Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدنژاد، گفت: در حال حاضر وزارت نیرو، برق تولیدی واحد‌های تجدیدپذیر را به قیمت ۸۰۰ تومان به ازای هرکیلووات ساعت از مردم خریداری می‌کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت نیرو؛ جعفر محمدنژاد سخنگوی سازمان ساتبا با اشاره به اینکه ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور به بیش از ۶۶۰ مگاوات رسیده است، گفت: در حال حاضر بیش از دو هزار و ۱۰۰ واحد کوچک پشت بامی در مناطق مختلف کشور و به ویژه در نواحی روستایی و دورافتاده نصب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی رویکرد وزارت نیرو و مجموعه ساتبا را مشارکت‌دهی مردم برای تامین برق دانست و افزود: در پروسه نصب نیروگاه‌های تجدیدپذیر هیچ اجباری وجود ندارد که مشترکین برق تولیدی خود را مصرف کنند بلکه برای توجیه پذیری و اقتصادی شدن این امر مردم را تشویق کرده‌ایم تا برق تولیدی خود را در اختیار شبکه قرار داده و انرژی مورد نیازشان را از شبکه وزارت نیرو دریافت کنند.

بیشتر بخوانید:درآمد ماهانه ۹ میلیونی نیروگاه‌های خورشیدی برای هر خانوار

سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) ابراز کرد: در حال حاضر وزارت نیرو به طور میانگین برق را به قیمت ۸۰ تومان به ازای هرکیلوات ساعت به مشترکین می‌فروشد و در مقابل برق تولیدی واحد‌های تجدیدپذیر را ۱۰ برابر بیشتر و به قیمت ۸۰۰ تومان به ازای هرکیلووات ساعت از مردم خریداری می‌کند.

جعفرنژاد در خصوص هزینه راه‌اندازی واحد‌های تجدیدپذیر در کشور، گفت: پیش از این راه‌اندازی یک سیستم پنج کیلوواتی بین ۲۵ تا ۲۷ میلیون تومان هزینه سرمایه‌گذاری نیاز داشت، ولی در حاضر این مهم متاثر با نوسانات اخیر ارزی دچار تغییر شده و بین ۱۵ تا ۲۰ درصد هزینه سرمایه‌گذاری در این بخش افزایش یافته است. اما با این وجود فاصله ۱۰ برابری قیمت خرید و فروش برق تجدیدپذیر‌ها موجب توجیه‌پذیری سرمایه‌گذاری در این بخش برای مردم شده است.

وی تصریح کرد: میانگین درآمد احداث یک نیروگاه خورشیدی در پشت بام منازل ۶۵۰ تا ۸۰۰ هزار تومان برای هر خانوار درآمد ایجاد خواهد کرد. همچنین بازگشت سرمایه در این بخش نیز با قیمت‌های قبلی کمتر از سه سال بوده است، ولی در حال حاضر پس از نوسانات اخیر بازار ارز به حدود پنج سال رسیده است.

انتهای پیام/

ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور به بیش از ۶۶۰ مگاوات رسید

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۸۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگامی خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: نخستین نیروگاه‌های خورشیدی کشور برای تامین برق چاه‌های کشاورزی در خراسان رضوی نصب می‌شود و این استان پیشگام اجرای این طرح در کشور است.
علیرضا خدابنده افزود: خراسان رضوی در راستای ابلاغیه وزارت نیرو مبنی بر نهضت «تولید محصول سبز با برق سبز» با هدف ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برای تامین برق چاه‌های کشاورزی، نصب این نیروگاه‌ها را به عنوان اولین استان و پیشرو در این طرح آغاز کرد.

او گفت: مدیریت بار در روز‌های اوج بار تابستان سال ۱۴۰۳ و همچنین ضرورت حمایت از تولید پایدار محصولات کشاورزی از دیگر اهداف ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برای تأمین برق چاه‌های کشاورزی در استان خراسان رضوی است، در این راستا دارندگان چاه‌های کشاورزی می‌توانند با مراجعه به ادارات برق شهرستان‌ها نسبت به ثبت نام برای دریافت پنل‌های خورشیدی اقدام کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: یکی از استان‌های پیشتاز در حوزه نصب و بهره برداری از نیروگاه‌های خورشیدی خراسان رضوی است و تاکنون هزار و ۱۲۱ نیروگاه خورشیدی انشعابی به ظرفیت ۱۰.۵ مگاوات در استان نصب شده است.

خدابنده افزود: برنامه امسال نیز نصب حدود ۵۰۰ واحد نیروگاه خورشیدی ویژه مشترکان در خراسان رضوی است.

او گفت: به این منظور مقرر شده است با هدف انسجام بخشی و هم افزایی فعالیت‌های نصب نیروگاه‌های خورشیدی برای چاه‌های کشاورزی، کمیته راهبری این نهضت در هر شهرستان تشکیل و به صورت هفتگی نشست‌های خود را برگزار کرده تا مسیر راهبری طرح تا قبل از آغاز روز‌های پیک تابستان ۱۴۰۳ هموار گردد.

 

دیگر خبرها

  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • پیشگامی خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • ضرورت نصب ۵۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی در صنایع تهران تا ۱۴۰۶
  • رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!
  • افزایش ۲۲ درصدی تولید برق در نیروگاه رامین اهواز 
  • بدهی وزارت نیرو به تولید کنندگان برق ۱۰۰ همت است