Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – تارنمای روزنامه نیویورک تایمز نوشت که هکرها مکاتبات دیپلمات های اروپایی درباره دولت آمریکا، تلاش ها برای مواجهه با چین و روسیه و توافق هسته ای ایران را هک و افشا شدند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، این تارنما افزود: طی چندین سال هکرها در شبکه ارتباطات دیپلماتیک اتحادیه اروپا نفوذ کرده و از هزاران نامه مکتوب نسخه برداری کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در یکی از این مکاتبات، دیپلمات های اروپایی دیدار سال جاری بین رئیس جمهوری آمریکا و روسیه را در هلسینکی دیداری موفقیت آمیز (دست کم برای پوتین) توصیف کردند.
این مکاتبات شامل گزارش های فراوانی از دیپلمات های اروپایی در مورد اقدامات روسیه برای تضعیف اوکراین می شود . از جمله آنها، هشدار در مورد احتمال استقرار کلاهک های هسته ای توسط مسکو در جزیره کریمه می باشد. اما مقامات آمریکایی اعلام کردند که مدرکی از وجود کلاهک های هسته ای در کریمه وجود ندارد.
حساب دیپلمات های اروپایی از ملاقات شخصی آنها با شی جین پینگ رئیس جمهوری چین، بازگو کننده اظهارات رئیس جمهور چین است که اعلام کرده حتی اگر همه در جنگ تجاری متضرر شوند، تسلیم قلدری آمریکا نخواهند شد.
تکنیک های مورد استفاده این هکرها در طول بیش از سه سال، مانند شیوه هایی است که مدت زیادی توسط یک واحد زبده در ارتش آزادیبخش خلق چین استفاده می شد. طبق گزارش شرکت «اریا وان» که از این تخلف پرده برداشت، این پیام رسان ها از محلی در شبکه امن کپی شده و در یک تارنمای اینترنتی به صورت علنی قرار گرفتند؛ تارنمایی که هکرها در راستای اقدام شان آن را ایجاد کرده بودند.
دیپلمات های اروپایی در مکالمات خود با مقامات آمریکایی بعد از اجلاس هلسینکی در ماه ژوئیه، به تشریح تلاش های کاخ سفید برای کنترل صدمات (پس از عدم استفاده ترامپ از متن تنظیم شده در یک کنفرانس خبری مشترک با پوتین) پرداختند.
به نظر می رسد ترامپ موافقت کرده که به روس ها اجازه بازجویی از دیپلمات های سابق آمریکایی در ازای بازجویی آمریکا از روس ها را بدهد که توسط رابرت مولر بازپرس ویژه متهم شناخته شده اند. طبق یک سند از تبادل نظرهای شخصی آنها در 20 ژوئیه (29 تیر)، مقامات کاخ سفید به اروپایی ها تضمین دادند که توافق ترامپ مانع از بازجویی آمریکایی ها می شود.
این نامه های غیر رسمی شامل نامه نگاری به رهبران عربستان، رژیم صهیونیستی و دیگر کشورها می شود که در سراسر اتحادیه اروپا به اشتراک گذاشته شده اند.
کارولین ویچینی معاون سرپرست اتحادیه اروپا در واشنگتن در یکی از این نامه ها پیشنهاد می کند که دیپلمات های 28 عضو اتحادیه اروپا، حتی در حالیکه در حوزه هایی مانند مسائل آب و هوایی و تجارت اختلافاتی با ترامپ دارند، واشنگتن را به عنوان مهمترین شریک خود بدانند.
دبیرخانه اتحادیه اروپا دربیانیه ای اعلام کرد که از ادعای افشای اطلاعات حساس آگاه است و فعالانه در مورد این موضوع تحقیق می کند.
به گفته مقامات اروپایی،ارتباطات محرمانه تر در سیستم جداگانه ای نگهداری می شوندکه اخیرا به روزرسانی وتعویض شده اند. همچنین مکاتباتی که بر روی تصمیمات قدرت های جهانی بر روی توافق سال 2015 ایران متمرکز بود، در یک سیستم کاملا متفاوت و بدون اتصال به اینترنت قرار گرفته است.
محققان اریا وان معتقدند که هکرها برای 'نیروی پشتیبانی راهبردی ارتش آزادیبخش خلق چین' کار می کردند. این نیرو بخشی از یک سازمان است که از آژانس اطلاعاتی چین شکل گرفت و زمانی با نام 3PLA فعالیت داشت.
بلیک دارچ یکی از کارشناسان اریا وان می گوید شکی وجود ندارد که این کمپین وابسته به دولت چین است.
در میان این مکاتبات اجازه سرمایه گذاری در بخش صادرات به ایران وجود دارد. همچنین جزئیاتی از تلاش ها در سال 2018 برای ادامه توافقنامه های اقتصادی نیز مشاهده می شود که احتمالا برای پایبندی تهران به شرایط توافق هسته ای 2015 شکل گرفته است.
اروپام**3234**1590

