقه کردستان در کنفرانسی خبری با  حضور «نیچروان بارزانی» نخست وزیر منطقه کردستان در اربیل حاضر شد.
بنابر گزارش کردستان 24، وزیر خارجه آلمان اقدام منطقه کردستان مبنی بر پناه دادن به افرادی که از گروه تروریستی داعش گریخته‌اند را ستود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماس همچنین گفت: «آلمان در چند سال گذشته به منطقه کردستان کمک‌های انسان‌دوستانه و نظامی فرستاده است و به این روند ادامه خواهد داد.»
وزیر خارجه آلمان همچنین از توافق دیروز در مورد سوریه هم استقبال کرد. «محمدجواد ظریف»، «سرگئی لاوروف» و «مولودچاووش‌اوغلو» وزرای خارجه ایران،‌ روسیه، ترکیه و «استفان دی‌میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در ژنو توافق کردند که برای تشکیل اولین نشست کمیته قانون اساسی سوریه اوایل سال آینده میلادی (2019) در ژنو تلاش کنند.
بارزانی هم گفت: «منطقه کردستان می‌خواهد تا روابط خود را در تمامی حوزه‌ها با آلمان تقویت کند و گسترش دهد.» وی همچنین از نقش برلین در منطقه طی چند سال گذشته تقدیر کرد.
بنابر اعلام بارزانی، تحولات سیاسی در عراق، ساختار دولت جدید این کشور، امور پناهجویان و زندگی مسالمت‌آمیز میان اقوام و گروه‌های مذهبی در منطقه کردستان از جمله مواردی بود که درباره آن با طرف آلمانی رایزنی شد.
بارزانی همچنین در پاسخ به خبرنگاران گفت که منطقه کردستان هم‌اکنون محل زندگی یک میلیون و 400 هزار نفر از جمله پناهجویان است و آنها پیش از بازگشت، خواستار تضمین امنیت و دیگر خدمات زیربنایی هستند.
انتهای‌پیام/
ShareFacebookTwitterGoogle+LinkedInTelegramEmailGoogle Gmail

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۸۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به حملات هوایی شب گذشته رژیم صهیونیستی به سوریه

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، حملات هوایی شب گذشته رژیم صهیونیستی به مناطقی از استان حلب سوریه که منجر به شهادت تعدادی از نیروهای نظامی و غیرنظامیان سوری شد را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ناصر کنعانی ضمن ابراز تسلیت و همدردی با دولت و ملت سوریه به‌ویژه خانواده‌های شهدا و آسیب دیدگان این حملات ددمنشانه، حملات هوایی شب گذشته رژیم صهیونیستی به مناطقی از استان حلب سوریه که منجر به شهادت تعدادی از نیروهای نظامی و غیرنظامیان سوری شد را به شدت محکوم کرد و اظهار کرد: این حملات، نقض آشکار قوانین و مقررات بین‌المللی و نیز نقض حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است و ضروری است جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل متحد علاوه بر محکوم کردن این حملات متجاوزانه، اقدامات بازدارنده انجام داده و رژیم متجاوز صهیونیستی را پاسخگو کنند.

وی افزود: این حملات رژیم صهیونیستی، هماهنگ و هم‌زمان با حملات گروه‌های تروریستی موجود در سوریه علیه مناطقی از این کشور، گواهی روشن بر حمایت رژیم تروریستی اسرائیل از گروه‌ها و جریان‌های تروریستی موجود در سوریه بوده که طی سال‌های متمادی امنیت ملی سوریه و امنیت منطقه را هدف قرار داده و جان هزاران شهروند بیگناه را قربانی اهداف شوم خود و حامیان شأن کرده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تصریح بر شکست و بی‌آبرویی رژیم غاصب صهیونیستی در نوار غزه، گفت: حملات متجاوزانه به سوریه تلاشی زبونانه و نا امیدانه برای تداوم و گسترش بحران در منطقه با هدف ترمیم چهره شکست‌خورده این رژیم در مقابل ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت است و مقابله با این ماجراجویی خطرناک و ناقض امنیت و ثبات منطقه، یک مسؤولیت بین‌المللی و جهانی است.

منبع: ایرنا کد خبر 740154

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به حملات اسرائیل علیه سوریه
  • شورای امنیت، تل آویو را درباره حمله به سوریه پاسخگو کند
  • کنعانی: حملات رژیم صهیونیستی به سوریه نقض تمامیت ارضی این کشور است
  • حمله رژیم صهیونیستی به حلب نقض آشکار قوانین بین‌المللی است
  • واکنش وزارت خارجه به حمله تروریستی در سوریه
  • واکنش ایران به حملات هوایی شب گذشته رژیم صهیونیستی به سوریه
  • کنعانی حملات رژیم صهیونیستی به حلب را شدیداً محکوم کرد
  • جزییات حمله سنگین اسرائیل به سوریه در شب گذشته/ وزارت خارجه ایران واکنش نشان داد
  • توافق ایران و ترکمنستان برای سفر رئیسی به عشق آباد
  • ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را خنثی کرد