Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-03-19@11:38:47 GMT

هشدار اروپا درباره طرح "معامله قرن" آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۸۴۴۶

هشدار اروپا درباره طرح 'معامله قرن' آمریکا

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، هشت کشور عضو اتحادیه اروپا پیش از انتشار عمومی طرح آمریکایی "معامله قرن" برای حل اختلافات فلسطین اسرائیل، در بیانیه‌ مشترکی نسبت به آن هشدار دادند. این طرح را جارد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به بهانه دستیابی به صلح میان اسرائیل و فلسطین تدوین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کشورهای بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، لهستان، سوئد و انگلیس پس از جلسه شورای امنیت پیرامون وضعیت خاورمیانه و اظهارات نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل درباره این طرح بیانیه مشترکی صادر کردند.

به گزارش اسپوتنیک، کشورهای مذکور در این بیانیه به همه اعضای شورای امنیت هشدار دادند که هرگونه طرح صلحی که براساس معیارهای بین‌المللی مورد توافق یعنی راه‌کار تشکیل دو کشور براساس مرزهای ۱۹۶۷ و به پایتختی مشترک قدس نباشد محکوم به شکست خواهد بود.

این کشورها بار دیگر بر پایبندی قوی و مستمر اتحادیه اروپا به معیارهای بین‌المللی مورد توافق برای تحقق صلح و عدالت دائم در خاورمیانه براساس قوانین بین‌المللی، قطعنامه‌های ذی‌ربط سازمان ملل و توافق‌نامه‌های گذشته تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا متقاعد شده است که دستیابی به راه‌کار تشکیل دو کشور براساس مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی برای کشور فلسطین به نیازهای امنیتی اسرائیل و فلسطین و خواسته‌های فلسطین برای برپایی کشور و داشتن حاکمیت ملی، پاسخ می‌دهد.

براساس این بیانیه، راه‌کار تشکیل دو کشور به اشغال‌گری پایان داده و براساس قطعنامه شماره ۲۳۳۴ شورای امنیت و توافق‌نامه‌های گذشته همه مسائل را به صورت نهایی حل می‌کند.

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است، اصل راه‌کار تشکیل دو کشور تنها راه‌کار قابل اجرا و واقعی برای پایان دادن به درگیری‌ها میان اسرائیل و فلسطین و برقراری صلح عادلانه و دائمی است.  
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۸۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا نتیجه انتخابات روسیه را به بهانه محدودیت‌های سیاسی زیر سوال برد

اتحادیه اروپا نتیجه انتخابات (پیروزی ولادیمیر پوتین) را به بهانه محدودیت‌های سیاسی و عدم حضور ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا زیر سوال برد.

به گزارش مشرق، در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد آمده است: انتخابات ریاست جمهوری روسیه در یک فضای بسیار محدود برگزار شد. مقامات روسیه با سرکوب سیاستمداران مخالف، سازمان‌های جامعه مدنی، رسانه‌های مستقل و دیگر صداهای منتقد با استفاده از قوانین سرکوبگر و صدور احکام حبس با انگیزه سیاسی، به افزایش سرکوب داخلی ادامه دادند.

این بیانیه می‌افزاید: ‌اتحادیه اروپا از تصمیم مقامات روسی مبنی بر دعوت نکردن از ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا برای انتخابات خود متاسف است. این اقدام برخلاف تعهدات روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا است و رای دهندگان روسی و نهادهای بین‌المللی را از ارزیابی بی طرفانه و مستقل از این انتخابات محروم کرد.

اتحادیه اروپا در ادامه ضمن محکوم کردن برگزاری انتخابات روسیه در سرزمین‌های اوکراین اعلام کرد: این به اصطلاح «انتخابات» نمونه دیگری از نقض آشکار قوانین بین المللی، از جمله منشور سازمان ملل و استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین توسط روسیه است.

این بیانیه می‌افزاید: ما از روسیه می خواهیم که به مرزها و حاکمیت بین المللی شناخته شده اوکراین احترام بگذارد. اتحادیه اروپا تکرار می کند که برگزاری این به اصطلاح «انتخابات» در سرزمین های اوکراین و نتایج آن را به رسمیت نمی شناسد و هرگز نخواهد داشت. آنها باطل هستند و نمی توانند هیچ اثر حقوقی ایجاد کنند. رهبری سیاسی روسیه و دست اندرکاران سازماندهی آنها با عواقب این اقدامات غیرقانونی روبرو خواهند شد.

بنا بر اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه ولادیمیر پوتین در انتخابات هشتمین دوره ریاست‌جمهوری این کشور، برای پنجمین بار، رئیس‌جمهوری روسیه شد.

به گفته الا پامفیلوا رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، مشارکت در این دوره از انتخابات یک رکورد در تاریخ روسیه جدید (پس از فروپاشی شوروی) بود، چرا که افزون بر ۸۷ میلیون و یکصد هزار نفر یعنی ۷۷.۴۴ درصد واجدان شرایط شرکت در انتخابات در شعب (حضوری و مجازی) حضور پیدا کردند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • تشکیل کمیته بحران شرکت متن در پی هشدار هواشناسی در استان‌های غربی کشور
  • سوریه: آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه با زبان باج‌خواهی علیه دمشق سخن گفتند
  • موافقت اتحادیه اروپا با افزایش ۵ میلیارد یورویی کمک‌ها به ارتش اوکراین
  • رژیم اسرائیل مسئول هماهنگی ورود کمک‌ها به غزه را به شهادت رساند
  • ورود محموله نظامی بزرگ آمریکا به یونان
  • اتحادیه اروپا نتیجه انتخابات روسیه را به بهانه محدودیت‌های سیاسی زیر سوال برد
  • شهادت ۸۱ فلسطینی در ۲۴ ساعت گذشته/ شمار شهدای غزه به ۱۳ هزار و ۷۲۶ نفر رسید
  • ۱۳سال است که آمریکا، انگلیس،فرانسه وآلمان بامارفتاری خصمانه دارند
  • السیسی: اجازه کوچاندن اجباری مردم فلسطین به مصر را نمی‌دهیم
  • حمله حزب‌الله لبنان به ۵ پایگاه صهیونیستی