Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، پیروز حناچی در حاشیه نخستین حضور خود در جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای کاهش آلودگی هوای تهران چه برنامه ای دارید ؟ افزود : آلودگی در شهر به سبب خودروهایی است که سوخت فسیلی مصرف می کنند و در خصوص خودروهای شخصی هم باید الگوهای جایگزین بگذاریم تا در کاهش آلودگی اثرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی گفت : در این بخش باید کار کرد و شما فکر می کنید آمستردام از ابتدا همین گونه بود ؟ در لندن در هفتم دسامبر سال 1952 حدود 4 هزار نفر در یک روز در اثر آلودگی هوا از بین رفتند و بعد تصمیم گرفتند درست عمل کنند و ما هم راهی بجز این نداریم. حناچی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چقدر زمان نیاز دارید برای اینکه آلودگی هوا اصلاح شود ؟ گفت : بستگی به همراهی مردم دارد و مردم همراهی کنند قطعا موفق می شویم. شهردار تهران در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چه برنامه ای برای جلوگیری از بلندمرتبه سازی در تهران دارید ؟ گفت : برنامه میان مدت را به شورای شهر تقدیم کردیم و راه حل آن جایگزینی منابع مالی پایدار به جای منابع ناپایدار است و البته باید هزینه های جاری هم در کنارش کاهش پیدا کند و ما این دو مسیر را با هم تعقیب می کنیم و دامن زدن به اداره امور شهر از طریق ساخت و ساز راه حل مناسبی نیست. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه برنامه ای برای مقابله با گروه های پرقدرت در ساخت و سازهای شهری دارید ؟ گفت : فضای ساخته شده در شهر محصول تقاطع متعادل منافع سیاست گذاران و سیاست مداران به معنای منافع حاکمیتی و همچنین منافع سرمایه گذاران و سرمایه داران به معنای کسانی است که سرمایه هایشان را می آورند و شهر بدون سرمایه اداره نمی شود و وقتی حوزه سوم که منافع شهروندان است مغفول واقع شود پروژه ها ناهنجار می شود و مطمئنا از کارهای این دوره این است که این حوزه را به حوزه تصمیم سازی اضافه کنیم و با این کار مشکلات پروژه ها متعادل خواهد شد.  شهردار تهران در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چرا برخی بدنبال افزایش محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک هستند ؟ افزود : هیچ تصمیمی در این باره گرفته نشده است و هر تصمیمی گرفته شود منوط به تصویب در شورای ترافیک تهران است.  حناچی گفت : در عین  توسعه دادن حوزه حمل و نقل عمومی باید شرایط سختگیرانه تری برای استفاده از خودروهای شخصی ایجاد شود به شرطی که حوزه حمل و نقل عمومی جوابگو باشد.  وی افزود : حدود 25 درصد نقل و انتقالات شهری ما از طریق خودروهای شخصی است و قطعاً هر چه بتوانیم با رضایت مردم این میزان را متعادل کنیم به موفقیت دست پیدا خواهیم کرد.  شهردار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای ساماندهی بافت های فرسوده تهران چقدر از سرمایه انبوه سازان استفاده خواهید کرد ؟ گفت : وقتی می گوییم بافت یعنی قبول داریم موجود زنده است و موجود زنده نیاز به نوسازی دارد و اگر این کار بطور طبیعی اتفاق نیفتد ناهنجاری هایی از جنس اجتماعی ، اقتصادی و کالبدی ایجاد می کند و بخش هایی در شهر داریم که هم اکنون به لحاظ اجتماعی ، اقتصادی و کالبدی دچار فرسودگی می شوند که اگر به موقع به سراغش نرویم تبدیل به چالش می شوند.  وی گفت : در بحث نوسازی ها هم با بافت های فرسوده شهری و هم با بافت های تاریخی مواجهیم و باید مردم را راضی کنیم که در این طرح ها ما را همراهی کنند به شرط اینکه منافع شان تامین شود و این کار بسیار پیچیده ای است و همکاران من در سازمان نوسازی نگاهشان این است که نگاه همه جانبه ای رخ دهد تا مردم شاهد اتفاقات خوبی در محله هایشان باشند.  صدا و تصویر دارد

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: حناچی منابع پایدار ساماندهی ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۸۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۲۹۱۰ میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌های استان

موحد نیا در مراسم تودیع و معارفه شهرداران آذرشهر از اهتمام جدی دولت در حمایت از شهرداری استان خبر داد و  گفت: در راستای ارائه خدمات مطلوب شهرداری‌ها به مردم بیش از ۲۹۱۰ میلیارد تومان اعتبارات دولتی در قالب کمک نقدی، اهدای رایگان خودرو سنگین و نیمه سنگین و همچنین تخصیص قیر رایگان به شهرداری‌های استان در سال گذشته از طرف دولت تخصیص یافته است. 

 

وی بر ضرورت ایجاد درامد پایدار توسط شهرداری‌ها افزود: برای دستیابی به توسعه متوازن شهری و برون از بحران مالی در شهرداری‌ها باید با تغییر نگرش‌ها و تدوین برنامه‌های اصولی، و تعریف منابع درامدی پایدار وضعتی اقتصادی و مالی شهرداری‌ها را تقویت نمایند. 

در پایان این مراسم عبدالله سیف زاده بعنوان شهردار جدید آذرشهر معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ارائه اطلاعات ساخت و سازها به کارگروه ساماندهی
  • از همه منابع برای تامین آب پایدار در روستاها استفاده شود
  • تصویب طرح تفصیلی اردبیل/ شهر اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت و ساز شد
  • اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد
  • طرح کاشت یک میلیارد درخت راه حلی برای احیا و توسعه پایدار سرزمین
  • ساخت بلوک بتنی سبک ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎده ﺍﺯ ﻣﺤﺼﻮل ﺟﺎﻧبی ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﻼﻣﯿﻦ
  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است
  • کمک ۲۹۱۰ میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌های استان
  • کتاب اولویت های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • تدوین اولویت‌های مجلس دوازدهم براساس نظرات نخبگان و مردم