Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@00:40:16 GMT

اطلاعات ۵۴۰۰ انبار سمنان در سامانه ثبت‌شده است

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۸۷۱۳

اطلاعات ۵۴۰۰ انبار سمنان در سامانه ثبت‌شده است

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس دانایی ظهر چهارشنبه در نشست کارگروه برنامه‌ریزی و هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز سمنان به میزبانی فرمانداری شهرستان ضمن بیان اینکه پنج هزار و ۴۰۰ انبار برای انجام هرچه بهتر کنترل ورود و خروج کالا و عدم عرضه خارج از حیطه قانونی در سامانه برخط کنترل و پایش انبارهای ستاد مبارزه با قاچاق کالا ثبت اطلاعات شده‌اند، تأکید کرد: ثبت اطلاعات انبارهای باقی‌مانده نیز در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی برای ثبت رسید و حواله کالا در انبارهای سمنان تاکنون یک مرحله کار صورت گرفته که خوشبختانه شاهد آغاز مرحله دوم آن نیز هستیم که این امر هم سهم قابل‌توجهی در کاهش قاچاق کالا خواهد داشت.

فرماندار سمنان بابیان اینکه ۹۷ پرونده در ۹ ماهه اول سال جاری مرتبط با قاچاق کالا در این شهرستان ایجادشده است، گفت: مجموع قاچاق کشف‌شده در این مدت ۲۷ میلیارد تومان بوده است.

دانایی درباره دیگر اقدامات صورت گرفته در شهرستان باهدف کنترل و مقابله باعرضه خارج از شبکه و قاچاق کالا، تأکید کرد: یکی از اقدامات صورت گرفته اجرای طرح شناسایی و شماره‌گذاری ادوات کشاورزی برای مقابله با قاچاق سوخت و کالا است که خوشبختانه با همراهی خوب مردم جامعه هدف نیز همراه شده و می‌تواند گامی مؤثر در کاهش قاچاق سوخت و عرضه خارج از شبکه کالا باشد.

وی اطلاع‌رسانی به اقشار مختلف جامعه در رابطه با عدم تهیه کالای قاچاق نیز اشاره کرد و بیان داشت: مردم باید بدانند که قاچاق ابتدا چه ضربه‌ای به اقتصاد می‌زند و سپس برای آن‌ها نیز مشکلاتی از جمله عدم گارانتی سرویس و ... را به همراه می آورد که این امر باید با اطلاع رسانی به مردم ترویج شود.

فرماندار سمنان همچنن ابراز کرد: دستگاه های متولی برخورد با قاچاق کالا و ارز نیز اهتمام ویژه ای برای مقابله با عرضه خارج از شبکه دارند اما این امر اگر با اهتمام مردمی همراه نباشد قطعاً مسیری دشوار خواهد بود.

کد خبر 4489940

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری سمنان قاچاق کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۸۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر ماه ۱۰ تن زعفران به خارج قاچاق می‌شود/ صادرات ۲۰۰ تن زعفران به ۶۷ کشور

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا میری با بیان اینکه به دلیل تحریم‌ها و برخی مسائل داخلی صادرات مدیریت نمی‌شود، گفت: ما به دلیل تحریم‌ها نمی‌توانیم زعفران را از کشور به آمریکا و عربستان صعودی صادر کنیم، در نتیجه زعفران ما از افغانستان، امارات و اسپانیا به کل دنیا صادر می‌شود.

وی افزود: برای صادرات زعفران به چین و هند نیز باید ۳۸ و ۱۴ درصد عوارض پرداخت کنیم که برای صادرکننده پرداخت چنین عوارضی به صرفه نیست و قیمت تمام شده را افزایش می دهد، در نتیجه برخی خریداران ترجیح می‌دهند زعفران را از تاجر افغانستانی یا قاچاقچی خریداری کنند.

نایب رئیس شورای ملی زعفران تصریح کرد: از سال‌های پیش مذاکراتی زیادی در این بخش با سفرا، وزارت امور خارجه، وزارت صمت و جهادکشاورزی داشتیم که این همه محصول از چین وارد می کنیم، در عوض از زعفران ایرانی عوارضی دریافت نشود، ولی این مهم محقق نشد.

میری در ادامه گفت: صادرکننده داخلی وقتی کالایی را صادر می‌کند، چون نه ال سی (اعتبارنامه یا اعتبار اسنادی) دارد و نه پولی دریافت کرده تا زمانی که کالا تماما به دست خریدار نرسد، ریسک عدم برگشت پول را متحمل می‌شود. یعنی اگر کالا به دست خریدار به هر دلیلی نرسد، صادرکننده هم پولی دریافت نمی‌کند.

