Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: مسئولان اعتبارات حوزه پژوهش را در جای دیگری هزینه می‌کنند. ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حسین فیروزی ظهر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان که با حضور مسئولان و دانشجویان در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار داشت: جامعه‌ای که حجم مصرف اطلاعاتش بالا باشد نشانه توسعه و جامعه دانایی‌محور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: یکی از راه‌های شناسایی شاخص‌های جامعه دانایی‌محور مربوط به تولید اطلاعات است و درصد کمی از جامعه مشغول به جمع‌آوری تولید اطلاعات هستند و پژوهشگران و کسانی که در حوزه علم سرآمد هستند در کارهای غیرمرتبط فعالیت دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان تصریح کرد: اگر بخواهیم جامعه‌ای دانایی‌محور داشته باشیم و به سمت افزایش رفاه مردم پیش ببریم حتماً باید این ویژگی مصرف و تولید اطلاعات را در جامعه بیشتر مشاهده کنیم و استفاده و بهره‌برداری از علم و دانش را نیز داشته باشد.

کردستان|«دور افتادن از عرصه پژوهش» اصلی‌ترین چالش آموزش و پرورش است کردستان|جامعه نیازمند پژهشگر، فناور، مبتکر و مهندسان نوآوری است برنامه‌های هفته پژوهش با شعار «پژوهش هدفمند و فناوری ارزش‌آفرین در خدمت تولید ملی» برگزار می‌شود

وی با اعلام اینکه هرچه سرعت دسترسی به اطلاعات در یک جامعه افزایش یابد آن جامعه با شتاب بیشتری به سمت دانایی‌محور حرکت می‌کند، ادامه داد: در محافل و سخنرانی‌ها همه از اهمیت پژوهش و ضرورت تکریم از پژوهشگران برتر صحبت می‌کنند اما باید در عمل ببینیم چه میزان در عمل به این سخن‌ها باور و اعتقاد داریم.

فیروزی اذعان کرد: مسئولان زمانیکه می‌خواهند اعتبارات حوزه پژوهش را تخصیص بدهند با شک و تردید مواجه می‌شوند و اعتبارات پژوهشی را در جای دیگری هزینه می‌کنند و در عمل و صحبت‌های مسئولان، تناقض وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان خاطرنشان کرد: برگزاری مراسمات تکریم از پژوهشگران و هفته پژوهش باید تلنگری به مدیران باشد چراکه اگر پژوهش مهم است نیاز به اعتبار دارد و اگر اعتبار آن حوزه است باید آن را افزایش بدهیم.

انتهای پیام/ش

R7848/P1377/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۸۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به شبکه‌های بهداشت چابهار

 منصور نعیم‌آبادی   از واریز ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به‌حساب شبکه‌های بهداشت و بیمارستان‌های تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی چابهار خبر داد و گفت: اعتبارات در قالب برنامه ۱۰۰ روزه و مبتنی بر عملکرد مراکز تحت پوشش تخصیص و به‌حساب واریز می‌شود و امیدواریم شاهد تحولی در خدمت‌رسانی به مردم عزیز منطقه باشیم.    نعیم‌آبادی تصریح کرد: تزریق اعتبارات در چندین مرحله ادامه خواهد داشت و از سوی دیگر نظارت بر عملکرد و نحوه هزینه‌کرد نیز موشکافانه توسط کارشناسان ستادی انجام خواهد گرفت.    سرپرست معاونت توسعه دانشکده علوم پزشکی چابهار ضمن تقدیر از نگاه ویژه وزارت بهداشت به دانشکده علوم پزشکی چابهار و تقدیر از تلاش حمایت‌های سرپرست دانشکده ابراز امیدواری کرد که در مدت کوتاهی بخشی از مشکلات زیرساختی و تجهیزاتی با رویکرد برنامه ۱۰۰ روزه مرتفع خواهد شد. باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • تخصیص ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به شبکه‌های بهداشت چابهار
  • زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد
  • گره تخصیص بودجه برای «رفع فقر سه دهک اول» باز نشد!؟
  • طهرانچی: نسل جوان به دنبال توانایی است، نه دانایی
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس استان بوشهر
  • تخصیص اعتبار از محل قرارگاه شهید آوینی برای تقویت انجمن های هنری
  • توسعه خوابگاه‌های متاهلی دانشجویی نیازمند تخصیص اعتبارات
  • آموزش و پرورش ما نباید حافظه محور و ایستا باشد
  • اختصاص ۳ همت از محل مسئولیت‌ اجتماعی وزارت نفت به کهگیلویه و بویراحمد