Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: توسعه مهارت‌های فنی در اولویت آموزش و پرورش خراسان رضوی است. ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، محمد خدابنده ظهر امروز در جمع مدیران مدارس و جمعی از فرهنگیان شهرستان باخرز اظهار داشت: رویکرد کلی آموزش و پرورش در حال حاضر فرهنگی است و با توجه به این که حجم عظیمی از سرمایه انسانی کشور در مدارس مشغول به تحصیل هستند قطعا توجه به این بخش سبب تاثیرات مثبت در تمامی بخش‌های جامعه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 امروز اگر در دانش آموزان مدارس ما روحیه تکامل، رشد و توسعه طلبی ایجاد شود قطعا کشور در مسیر پیشرفت قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: باید قبول کنیم که در سال‌هایی که پشت سر گذاشتیم با توجه به شرایط و اقتضائاتی که وجود داشته به آموزش و پرورش آن چنان که باید توجه نشده و اگرچه در بسیاری از شاخص‌های کشور رشد قابل توجهی داشتیم اما هنوز در حوزه تعلیم و تربیت به ویژه در بخش زیرساخت‌ها و همچنین توجه به بهبود معیشت فرهنگیان با مشکلاتی مواجه هستیم. 

خدابنده افزود: امروز دشمنان ما جنگ سنگین اقتصادی را برعلیه ایران پیگیری می‌کنند و با توجه به دشواری‌هایی که قرار گرفتن در این برهه حساس برای کشور ایجاد کرده باید با ایجاد اتحاد بین اقشار مختلف مردم به دنبال توسعه کشور در تمام ابعاد باشیم.

وی اضافه کرد: رشد علمی کشور در دوران پس از انقلاب شکوهمند اسلامی چشمگیر و قابل توجه بوده و امروز شاهد اثرات این رشد در زندگی مردم هستیم، بخش بزرگی از توفیقی که در این بخش داشتیم را مدیون آموزش و پرورش و معلمان هستیم. 

اصفهان| تمرکز 75 درصد آموزش در فنی و حرفه‌ای بر دوره‌های مهارتیاستارت آپ ویکند فنی و حرفه‌ای دختران در بیرجند برگزار می‌شودکاشان|70 درصد دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار می شوند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: توسعه اخلاق اسلامی و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در بین دانش آموزان باید یکی از اولویت های اصلی مدیران و معلمان مدارس ما باشد و در کنار این براساس تاکیداتی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش موردنظر قرار گرفته باید به سمتی حرکت کنیم که دانش آموزان ما با دورشدن از توجه به محفوظات برای زندگی کردن در اجتماع آماده شوند. 

خدابنده با بیان این مطلب که اعتقاد ما این است که برای ایجاد عدالت اجتماعی در وهله نخست عدالت آموزشی را ایجاد کنیم افزود: قطعا اگر در این بخش موفق باشیم نتایج آن در آینده سبب توسعه فرهنگ آموزش و پرورش تمام ساحتی خواهد شد.ایجاد نشاط و پویایی در مدارس در کنار بسترسازی نشاط معنوی در مدارس هم نقش مهمی در تربیت دانش آموزانی در تراز سند تحول بنیادین خواهد داشت. 

وی ادامه داد: مدارس ما مدرسه زندگی نیستند، باید تلاش کنیم دانش‌آموزان ما در فضای مدرسه زندگی کردن را بیاموزند و بتوانند در جامعه ارتباط خوبی با سایر مردم داشته باشند. توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش یکی دیگر از اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش است و به دنبال این هستیم که با اجرای طرح‌هایی مانند ایران مهارت در زمینه افزایش گرایش دانش آموزان به این رشته‌ها گام برداریم. 

انتهای پیام/ ز

R41347/P41362/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۸۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت

صادق ستاری‌فرد در مراسم گرامیداشت هفته سلامت که در دبستان امام هادی برگزار شد، افزود: مکمل یاری و بهداشت دهان و دندان دانش‌آموزان به صورت جدی در حال انجام است، این در حالیست که غربالگری سلامت و هنجاریابی دانش آموزان به عنوان امری مهم باید پیگیری شود.

وی ادامه داد: در حوزه تربیت بدنی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، آموزش محیط زیست و آموزه‌های زیست محیطی ارائه می‌شود.

ستاری فرد ادامه داد: همچنین با همکاری جمعیت هلال احمر طرح دادرس و ماهر و به عبارتی آموزش کمک‌های اولیه و کمک‌های امدادی به دانش آموزان و خانواده‌ها ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه جایگاه حوزه سلامت در برنامه درسی بسیار اهمیت دارد، ابراز امیدواری کرد که با بازنگری برنامه درس ملی، بخشی از برنامه درسی هفتگی به سلامت و بهداشت دانش‌آموزان اختصاص یابد حال آنکه این کار نیازمند توجه جدی است.

وی افزود: امیدواریم در شورای عالی آموزش و پرورش این موضوع مورد توجه قرار گیرد تا ظرفیت‌هایی برای حوزه بهداشت و سلامت در نظر گرفته شود. باید از ظرفیت‌های مدرسه در پیشبرد سلامت دانش آموزان استفاده کنیم.

تربیت ۴۰۰ دانش آموز مرشد در مدارس تهران

مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران نیز در مراسم گرامیداشت هفته سلامت با بیان اینکه ۴۰۰ دانش‌آموز به عنوان مرشد دانش آموز آموزش دیده‌اند گفت: این دانش‌آموزان از تمام مدارس شهرستان‌های تهران انتخاب شده و در مدارس به هم مدرسه‌ای‌های خود آموزش می‌دهند.

وی با بیان اینکه امروز آیین هفته سلامت در شهرستان ری برگزار شد افزود: به واسطه تکلیف در سند تحول بنیادین دانش‌آموزان باید با موضوع سلامت و تندرسی آشنا شوند.

بهرامی افزود: طرح شهید طوقانی در حال اجراست و این فرهنگ در کنار طرح شهید سلیمانی (فضا‌های ورزشی درون مدرسه‌ای، جذب معلمان تخصصی ورزشی) باید گسترش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌ و بختیاری
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌وبختیاری
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • زنگ سلامت در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته شد
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • مدارس و دانش‌بنیان‌ها پلی به سوی شکوفایی استعداد