پرداخت مابه‌التفاوت ۲۳ میلیون تومانی ارز آزاد و نیمایی برای صادرات هر کیلو زعفران

وی با اشاره به اینکه ۲تا ۵ درصد هزینه می‌کنیم تا ارز حاصل از صادرات را باز گردانیم، گفت: مشتریان خارجی ما سامانه نیما را قبول ندارند و بانک مرکزی نیز ارز بازار آزاد را قبول ندارد. در نتیجه صادرکننده زعفران باید برای صادرات هر کیلو زعفران ۲۳ میلیون تومان مابه‌التفات ارز آزاد و نیمایی را بدهد که هیچ توجیه اقتصادی ندارد.

هرماه ۱۰ تن زعفران به صورت قاچاق از کشور خارج می‌شود

نایب رئیس شورای ملی زعفران اظهار کرد: وقتی نتوانیم به درستی صادر کنیم، قاچاقچیان بازار را تامین می‌کنند. براساس برآوردهایی که داشتیم هر ماه ۱۰ تن زعفران به صورت قاچاق از کشور خارج می‌شود.

تامین بخشی از نیاز بازارهای جهانی توسط قاچاقچیان

وی با بیان اینکه سال ۱۳۹۹، ۳۲۵تن صادرات زعفران به ۴۷ کشور دنیا داشتیم،‌ گفت: در حال حاضر به ۶۷ کشور دنیا زعفران صادر می‌کنیم و طبیعتا باید بیش از ۴۰۰ تن زعفران صادر شود اما براساس آمارها فقط ۲۰۰ تن زعفران صادر می‌کنیم. تقاضای جهانی نیز کم نشده است. این یعنی بخش از نیاز بازارهای جهانی توسط قاچاقچیان تامین می شود.

۷۹ تن زعفران صادر می کنند، در حالی که ۱۲ تن تولید دارند

میری همچنین اضافه کرد: افغانستان اعلام کرده که  ۷۹ تن زعفران صادر می کند، در حالی که براساس آمارهای اعلامی خودشان تنها ۱۲ تن تولید می کنند. متاسفانه افغانستان ۶۷ تن زعفران را به نام زعفران افغانستان در بازارهای جهانی به مشتریان ما می فروشد.

وی همچنین به افزایش هزینه‌های حمل و نقل نیز اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم یک کیلو زعفران یک گرمی را صادر کنیم چون هزینه‌های حجمی محاسبه می‌شود، هر کیلو ۸ میلیون تومان هزینه به دنبال خواهد داشت. همین است که کشورهای اروپایی بسته‌های ۵۰۰ گرمی زعفران را از ما خریداری می‌کنند و با قیمت‌های ارزانتر به فروش می‌رسانند.

این فعال بخش خصوصی همچنین مدعی شد که از سال ۱۳۹۷ نامه‌های زیادی در خصوص تجارت زعفران و چالش‌های این بخش به نهادهای مربوطه از جمله  ریاست جمهوری، وزارت صمت، سازمان توسعه تجارت، بانک مرکزی، اتاق بازرگانی و وزارت جهاد زده ولی اهمیتی داده نشده است.

وی در ادامه با بیان اگر مدیریت درستی در صادرات نداشته باشیم، ۷۰۰ هزار خانوار کشاورزی که از این راه امرار معاش می‌کنند، آسیب خواهند دید،‌گفت: این درست نیست زحمت‌هایی که سال‌ها کشیده‌ایم را تقدیم دیگران کنیم.

اجازه دهند ارز را با قیمت توافقی بفروشیم

میری در پایان گفت: اگر مسئله برگشت ارز حاصل از صادرات حل شود و اجازه دهند این ارزها را با قیمت توافقی به فروش برسانیم یا به واردکننده کالاهای لوکس به قیمت توافقی بفروشیم، بسیاری از چالش‌های این بخش حل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کشف ۶۰ میلیارد ریال نوشیدنی‌های قاچاق از یک انبار در رشت
  • کشف انبار نوشیدنی‌های قاچاق در رشت
  • ۱۹۰هزارتن کالا از گمرک ریلی رازی به خارج از کشور ترانزیت شد
  • تعیین تکلیف خودرو‌های توقیف‌شده در اموال تملیکی بوشهر
  • کشف انبار ۱۰ میلیاردی بلور قاچاق در کهریزک
  • توقیفات بلوریجات قاچاق در یک انبار کالا در شورآباد
  • هر ماه ۱۰ تن زعفران به خارج قاچاق می‌شود
  • کشف انبار ۱۰ میلیاردی بلور قاچاق در جنوب تهران
  • هر ماه ۱۰ تن زعفران به خارج قاچاق می‌شود/ صادرات ۲۰۰ تن زعفران به ۶۷ کشور
  • کشف ۲۵ دستگاه کولر قاچاق از یک انبار در لنگرود