Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز گیلان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان امروز در نشست کارگروه مساجد و اماکن مقدسه ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گیلان گفت : تبیین دستاوردهای انقلاب در 4۰ بقاع متبرکه و شاخص ، برپایی ۴۰ محفل انس با قرآن کریم ، اجرای ۴۰ طرح مودت ، برپایی ۴۰ انجمن وقف ، برگزاری۴۰ جشن باشکوه در مساجد و بقاع متبرکه ، تجلیل از ۴۰ پیر غلام انقلابی ،  قدردانی از ۴۰ امام جماعت و هیات امنای مساجد از مهمترین برنامه های برای بزرگداشت ۴۰ سالگی انقلاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام علیزاده افزود : در جشن  ۴۰ سالگی انقلاب باید برکات ، خدمات و دستاوردهای انقلاب در زمینه های علمی ، اقتصادی، فرهنگی ، اجتماعی و دفاعی به نحو شایسته ای برای مردم به ویژه جوانان معرفی شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: اعلام برنامه اوقاف گیلان چهل سالگی انقلاب بقاع متبرکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۸۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت بهترین فرصت برای بازیابی جایگاه زنان در جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا حاجتی ظهر دوشنبه در اولین نشست بزرگداشت دهه کرامت گیلان این دهه را فرصت مناسبی برای بازیابی جایگاه واقعی و کرامت حقیقی زنان به ویژه دختران با تمسک از الگوپذیری دینی دانست و اظهار کرد: اگر جایگاه زن و مرد در جامعه بر اساس مبانی اسلامی بازتعریف شود و زنان به نقش واقعی خود و جایگاه حقیقی خویش واقف شوند بسیاری از مشکلات امروز جامعه حل خواهد شد.

وی تقویت جریانات مردمی و تلاش حداکثری در راستای نقش‌آفرینی بیش از پیش تشکل‌های مردمی را مهمترین اصل ستاد بزرگداشت دهه کرامت اعلام کرد و گفت: حضور حداکثری مردم و به کارگیری مشارکت مردمی از شاخص‌های مهم ارزیابی است و زمانی موفق خواهیم بود که شبکه‌های مردمی پای کار باشند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با تاکید بر لزوم آشنایی بیش از پیش همه اقشار جامعه به ویژه بانوان و دختران با سیره حضرت معصومه (س) از طریق اجرای برنامه‌های ترویجی، تبلیغی و تبیینی افزود: برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت با محوریت مساجد و به منظور اشاعه ارزش‌های معنوی و مذهبی، بسط گفتمان فرهنگ رضوی و ائمه معصومین (ع) و بازخوانی سیره امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) اجرا شود.

وی خواستار بهره گیری از ظرفیت مدارس در اجرای برنامه‌های مفرح و افزایش شور و نشاط درون جامعه شد و بیان کرد: جشن‌های عمومی در بوستان‌های شهری و جشن‌های خانگی مبتنی بر شاخصه‌های شادی و نشاط مومنانه برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با تصریح اینکه باید پیوست مسجد را در همه برنامه‌ها لحاظ کنیم اذعان کرد: خدمات اجتماعی باید با پیوست دهه کرامت در حوزه‌های مختلف و با عنوان «خدمات کریمانه» اجرا شود.

وی با بیان اینکه مساجد محل و پایگاه ارتباط دائمی با مردم است، اضافه کرد: به گونه‌ای عمل کنیم که همه پای کار باشند و مساجد و بقاع متبرکه محور و محل برگزاری برنامه‌ها و سکوی خدمت سازمان‌ها و نهادها باشد.

دبیر ستاد اجرایی بزرگداشت دهه کرامت گیلان افزایش مشارکت کانون‌های مردمی را در بزرگداشت دهه کرامت خواستار شد و بیان کرد: از ظرفیت مراکز علمی، فرهنگی در هم‌افزایی گروه‌های مردمی و زمینه سازی برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های این دهه و پویایی و اثربخشی افزون‌تر فعالیت‌های ستاد برگزاری دهه کرامت استفاده شود.
وی در ادامه خواستار توجه مضاعف به مفاهیم ارزشمندی همچون مسئولیت اجتماعی، زیست عفیفانه، ظلم ستیزی، خدمت کریمانه، همدلی و مهربانی، صله ارحام، مهر و عطوفت خواهر و برادر در بزرگداشت دهه کرامت شد.

حجت الاسلام حاجتی در پایان تاکید کرد: محور مقاومت به ویژه مردم مظلوم غزه و فلسطین اشغالی در دستور کار دستگاه‌های عضو در ستاد دهه کرامت در تمامی سطوح قرار گیرد.

کد خبر 6085521

دیگر خبرها

  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای اوقاف/ شفاف و به‌روز هستیم
  • سازمان اوقاف از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان جوان حمایت می‌کند
  • دهه کرامت بهترین فرصت برای بازیابی جایگاه زنان در جامعه است
  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف
  • تشریح دستاورد‌های وقف در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای تبیین آموزه‌های دینی است
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای تببین آموزه‌های دینی است
  • افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف برگزار می شود
  • ۳۹ شرکت دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه دستاورد‌های وقف اعلام آمادگی کردند