Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@10:55:57 GMT

شکوفایی آشتی صنعت و دانشگاه

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۸۶۶۵

شکوفایی آشتی صنعت و دانشگاه

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبر گزاری برنا؛ دکتر حسام زند حسامی مدیر کل دفتر تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مهمان سه شنبه برنامه «پیشران» گفت:چیزی که ما به آن ارج دادیم، مقاله بوده است.اینکه در حال حاضر نباید به مقاله اهمیت داد، اشتباه است. مقاله ی درست نوشتن و هدفمند، که در نهایت باید به حقی برای ما منتج شود که بتوانیم حق را بفروشیم و  ایجاد درآمد کنیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درست است که اغلب دانشگاه های ما در ارتباط با صنعت پروژه می گیرند و کار می کنند، اما واقعیت این است که صنایعی که نیاز خود را در دل دانشگاه پیدا کنند، کمتر هستند.

در این مورد نه دانشگاه خیلی صنعت را قبول دارد و نه صنعت خیلی دانشگاه را قبول دارد و نتوانسته اند آشتی کنند و در هرجایی که آشتی اتفاق افتاد، ما شکوفایی را دیده ایم.

وی در پایان گفتگو افزود:

بچه های ما باید یاد بگیرند که روی پای خودشان بایستند. خیلی ها هنوز انتظار دارند در دستگاه دولتی قرار بگیرند و آمادگی ریسک پذیری ندارند.

دکترقاسم عمو عابدینی مدیرکل ستاد راهبردی نقشه جامع علمی کشور مهمان دیگر  سه شنبه برنامه «پیشران» گفت: مشکلاتی وجود دارد و ما بازنگری نقشه جامع علمی کشور را در دستور کار داریم و ما در این بازنگری اصلاحات لازم را اعمال خواهیم کرد تا مشکلات موجود حل شود.

وی از استانداردهای سخت تر از مافیا گفت:جوانی که با شرایط سخت وارد دانشگاه میشود و عمرش را گذاشته و در کار پژوهشی قرار گرفته و ایده ای را با استاد و مجموعه ی دانشگاه پرورانده است. ولی در مساله دارو مافیا اجازه نمیدهد، و سیستم و مدیریت حاکم بر حوزه علم و فناوری دنبال شکستن این مافیاست ولی مشکل اینجاست که استانداردهای سختی گذاشته شده و هزینه ی سنگین روی این استانداردهاست. و باید پنج میلیارد هزینه کند که استانداردهای لازم را دریافت کند.

وی در ادامه گفت:دولت در وضعیت اقتصاد دانش بنیان، اقتصاد سنتی را تغییر دهد و درآمدهای کلان اقتصاد دانش بنیان را نشان دهد و باید در حوزه استاندارد سازی و هزینه ها کمک کند.

برنامه «پیشران» به تهیه کنندگی سودابه آقاجانیان ، محصول گروه دانش شبکه ۴ سیماست که به صورت هفتگی سه شنبه شب ها، حوالی ساعت ۲۱پخش می شود.

 

خبرنگار: مژگان رسولی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پژوهش مقاله شبکه ۴ پیشران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۸۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«محمد دوستار» سرپرست دانشگاه گیلان شد

به گزارش خبرگزاری مهر، طی حکمی از سوی محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری «محمد دوستار» به عنوان سرپرست دانشگاه گیلان منصوب کرد.

در حکم انتصاب خطاب به دوستار سرپرست دانشگاه گیلان تاکید شده است: انتظار می‌رود با اتکا به خداوند متعال و استعانت از حضرت ثامن الائمه (ع) و با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، روحیه انقلابی، راهبردهای اساسی دولت مردمی و برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی و جلب همکاری استادان، مدیران، یاوران علمی (کارکنان) و دانشجویان، تمامی امکانات مادی و معنوی دانشگاه از جمله ظرفیت عظیم خیرین و واقفین را برای تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های اسناد بالادستی، مرجعیت و دیپلماسی علمی توسعه همه جانبه علم و فناوری، آموزش پژوهش‌محور، پژوهش آموزش‌محور، مهارت‌افزایی، کارآفرینی، فرهنگ‌سازی کار تیمی و گروهی و در نهایت اجرای تمام محورهای سند دانشگاه اسلامی به کار گیرید.

گفتنی است، دکتر محمد دوستار (زاده رشت ،۱۳۵۰) دانش‌آموخته رشته مدیریت و عضو هیأت علمی دانشگاه گیلان با مرتبه دانشیار است که از سوابق اجرایی وی می‌توان به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور استان گیلان، ریاست دانشکده ادبیات و علوم انسانی و دفتر برنامه و بودجه دانشگاه گیلان اشاره کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در نامه جداگانه‌ای از خدمات دکتر فرید نجفی رئیس سابق دانشگاه گیلان در زمان تصدی این مسئولیت قدردانی کرد.

نجفی از آذر ۱۴۰۰ به سمت سرپرستی دانشگاه گیلان منصوب شده بود.

کد خبر 6080206

دیگر خبرها

  • المپیاد ورزش‌های فناورانه زمینه‌ساز شکوفایی استعداد‌های برتر دانشجویی
  • جزئیات سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه در دانشگاه آزاد اصفهان
  • زمان نام‌نویسی وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • زمان ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • اخذ هزینه از دانشجویان در سنین نامتعارف تحصیل
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت
  • تحصیل ۳۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علم و صنعت
  • شرکت دانشجویان نُخبه اصفهان در طرح مهارت‌پرور رفعت
  • «محمد دوستار» سرپرست دانشگاه گیلان شد
  • توسعه مسائل علمی و اقتصادی در گرو توجه ویژه به مقوله ورزش است