Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حسن میرزا عبداللهی ها مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر استان قزوین در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به مناسبت 26 آذرماه سالروز تاسیس این بانک برگزارشد با اشاره به استقرار شعب این بان در سراسر استان گفت: هم اکنون 11 شعبه بانک مهر در سراسر قزوین مشغول ارائه خدمات متنوع به مردم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرزا عبداللهی ها افزود: تعداد این شعب در سراسر کشور 530 شعبه است.

وی تصریح کرد: البته شهرستان های بوئین زهرا و آوج فاقد شعبه بانک مهر هستند که استقرار شعب در این شهرستان ها در دستور کار است.

میرزا عبداللهی ها با اشاره به استقرار بانک مهر در شهرستان آبیک گفت: این شعبه دو ماه است که در این شهرستان مستقرشده و به ارائه خدمات می پردازد.

وی نوید داد: ظرف سال 98 شعبات بوئین زهرا و آوج افتتاح خواهد شد.

 میرزا عبداللهی ها گریزی هم به تاریخچه فعالیت این بانک زد و گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان اولین بانک قرض الحسنه در نظام بانکی 26 آذرماه 86 تاسیس شد و براساس دستور دولت وقت مقررشد منابع آن در محل های مربوطه مصرف شود.

وی ادامه داد: تا آن زمان بانک ها سعی در جمع آوری منابع قرض الحسنه داشتند و از محل سود پول‌های مردم جوایزی به خود آنها می دادند و با این اهرم سعی در جلب رضایت مردم داشتند.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر استان قزوین افزود: معلوم نبود این پول ها کجا مصرف می شود و بخشی صرف ازدواج و تحصیل و بخش عمده در جهت تعدیل نرخ سود بانکی که جزو اهداف قرض الحسنه نبود هزینه می شد.

میرزا عبداللهی ها اذعان کرد: با این شرایط تصمیم گرفته شد با سرمایه گذاری بانکها؛ بانکی با عنوان قرض الحسنه تاسیس شود.

وی تصریح کرد: این بانک با مشارکت بانک های ملی، ملت، صادرات، سپه، تجارت، رفاه، کشاورزی، مسکن و صنعت و معدن شکل گرفت.

میرزا عبداللهی ها افزود: عمده سهام این بانک متعلق به بانک های دولتی و خصوصی مطرح کشور مانند ملی و ملت و صادرات است.

وی تاکیدکرد: تاسیس این بانک جرقه خیلی قوی در سیستم بانکی بود.

میرزا عبداللهی ها یادآورشد: ابتدا 2هزار باجه در شعب بانک ملی ارائه خدمات قرض الحسنه را برعهده گرفتند و کم کم این بانک مستقل شد.

وی درمورد منابع این بانک توضیح داد: مردم و خیرین و نهادها منابع خیلی خوبی را در این بانک متمرکز کردند و رشد ما مرهون همراهی مردم و مسئولین است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر استان قزوین تصریح کرد: بالغ بر 2500 میلیارد ریال منابع قرض الحسنه در استان داریم و تقریبا 110 درصد این مبلغ را به مردم قزوین در قالب وام قرض الحسنه ازدواج پرداخت کردیم.

میرزا عبداللهی ها ادامه داد: مبلغ این وام برای هر زوج 30میلیون تومان (هر کدام 15میلیون تومان) بوده که این مبلغ از ابتدای امسال محقق شده است.

وی افزود: امسال حدود 382فقره وام ازدواج به مبلغ بالغ بر 55میلیارد و 790میلیون تومان به زوج‌های جوان در قزوین پرداخت شده است.

میرزا عبداللهی ها با تاکید براینکه رقم وام ازدواج نسبت به سال گذشته افزایش داشته است افزود: هم اکنون کسی در نوبت وام ازدواج در قزوین نیست.

وی اذعان کرد: از ابتدای سال 420 مورد به زنان سرپرست خانوار پرداخت شده که مبلغی بالغ بر 12میلیارد و 600 میلیون ریال(هر نفر سه میلیون تومان) بوده است.

میرزا عبداللهی ها ادامه داد: وام های خود اشتغالی به افراد تحت پوشش کمیته امداد 70 مورد به مبلغ 12 میلیارد و 600 میلیون ریال پرداخته شده است.

وی تصریح کرد: همچنین 13 میلیارد و 300 میلیون ریال وام خوداشتغالی در اختیار افراد تحت پوشش کمیته امداد قرارگرفته است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر استان قزوین ادامه داد: همچنین وام های کمک هزینه سفر یک روزه به عتبات عالیات(سفر دانشجویان به کربلا در اربعین) 70 مورد بوده که به هر دانشجو مبلغ یک میلیون تومان داده شده است.

میرزا عبداللهی ها با اشاره به طرح اندخته بانوان مهر افزود: در قالب این طرح 193 فقره بالغ بر 5میلیارد و 790 میلیارد ریال به زنان خانه دار پرداخت شده است.

وی اذعان کرد: این بانک با پرداخت 58 میلیارد و 550 میلیون ریال از 382 مورد ازدواج حمایت کرده است.

میرزا عبداللهی ها افزود: 71مورد به معرفی شدگان بهزیستی به مبلغ 9میلیارد و 180میلیون ریال جهت اشتغال پرداخت شده است.