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۸۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 الان دوران بزن در رو نیست | اسرائیلی‌ها فکر کردند که ایران چشم خود را خواهد بست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، «حسین جابری انصاری» بامداد یکشنبه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در طول ۶ ماه گذشته نتوانسته به اهداف خود در حمله به غزه دست پیدا کند، گفت: در واقع این رژیم در یک وضعیت قفلی گرفتار شده است و نتوانسته قفل غزه را باز کند و در همین چهارچوب یکی از تاکتیک‌های این رژیم برای فرار از این بن‌بست، گسترش دامنه جنگ بوده است.

وی با اشاره به تجاوزات اسرائیل به مناطقی از سوریه و به شهادت رساندن تعدادی از مستشاران ایرانی طی چند ماه گذشته تصریح کرد: ایران همواره اعلام کرده است که به دنبال گسترش جنگ در منطقه نیست و در واقع به نوعی طی ماه‌های گذشته علی‌رغم فشارهای روانی که در این زمینه بر روی ایران بوده است، خویشتن‌داری کرد چرا که سیاست ایران گسترش بحران نبود و در همین چهارچوب تاکید کرد داشت که اسرائیل در نقطه اشغال بماند و در آنجا هزینه دهد.

این دیپلمات جمهوری اسلامی ایران با با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به بخشی از سفارت ایران در دمشق که در آن تعدادی از مستشاران عالی رتبه نظامی ایران به شهادت رسیدند، خاطرنشان کرد: اسرائیلی‌ها فکر کردند که ایران در این قضیه نیز چشم خود را خواهد بست ولی ایران تاکید کرد که در فاصله کوتاهی پاسخ این جنایت را خواهد داد و از آن نخواهد گذشت چرا که الان، دوران بزن در رو نیست.

جابری انصاری با بیان اینکه ایران همواره به این موضوع توجه داشته که در بازی اسرائیل قرار نگیرد و بحران در منطقه گسترش پیدا نکند، خاطر نشان کرد: از طرف دیگر نمی‌تواند شاهد نقص آشکار حقوقش باشد و بازدارندگی ایران مورد سوال قرار بگیرد.

این دیپلمات جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: بازیگری که سطح تنش را بالا برده و حد و حدود خود را نشناخته، رژیم اسراییل است و کسانی که می‌خواهند صحنه را کنترل کنند، باید در ابتدا اسرائیل را مهار کنند.

کد خبر 844099 برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • هشدار کمیسیون اروپایی درباره اعمال نفوذ روسیه بر انتخابات
  • نام و جای ضارب شهید صیاد شیرازی افشا شد
  • انگلیس دیپلمات ایران را احضار کرد
  • نشست فوق‌العاده وزاری خارجه کشور‌های اروپایی سه‌شنبه برگزار می‌شود
  • واکنش تند مقام روس به درخواست دیپلمات اسرائیل برای محکومیت حمله ایران توسط روسیه
  • دیپلمات روس نسبت‌به پاسخ اسرائیل هشدار داد
  •  الان دوران بزن در رو نیست | اسرائیلی‌ها فکر کردند که ایران چشم خود را خواهد بست
  • ۱۵ سال حبس برای دیپلمات سابق آمریکایی به اتهام جاسوسی
  • قتل کوروش اسرار هولناک کمپ را افشا کرد /شکنجه غیر انسانی معتادان /«کارمندان با صحنه سازی از خانواده ها اخاذی می کردند» /بازداشت پرسنل و صاحب کمپ
  • قتل کوروش اسرار هولناک کمپ را افشا کرد /شکنجه غیر انسانی معتادان /«کارمندان با صحنه سازی از خانواده ها اخاذی می کردند» /بازداشت کارمندان و صاحب کمپ