Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-20@00:32:22 GMT

قیمت لوازم خانگی ۱۰ درصد کاهش می یابد

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۲۸۷۵۵

 رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست مشترک با تولید کنندگان و تشکل های صنفی حوزهلوازم خانگی با اشاره به بالا رفتن قیمت مواد اولیه تولید افزود: با برنامه ریزی انجام شده دلال ها حذف می شوند و قیمت فولاد و پتروشیمی و ... هم حتما کاهش می باید­.

وی تاکید کرد:‌ تنها کسانی که دارای پروانه بهره برداری هستند مجاز به خرید مواد اولیه اند و در این زمینه روسای سازمان های صنعت،‌ معدن و تجارتاستان ها نیز مسئولیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی با اشاره به پتاتسیل های موجود در صنعت لوازم خانگی و برنامه ریزی برای توسعه تولیدات این صنعت تصریح کرد: هماهنگی های خوبی انجام شده است و امیدوارم با کاهش قیمت ها شاهد رونق در بازار باشیم.

در این نشست مشترک نمایندگانی از اتحادیه لوازم خانگی واتاق بازرگانی و همچنین تعدادی از فعالان صنعتی نیز حضور داشتند که به بیان دغدغه ها و مشکلات موجود در این صنعت پرداختند.

فعالان صنعتی ضمن استقبال از نشست مشترک با وزیرصنعت، معدن وتجارت و توجه به مشکلات و چالش های صنعت لوازم خانگی گزارشی از ظرفیت ها و توانمندی های تولیدکنندگان این صنعت ارائه کردند.همچنین شرکت کنندگان بر کاهش قیمت برای افزایش تقاضا در بازار لوازم خانگی تاکید کردند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: معدن و تجارت فولاد پتروشیمی معدن صنعت کاهش قیمت ها مشکلات لوازم خانگی رحمانی وزیر صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۸۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ درصد صنعت طیور مشمول ارز دولتی است

حمیدرضا کاشانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۲ هزار تومان است، درحالیکه قیمت تمام شده برای مرغداران به بالای ۶۰ هزارتومان می‌رسد.

به گفته او، سال گذشته به رغم افزایش مکرر قیمت مواد اولیه، نرخ تخم مرغ تغییری نداشت، حال انتظار می رود قیمت جدید تخم مرغ متناسب با نرخ مواد اولیه اصلاح شود.

کاشانی با بیان اینکه تولید روزانه تخم مرغ به بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ تن رسیده است، افزود: از دولت تقاضا کرده ایم که بدلیل کاهش مصرف و مازاد تخم مرغ در نیمه اول سال با خرید تضمینی تخم‌مرغ مازاد، از تولیدکنندگان حمایت کند؛ اما هنوز اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن با اشاره به اینکه ۶۰ درصد صنعت طیور مشمول ارز دولتی است، گفت: قیمت مکمل‌ها، ریزمغذی ها و ویتامین‌های مورد نیاز برای صنعت طیور در کشور ۲ برابر افزایش یافته است.

او ادامه داد: ۶۰ درصد کالاهایی که ارز دولتی می‌گیرند، سال گذشته ۳ بار به صورت رسمی افزایش قیمت داشتند که هنوز در قیمت تمام شده تولید تخم مرغ لحاظ نشده است و امیدواریم امسال قیمت تخم مرغ اصلاح شود.

کاشانی گفت: ۶۰ درصد صنعت طیور  مشمول ارز دولتی است و ۴۰ درصد کالاهای مورد نیاز با ارز آزاد تامین می‌شوند که براین اساس نوسانات نرخ ارز می‌تواند بر این کالاها اثرگذار باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • برخورد با افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل
  • کاهش ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان/ تسهیلات اثر گذار بودند
  • آی پی امداد دیگر تنها یک تعمیر کننده لوازم خانگی نیست
  • همایش بزرگ سرمایه گذاران استان سمنان آغاز به‌کار کرد
  • وزیر ارشاد: قیمت بلیط کنسرت‌ها به زیر یک میلیون تومان کاهش می‌یابد
  • ۹۸ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی خمین جذب شد
  • بانک های ناتراز اصلاح شوند تورم کاهش می یابد
  • راهنمای خرید لوازم خانگی ارزان
  • ۶۰ درصد صنعت طیور مشمول ارز دولتی است
  • پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه