Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه تمام ماموریت‌هایی که در دانشگاه‌ها داریم رو به پیشرفت است، تاکید کرد: استادان در ماموریت‌ها باید کار‌ها و اقدام‌های ملی انجام دهند. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت بهداشت، باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشست بررسی راهکار‌های ارتقای بسته‌های تحول در آموزش پزشکی در جمع اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز و کلان منطقه پنج بر ضرورت جذب منابع برای توسعه آموزش علوم پزشکی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی از مسوولان آموزشی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کلان منطقه پنج خواست تا با استفاده از هزینه خصوصی و غیر دولتی اقدام به توسعه و ارتقای دانشگاه کرده و با توجه به نتایج اعتباربخشی که به ایشان ابلاغ شده در راستای ارتقای استاندار‌های آموزشی دانشگاه تلاش کنند.

وی با بیان اینکه مصوبه آمایش سرزمینی زمینه‌های لازم برای توسعه منطقی آموزش عالی سلامت در کشور را فراهم کرده، اضافه کرد: هماهنگی بین منطقه باید توسعه یابد، زیرا ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیار بالایی در این منطقه وجود دارد.

لاریجانی با اشاره به ماموریت‌های محول شده به کلان منطقه آمایشی ۵، از ماموریت توسعه برنامه پزشک خانواده و آموزش پزشکان در این زمینه یاد کرد و گفت: دانشگاه‌ها و مناطق در زمینه‌هایی که به ایشان ماموریت داده شده در سطح کشور فعالیت کنند و در واقع همکار وزارت بهداشت در این زمینه هستند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه تمام ماموریت‌هایی که در دانشگاه‌ها داریم رو به پیشرفت و توسعه است، تاکید کرد: استادان در ماموریت‌ها باید کار‌ها و اقدام‌های ملی انجام دهند و ماموریت‌ها باید موجب توسعه کشور شود؛ با مقاومت در برابر تمامی سختی ها، خدمت به کشور را در اولویت قرار دهیم.

وی همچنین حضور استادان و اعضای هیئت علمی برجسته کشور در کلان منطقه پنج را یک فرصت طلایی برای این منطقه خواند و تاکید کرد: دانشگاه‌ها باید از ظرفیت اعضای هیئت علمی در تحول آموزش بهره برداری کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: توسعه برنامه پزشک خانواده توسعه آموزش علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۸۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صابری: مسئله محوری پایان نامه‌ها از سال ۱۴۰۳ اجرا می‌شود/ تاکید بر آمایش رشته‌های دانشگاهی در برنامه هفتم توسعه

رضا صابری، معاون حقوقی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره لزوم توجه به بازنگری رشته‌ها در برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: بر تاسیس و آمایش رشته‌های دانشگاهی در برنامه هفتم توسعه تاکید شده است.

وی افزود: آموزش عالی باید به سمت نیاز محوری حرکت کند؛ چرا که بیشتر پایان نامه‌ها مرتبط با نیاز کشور تدوین نشده است، در صورتی که از عمر دانشجو و هزینه مملکت نباید غافل شد.

صابری با بیان اینکه ثروت ملی باید در راستای تامین نیاز‌های جامعه هزینه شود؛ تاکید کرد: وزارت علوم با راه اندازی سامانه نان نیاز دستگاه‌های اجرایی کشور را ثبت می‌کند تا دانشجویان موضوع پایان نامه‌های خود را مرتبط با آن نیاز انتخاب کنند؛ در مقابل دستگاه‌ها و صنایع هم بودجه خود را به سمت نیاز‌های آموزشی دانشگاه‌ها هدایت خواهند کرد. 

معاون حقوقی وزارت علوم گفت: بستر نرم افزاری سامانه نان طراحی شده است و باید از سال ۱۴۰۳ همین موضوع را به عنوان مطالبه برنامه هفتم پیشرفت بر مبنای اصولی ویرایش جدی در حوزه آموزش عالی کشور قرار دهیم تا استادان پاسخ دهند که دانشجو را متناسب با کدام نیاز کشور تربیت می‌کنند؛ چرا که ارزیابی این سوال به شدت مهم است. 

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی بیان کرد: با اقدامات اجرایی وزارت علوم؛ قرار نیست که دانشجو را با مدرک در دست رها کنیم، بلکه مدرک به شخصی تحویل داده می‌شود که بدانیم متناسب با کدام نیاز در دانشگاه پرورش یافته است.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • آماده باش ویژه اورژانس در ۵ استان برای خطر وقوع سیل
  • فراز و فرودهای آموزش عالی در سالی که گذشت
  • توسعه زیرساخت‌های پرورشی، فرهنگی و علمی در مدارس استان بوشهر
  • مناظره رییس دانشگاه تهران با یک استاد مدعی اخراج
  • ابلاغ آیین نامه‌های ارتقای اعضای هیات علمی و جهش علمی اوایل ۱۴۰۳
  • عضو هیات علمی دانشگاه بجنورد پژوهشگر برتر پایگاه ScholarGPS شد
  • آیین نامه های ارتقای اعضای هیئت علمی و جهش علمی به زودی ابلاغ می شود
  • ابلاغ آیین نامه های ارتقای اعضای هیات علمی و جهش علمی اوایل ۱۴۰۳
  • صابری: مسئله محوری پایان نامه‌ها از سال ۱۴۰۳ اجرا می‌شود/ تاکید بر آمایش رشته‌های دانشگاهی در برنامه هفتم توسعه
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و اجرای سند تحول؛ ماموریت‌های مدارس شاهد