وی اذعان کرد: همچنین با پرداخت 149مورد به مبلغ 9میلیارد و 623میلیون تومان از اشتغال زندانیان پس از آزادی از زندان حمایت کردیم.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر استان قزوین تصریح کرد: 820مورد تسهیلات اشتغال و کارآفرینی عمومی و خصوصی بالغ بر 8 میلیارد و 510 میلیون ریال پرداخت شده است.

میرزا عبداللهی ها اذعان کرد: همچنین در دوماه گذشته 94 مورد بالغ بر 4 میلیارد و 700 میلیون ریال به فرزندان بازنشسته های ارتش پرداخت و از آنها حمایت شده است.

وی تاکیدکرد: همه این تسهیلات خارج از پرداخت تسهیلات عادی بود.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر استان قزوین خاطرنشان کرد: تعداد این تسهیلات در سراسر کشور 4 میلیون مورد بود.

میرزا عبداللهی ها اذعان کرد: این کار با داشتن منابع از محل کمک های خیرین و آحاد مردم و سازمان ها و نهادها و کمک های کلان کشوری (کمیته امداد) تامین شد.

وی با اشاره به اجرای طرح همیاران مهر گفت: این طرح با عنوان ساماندهی صدقات در قالب وام قرض الحسنه به افراد نیازمند 5-4 ماه است که اجرا و در این مدت بالغ بر 5میلیارد تومان جمع آوری شده است.

میرزا عبداللهی ها خاطرنشان کرد: سال گذشته با 420 میلیون تومان 51زندانی را آزاد کردیم.

 

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان قزوین اصحاب رسانه رشد قرض الحسنه کربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۸۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک صادرات ایران ۱۳۰ درصد منابع قرض‌الحسنه را وام داد

​نسبت مانده مصارف به مانده منابع قرض‌الحسنه در بانک صادرات ایران در مقطع منتهی به پایان بهمن‌‌ماه سال 1402  به مرز 130 درصد رسید.

به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، مانده مصارف (وام‌های) قرض‌الحسنه بانک صادرات ایران در مقطع منتهی به پایان بهمن‌ماه سال جاری از 852 هزار میلیارد ریال فراتر رفت که نسبت به مانده منابع قرض‌الحسنه 658 هزار میلیارد ریالی بانک در این مقطع، عملا با پرداخت بیش از 194 هزار میلیارد ریال وام بیشتر از مانده منایع قرض‌الحسنه، نسبت 129 درصدی ثبت کرده است.

همچنین حجم تسهیلات تکلیفی و غیر تکلیفی پرداخت شده بانک صادرات ایران در 11 ماه منتهی به ابتدای اسفندماه سال جاری به 435 هزار میلیارد ریال رسید سهم قابل توجهی در گره‌گشایی از مشکلات مالی و معیشتی هموطنان داشته است.

بانک صادرات ایران همچنین علاوه بر تامین مالی واحدهای تولیدی و اقتصادی و انجام اقدامات ویژه از جمله افزایش سرمایه و اصلاح ساختارهای مالی، با عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، حجم تسهیلات تکلیفی و حمایتی خود در 11 ماهه منتهی به پایان بهمن‌ماه سال جاری را به 474 هزار و 792 میلیارد ریال رساند که نسبت به ماه قبل بیش از 15 درصد رشد داشته و سهم قابل توجهی در کمک و پشتیبانی از بخش‌های مختلف اقتصاد مقاومتی و حمایت از مردم در اقصی نقاط کشور داشته است.

پرداخت انواع وام قرض‌الحسنه در بخش‌های ازدواج و تهیه جهیزیه، فرزندآوری، مشاغل خانگی، ودیعه مسکن، درمان، ستاد دیه و سایر وام‌های ضروری و همچنین مشارکت در بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، مشارکت مدنی در نهضت ملی مسکن، ودیعه مسکن اقدام ملی مسکن، ساخت و خرید مسکن ایثارگران، خدمات حمایتی کشاورزی و پشتیبانی از اقدامات شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی، از دیگر اقدامات بانک در راستای پرداخت تسهیلات تکلیفی و حمایتی در مدت یاد شده بوده که در قالب عقود قرض‌الحسنه، مشارکت مدنی، مضاربه، سلف، فروش اقساطی، جعاله و مرابحه در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • شعب کشیک بانک‌ها در ایام نوروز اعلام شد + جزییات
  • برپایی ۱۹ ایستگاه نوروزی در البرز برای خدمت رسانی به مسافران
  • بانک ملی؛ پرداخت ۲۵ درصد تسهیلات از سپرده های قرض الحسنه
  • نخستین کتابخانه سیار سبز کشور در قزوین راه‌اندازی می‌شود+ فیلم
  • نخستین کتابخانه سیار سبز کشور در قزوین راه‌اندازی می‌شود
  • بانک صادرات ایران ۱۳۰ درصد منابع قرض‌الحسنه را وام داد
  • صادرات استان البرز از یک میلیارد دلار عبور کرد
  • سامانه کارت شتاب تحولی شگرف در قرض‌الحسنه‌ها
  • نحوه فعالیت بانک‌های مازندران در تعطیلات نوروز
  • پرداخت تسهیلات در بانک دی فقط ۳۰ درصد سپرده ها